Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Repussa havaittavissa elonmerkkejä  (Luettu 8027 kertaa)

MaaJussi77

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 349
Vs: Repussa havaittavissa elonmerkkejä
Parhaimpana esimerkkinä lasten -ja nuorten toimintaan osoitetut 4H-liiton varat. Onko näin mitättömän leikkauksen tarkoitus saada vain viimeisetkin maaseudun lasten ja nuorten harrastusmahdollisuudet minimalisoitua, kun hallitusvastuussa on tämä mukamas työväenpuolue ja vanhojen nuorten kotkien leiriporukka ?

Ja tää on just se ajatusmalli jota minä en sitten millään jaksa ymmärtää. Joku tuntuu yleistyneen mielestäni anteeksi nyt vain maaseudulla. Että yhteiskunnan pitäisi kustantaa minun ja lasteni harrastukset. Oli kyse sitten kelkkareitistä tai 4Hsta tai mistä vaan. Ennen sitä tehtiin urheilukentät ja jääkiekkokaukalotkin talkoilla omille lapsille, nyt odotetaan että yhteiskunnan on vastattava kaikesta. Ja sen takia sitten verorasitus kasvaa.

En kerta kaikkiaan tajua. Harrastukset ovat vapaaehtoista toimintaa ja ennen harrastettiin omilla rahoilla, nyt kaikki pitäisi saada yhteiskunnan maksettavaksi. Kyllä aikanaan jos katsottiin että urheilu on terveellinen harrastus meidän perheen lapsille niin siihen sitten vanhemmat sijoittivat sekä omaa aikaansa että rahojaan.

Jos joku haluaa asua maalla lapsineen ja on päättänyt asua maalla niin sitten yritetään poimia rusinat pullasta. Että on maaseutuympäristö lapsille ja samalla se yhteiskunnan rahoilla rakennettu jäähalli siinä tuvan nurkalla. OK, vähän karjistystä mutta en tajua että ajattelumalli on tämä. Maalla asumisessa on etunsa ja haittansa, pitäisi etujen myötä myös hyväksyä ne haitat.

minä-itte

  • Vieras
Vs: Repussa havaittavissa elonmerkkejä
Uskooko tuota kukaan ? Jos tiettyjen hallinnonalojen budjetti kasvaa kun samalla tehdään leikkauksia toisilta, niin voi vai kysyä onko hallituksen leikkauslistat asialliset ? Parhaimpana esimerkkinä lasten -ja nuorten toimintaan osoitetut 4H-liiton varat. Onko näin mitättömän leikkauksen tarkoitus saada vain viimeisetkin maaseudun lasten ja nuorten harrastusmahdollisuudet minimalisoitua, kun hallitusvastuussa on tämä mukamas työväenpuolue ja vanhojen nuorten kotkien leiriporukka ? Kyse on edelleen siitä saatanallisesta ideologisesta vääristymästä joka vaivaa kahta suurinta hallituspuoluetta. Sieltä missä vähiten leikattavaa, sieltä on otettava kun aate vaatii. 4 H toiminnan laajuus on noin 80 henkilötyövuotta, eli kiitos kokoomus ja demarit......Tässä esimerkkiä.

EU-liittymissopimuksessa AB-alue jätettiin heitteille. Silti MTK/kepun ensimmäinen teko jäsenyyden alussa oli juntata EU:n Etelä-Suomeen määräämät investointituet pois.

...siinä sitä "tasapuolista ideologiaa"...eikä se siihenkään jäänyt, torjuntavoittoa torjuntavoiton perään.

Nyt "edunvalvoja" kohdistaisi maatalouden leikkaukset AB-alueen LFA-lisään.  

minä-itte

  • Vieras
Vs: Repussa havaittavissa elonmerkkejä
Parhaimpana esimerkkinä lasten -ja nuorten toimintaan osoitetut 4H-liiton varat. Onko näin mitättömän leikkauksen tarkoitus saada vain viimeisetkin maaseudun lasten ja nuorten harrastusmahdollisuudet minimalisoitua, kun hallitusvastuussa on tämä mukamas työväenpuolue ja vanhojen nuorten kotkien leiriporukka ?

Ja tää on just se ajatusmalli jota minä en sitten millään jaksa ymmärtää. Joku tuntuu yleistyneen mielestäni anteeksi nyt vain maaseudulla. Että yhteiskunnan pitäisi kustantaa minun ja lasteni harrastukset. Oli kyse sitten kelkkareitistä tai 4Hsta tai mistä vaan. Ennen sitä tehtiin urheilukentät ja jääkiekkokaukalotkin talkoilla omille lapsille, nyt odotetaan että yhteiskunnan on vastattava kaikesta. Ja sen takia sitten verorasitus kasvaa.

