Nuo suodatettavuuslämpötilat on ainakin nesteen tietojen mukaan kesälaaduilla -10 ja -15. Ne toimivat kasvihuonetalvessa ihan hyvin, jos konetta ei tarvita tulipalopakkasilla, joita on parina päivänä vuodessa. Jos pitää välttämättä kovalla pakkasella ajaa, niin sitten ilman muuta talvilaatu talveksi.
Nesteen polttoaineopas kannattaa lukea läpi, siinä on ne tiedot, jotka jokaisen konemiehen kuuluisi tietää.
http://www.neste.fi/binary.asp?page=3559&field=FileAttachment&version=4Kun ajelin yhteen väliin autolla Venäjän dieselillä, siellä kun talvilaatu ehtii myyntiin keväällä ja kesälaatu syksyllä, piti autoon laittaa lämmitin, kesälaadulla tahtoi ensimmäiset kiihdytykset olla turhan hitaita. Siitä lämmittimestä ei kannata satasia maksaa. Sen voi tehdä itse, eikä ole kallis.
Kääritään metrin pätkä 8 tai 10mm kupariputkea 30cm mittaisen 1/2 tuuman kupariputken pätkän ympäri. Se onnistuu kun lämmittää käärittävän putken punahehkuun sitä mukaan kun sitä käärii. Lopuksi viimeistely tinalla ja lämmitin on valmis. Tuon kun laittaa lämmityslaitteen paluuputkeen ja polttoaineet kulkemaan siitä läpi niin jo toimii. Suodatin pysyy mukavasti käden lämpöisenä ja suodattimeen menevä polttoaine alkaa lämmetä melkein heti kun lähdetään roikan nokasta. Vastaavasti lämmitys vähenee ja loppuu kun lämmityslaitetta ilmojen lämmetessä tarvitaan vähemmän.