Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe ammattimies  (Luettu 2691 kertaa)

justus

  • Vieras
ammattimies
http://www.youtube.com/watch?v=kgPQisDImdg

tuossa ois voinnut käyä huonosti :o

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: ammattimies
On muuten aika kiva tunne, ite oon laskenu kolmasti tuollai mäen, kaks kertaa pysyi suunta oikeana, mutta yhdellä kertaa taakse oli ilmaantunu oja, päällä täys kaurakuorma päätyi ojaan, mutta ei onneksi kaatunut, eikä jyvääkään menny maahan, mutta hinuri veti pois ja rokotti koko päivän ajeluista kertyneet rahdit, sen jälkeen on rekkamiehet hoitanu jyvien ajot ;D

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: ammattimies
Kerran olen vastaavan liikkeen tehnyt tyhjällä kärryllä ja kerran meni vituiks kahden kärryn juna. Se juna laskostui Z-kirjaimen muotoon :o
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2138
Vs: ammattimies
Meillä on keksitty ketjut noita tilanteita varten  ::)

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: ammattimies
Jep ketjuja on käytetty meilläpäinkin, mutta 15 tonnin jyväkuormien ajo 30kilsaa pikitietä ketjuilla, ei ole nautinto, joten jätin ne sitten rekkamiehille, koska bisnes muutenkin kyseenalainen ;D

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3153
Vs: ammattimies
Ooteko huomanut että itä ei ikinä ,tai tosi harvoin käyttää ketjuja talvisin, kun taas keskieuroopalaiset laittaa ketjut joka vehkeseen, jopa henkilöautoihin kun lunta on maassa.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: ammattimies
Kyllä sitä on ollut nähtävissä, varsinkin siinävaiheessa, kun nelivedot yleistyi, isännät ei enää tarvinnu ketjuja :D Mä olen aina ollut sen verran lahjaton, että metsään laitan joka pyörään ketjut, ei tarvi urheilla, kone on menossa sinne minne kuski haluaa 8)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: ammattimies
http://www.youtube.com/watch?v=kgPQisDImdg

tuossa ois voinnut käyä huonosti :o
Joskus on meinannut tulla samanlaisia tilanteita mutta kun on lyönyt lukot päälle niin joku pyöristä on tuurin kaupalla saanut sen verran pitoa että on päässyt mäen päälle  ;D    Joskus on myös hiekoitin ollut koko päivän maanajoissa etukuormaajassa niin on saanut mäkiin ja risteyksiin ropsauttaa sepeliä  8)   Eikä oo ollut nastoja eikä ketjuja vaikka nastoja olis kyllä kun joku vaan ruuvais  ::) 

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: ammattimies
Nastatkin on vissiin kehittyneet vuosien saatossa, mulla on 685 natikas nastat 2/hokki ja niistä oli oikeasti apua, kun sillä auraili rivitalojen pihoja, sai vähänkin lanalta painoa niin matka jatkui. Ovat vielä kestäneetkin tosi hyvin, kun samalla koneella on ajettu paljon asfaltilla kesäisin, enkä ole niitä irti ruuvaillut.  Mutta samat nastat vallus firestonen ristikudospyörissä, ei oikeastaan ollut mitään vaikutusta, kaiken lisäksi vedin siihen sitten ketjut päälle, kun piti lähteä metsään ja siellähän ne on nastat tallessa ja tosi syvällä hokin sisällä :o