En kerta kaikkiaan tajua. Harrastukset ovat vapaaehtoista toimintaa ja ennen harrastettiin omilla rahoilla, nyt kaikki pitäisi saada yhteiskunnan maksettavaksi. Kyllä aikanaan jos katsottiin että urheilu on terveellinen harrastus meidän perheen lapsille niin siihen sitten vanhemmat sijoittivat sekä omaa aikaansa että rahojaan.

Jos joku haluaa asua maalla lapsineen ja on päättänyt asua maalla niin sitten yritetään poimia rusinat pullasta. Että on maaseutuympäristö lapsille ja samalla se yhteiskunnan rahoilla rakennettu jäähalli siinä tuvan nurkalla. OK, vähän karjistystä mutta en tajua että ajattelumalli on tämä. Maalla asumisessa on etunsa ja haittansa, pitäisi etujen myötä myös hyväksyä ne haitat.


Kirjoitat viisaita!

...moottorikelkkareittejä pakkolunastamalla poliisivartiossa....

 
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/paauutiset/12/fi_FI/Marttila_puolustaa_maastoliikennelakia/

Viimeksi muokattu: 14.09.11 - klo:17:13 kirjoittanut minä-itte

MaaJussi77

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 349
Vs: Repussa havaittavissa elonmerkkejä
Tuntuuko se niin mahdottomalta että joku voisi olla samaa mieltä kuin minä-itse? Jutuissaan on monesti ihan oikea ajatus takana, toisto ja maine vain tekee hallaa. Tässä taas se että ei se mitä sanotaan vaan se kuka sanoo. Jos luitte maanantaista Maaseutulaista niin melkoista palautetta hallitukselle. Jos keskusta olisi pakon edessä joutunut tekemään samat leikkaukset niin lehdessä ei olisi ollut puolta riviäkään...

Oikeasti hyvin moni on minä-itten kanssa samaa mieltä. Etelässä on oikeasti paljon "nykymenoon" kyllästyneitä ihmisiä. Mutta on myös tyytyväisiä.

No niin, heti löytyi minun lisäkseni toinenkin. Jos suoraan sanon niin tuo tukiero on niin perseestä kun vaan olla ja voi. Täysin epäoikeudenmukainen, yrittäjäominaisuudet eivät ratkaise vaan mielivaltainen tukiraja. Mutta toi taisi olla se kärjistys?

minä-itte

  • Vieras
Vs: Repussa havaittavissa elonmerkkejä
Etelän tuottajien osakseen saamat vääryydet näkyvät nyt hyvin kepun kannatusluvuissa....12,6%

minä-itte

  • Vieras
Vs: Repussa havaittavissa elonmerkkejä
https://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/7806/TMP.objres.755.html?sequence=1

Kirjoittaja: Presdidentti Kekkonen

Vastaanottaja: MTK:n pj Veikko Ihamuotila

"Meidän puuhakas valtiovarainministerimme Virolainen näyttää esittäneen ratkaisuksi sitä, että maa jaettaisiin jyrkällä rajalla kahteen osaan, joista arvokkaampi osa eli Etelä-Suomi, johon myös Vironperä kuuluu, saisi harjoittaa ainoastaan viljanviljelystä, ja köyhempi Pohjois-Suomi sitten olisi omistautunut karjantaloustuotannolle. Tietysti tällaisia jakoja voidaan missä tutkijankammiossa tahansa suorittaa, mutta minä en kyllä usko, että tällä ehdotuksella on mitään käytännöllisiä toteutumismahdollisuuksia."

Tätä jakoa MTK/kepu alkoi silloin heti toteuttaa.

LuMon

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
  • Ole sinä se muutos, jonka toivot näkeväsi maailmas
Vs: Repussa havaittavissa elonmerkkejä
Mistä nuo Repun tunnukset saa? Riittääkö joku MTK:n jäsennumero vai mitä se vaatii..

Sinne voisi mennä työntämään oikeasti asiapitoisia juttuja  8)

Olet ihan oikealla jyvällä Reppuun kirjautumisessa
Emme voi ratkaista ongelmia ajattelemalla samalla tavalla kuin silloin, kun loimme ne.
  Alpert Einstein

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Repussa havaittavissa elonmerkkejä
Joo, kyllä Minä-itte on usein aika hyvin informoitu siitä missä mennään. Jos pitää paikkansa, että oli taannoin mukana ideoimassa Albert Dessin kutsumista Suomeen, niin teki siinä hommassa hyvää työtä. Myös Itten kritiikki MTK:ta kohtaan ja tiettyjen asioiden kyseenalaistaminen suomalaisessa maatalouspolitiikassa on ollut paikallaan. Joten siinä mielessä tuen minäkin M-I:n mielipiteitä.

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: Repussa havaittavissa elonmerkkejä
Parhaimpana esimerkkinä lasten -ja nuorten toimintaan osoitetut 4H-liiton varat. Onko näin mitättömän leikkauksen tarkoitus saada vain viimeisetkin maaseudun lasten ja nuorten harrastusmahdollisuudet minimalisoitua, kun hallitusvastuussa on tämä mukamas työväenpuolue ja vanhojen nuorten kotkien leiriporukka ?

Ja tää on just se ajatusmalli jota minä en sitten millään jaksa ymmärtää. Joku tuntuu yleistyneen mielestäni anteeksi nyt vain maaseudulla. Että yhteiskunnan pitäisi kustantaa minun ja lasteni harrastukset. Oli kyse sitten kelkkareitistä tai 4Hsta tai mistä vaan. Ennen sitä tehtiin urheilukentät ja jääkiekkokaukalotkin talkoilla omille lapsille, nyt odotetaan että yhteiskunnan on vastattava kaikesta. Ja sen takia sitten verorasitus kasvaa.

En kerta kaikkiaan tajua. Harrastukset ovat vapaaehtoista toimintaa ja ennen harrastettiin omilla rahoilla, nyt kaikki pitäisi saada yhteiskunnan maksettavaksi. Kyllä aikanaan jos katsottiin että urheilu on terveellinen harrastus meidän perheen lapsille niin siihen sitten vanhemmat sijoittivat sekä omaa aikaansa että rahojaan.

Jos joku haluaa asua maalla lapsineen ja on päättänyt asua maalla niin sitten yritetään poimia rusinat pullasta. Että on maaseutuympäristö lapsille ja samalla se yhteiskunnan rahoilla rakennettu jäähalli siinä tuvan nurkalla. OK, vähän karjistystä mutta en tajua että ajattelumalli on tämä. Maalla asumisessa on etunsa ja haittansa, pitäisi etujen myötä myös hyväksyä ne haitat.


Mutta paljonko tuetaan muita muuta kautta ? Kyse onkin nimenomaan tasapuolisuudesta. Voitko käsittää, että esim.puoluetukivaroja menee eri momenteilta juuri aatteellisten kakaroitten harrastuksiin. Eikä tämä tukeminen lopu siihen, katotaan kansan-ja työväenopistoja, kaikki samaa kategoriaa.  Eli jos säästetään, silloin kaikki säästää. Lipposen eka hallitus osasi tämän piirteen paremmin, vaikka iskikin maatalouteen. Mutta jos mitä siinä miehessä oli reilua, niin sanat: " Kaikesta säästetään". Tähän tämä nykyinen velttoporukka ei ole kykenevä siihen.

minä-itte

  • Vieras
Vs: Repussa havaittavissa elonmerkkejä
että oli taannoin mukana ideoimassa Albert Dessin kutsumista Suomeen, niin teki siinä hommassa hyvää työtä.

No ei, Ville Itälä ja Kokoomuksen maataloustoimikunta olivat Dessin kutsun takana...Minä-Itte keräsi omalla vähäisellä osuudellaan porukoita yleisöksi.

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: Repussa havaittavissa elonmerkkejä
https://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/7806/TMP.objres.755.html?sequence=1

Kirjoittaja: Presdidentti Kekkonen

Vastaanottaja: MTK:n pj Veikko Ihamuotila

"Meidän puuhakas valtiovarainministerimme Virolainen näyttää esittäneen ratkaisuksi sitä, että maa jaettaisiin jyrkällä rajalla kahteen osaan, joista arvokkaampi osa eli Etelä-Suomi, johon myös Vironperä kuuluu, saisi harjoittaa ainoastaan viljanviljelystä, ja köyhempi Pohjois-Suomi sitten olisi omistautunut karjantaloustuotannolle. Tietysti tällaisia jakoja voidaan missä tutkijankammiossa tahansa suorittaa, mutta minä en kyllä usko, että tällä ehdotuksella on mitään käytännöllisiä toteutumismahdollisuuksia."

Tätä jakoa MTK/kepu alkoi silloin heti toteuttaa.

Paljonkos tuohon aikaan ihmisiä sai elannon maataloudesta ? Mitä maksoi valtavan ylituotannon vieminen ? Minnekään sitä valtavaa viljelijäporukkaa ei saanut kuin aikoinaan Ruotsiin ja lopulta mitättömille Myel-eläkkeille. Rakennemuutosta jarruteltiin liiallisen maatalousväestön ja osin asutustilaperinteen takia. Kerro minä-itte viisaana vaihtoehdot, emme olleet EU:n jäseniä eikä liialti tainnut olla mahdollisuuksia ? Tai olishan se kolmesti sotien jälkeen ollut mahdollista "päästä" johonkin liittovaltioon......ennen EU-jäsenyyttä. Tais olla raivattuja ampumasektoreita Suomeen päin.......

Viimeksi muokattu: 14.09.11 - klo:17:32 kirjoittanut Loordi Fordson

minä-itte

  • Vieras
Vs: Repussa havaittavissa elonmerkkejä
Kyllä se tietysti jostain kertoo, että Repussa ei keskustelua käydä vaikka MTK:lla on jäseniä vaikka kuinka paljon.

On huono asia, kun kenelläkään ei ole mitään sanottavaa :-[
Keskustelemista  varmaan riittää, mutta toiset ei halua kirjoittaa omalla nimellä. Repun keskustelussa näkyy kirjoittajan nimi.

Tapani taisi saada webbimasterilta tästä viestistään vähän pyyhkeitä, näkyy webbimasteri muokanneen.

Mutta ihan aiheesta, repussa oli Tapanille vähän palautetta joka on sen verran painokelvotonta että sitä ei oikein voi tähän laittaa.

Mutta ihmekös tuo kun munattomasti huutelee puskista nimimerkin takana toiselle joka kirjoittaa nimellään.

P.S Tässä sitten on nimimerkin takaa nimimerkille. Mielipide. Saas nähdä poistaako webbimasteri. Ihmetellyt joskus muutenkin että joillekuille (mm nimimerkeille Tapani, Fuller) sallitaan aika paljon kirjoituksia jotka ovat suoranaisia henkilöön kohdistuvia loukkauksia. Ja vielä kun henkilö tiedetään. Mutta ihmettelenpä vain, webbimasteri päättää. Ja tämä viesti lähti... Ja bannia tuli...

P.P.S Perkele! Vahingossa kummiskin laitoin pastella tohon perään sen Tapanille olleen palautteen. Monikohan ehti lukea, ei ollut varmaan kuin minuutin tai kaksi. Jos joku ehti lukea niin olisitko ystävällinen ja et käyttäisi lainaus-toimintoa. Kiitos.



Repussakin tuo sensurointi on kovin yksipuolista.

minä-itte

  • Vieras
Vs: Repussa havaittavissa elonmerkkejä
https://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/7806/TMP.objres.755.html?sequence=1

Kirjoittaja: Presdidentti Kekkonen

Vastaanottaja: MTK:n pj Veikko Ihamuotila

"Meidän puuhakas valtiovarainministerimme Virolainen näyttää esittäneen ratkaisuksi sitä, että maa jaettaisiin jyrkällä rajalla kahteen osaan, joista arvokkaampi osa eli Etelä-Suomi, johon myös Vironperä kuuluu, saisi harjoittaa ainoastaan viljanviljelystä, ja köyhempi Pohjois-Suomi sitten olisi omistautunut karjantaloustuotannolle. Tietysti tällaisia jakoja voidaan missä tutkijankammiossa tahansa suorittaa, mutta minä en kyllä usko, että tällä ehdotuksella on mitään käytännöllisiä toteutumismahdollisuuksia."

Tätä jakoa MTK/kepu alkoi silloin heti toteuttaa.

Paljonkos tuohon aikaan ihmisiä sai elannon maataloudesta ? Mitä maksoi valtavan ylituotannon vieminen ? Minnekään sitä valtavaa viljelijäporukkaa ei saanut kuin aikoinaan Ruotsiin ja lopulta mitättömille Myel-eläkkeille. Rakennemuutosta jarruteltiin liiallisen maatalousväestön ja osin asutustilaperinteen takia. Kerro minä-itte viisaana vaihtoehdot, emme olleet EU:n jäseniä eikä liialti tainnut olla mahdollisuuksia ? Tai olishan se kolmesti sotien jälkeen ollut mahdollista "päästä" johonkin liittovaltioon......ennen EU-jäsenyyttä

Olimme silloin Kekkosslovakiassa, missä SDP+kepu määräsivät tahdin.

Yksi tuttu tehtailija valitteli noihin aikoihin, että hän ei saa väkeä tehtaaseensa töihin, koska valtio makuuttaa pienviljelijöitä pirtillä. Silloin maksettiin pinta-alalisät ym. ja niillä eli kohtuullisesti.

Maamme teollistamiseen ei oikein rahoja liiennyt. Vasta Holkerin hallitus otti v. 1987 tavoitteekseen muutta Suomi agraariyhteiskunnasta johtavaksi IT-maaksi...mikä toteutuikin v. 1995 jälkeen, kun kepu oli saatettu oppositioon.

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Repussa havaittavissa elonmerkkejä
Kyllä se tietysti jostain kertoo, että Repussa ei keskustelua käydä vaikka MTK:lla on jäseniä vaikka kuinka paljon.

On huono asia, kun kenelläkään ei ole mitään sanottavaa :-[
Keskustelemista  varmaan riittää, mutta toiset ei halua kirjoittaa omalla nimellä. Repun keskustelussa näkyy kirjoittajan nimi.

Tapani taisi saada webbimasterilta tästä viestistään vähän pyyhkeitä, näkyy webbimasteri muokanneen.

Mutta ihan aiheesta, repussa oli Tapanille vähän palautetta joka on sen verran painokelvotonta että sitä ei oikein voi tähän laittaa.

Mutta ihmekös tuo kun munattomasti huutelee puskista nimimerkin takana toiselle joka kirjoittaa nimellään.

P.S Tässä sitten on nimimerkin takaa nimimerkille. Mielipide. Saas nähdä poistaako webbimasteri. Ihmetellyt joskus muutenkin että joillekuille (mm nimimerkeille Tapani, Fuller) sallitaan aika paljon kirjoituksia jotka ovat suoranaisia henkilöön kohdistuvia loukkauksia. Ja vielä kun henkilö tiedetään. Mutta ihmettelenpä vain, webbimasteri päättää. Ja tämä viesti lähti... Ja bannia tuli...

P.P.S Perkele! Vahingossa kummiskin laitoin pastella tohon perään sen Tapanille olleen palautteen. Monikohan ehti lukea, ei ollut varmaan kuin minuutin tai kaksi. Jos joku ehti lukea niin olisitko ystävällinen ja et käyttäisi lainaus-toimintoa. Kiitos.


No ei tuo hirveen painokelvotonta ollut ?  Erehdyin luulemaan ja luulo oli väärä ja pyydän anteeksi. Ja mitään pahaan en tarkoittanut kyseisellä kirjoituksellani.
Ja mitä tulee nimien kirjoitteluun, niin kuinka monessa reppua koskevassa viestissä minä-itte on maininnu repun kirjoittajan nimen ?

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: Repussa havaittavissa elonmerkkejä
https://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/7806/TMP.objres.755.html?sequence=1

Kirjoittaja: Presdidentti Kekkonen

Vastaanottaja: MTK:n pj Veikko Ihamuotila

"Meidän puuhakas valtiovarainministerimme Virolainen näyttää esittäneen ratkaisuksi sitä, että maa jaettaisiin jyrkällä rajalla kahteen osaan, joista arvokkaampi osa eli Etelä-Suomi, johon myös Vironperä kuuluu, saisi harjoittaa ainoastaan viljanviljelystä, ja köyhempi Pohjois-Suomi sitten olisi omistautunut karjantaloustuotannolle. Tietysti tällaisia jakoja voidaan missä tutkijankammiossa tahansa suorittaa, mutta minä en kyllä usko, että tällä ehdotuksella on mitään käytännöllisiä toteutumismahdollisuuksia."

Tätä jakoa MTK/kepu alkoi silloin heti toteuttaa.

Paljonkos tuohon aikaan ihmisiä sai elannon maataloudesta ? Mitä maksoi valtavan ylituotannon vieminen ? Minnekään sitä valtavaa viljelijäporukkaa ei saanut kuin aikoinaan Ruotsiin ja lopulta mitättömille Myel-eläkkeille. Rakennemuutosta jarruteltiin liiallisen maatalousväestön ja osin asutustilaperinteen takia. Kerro minä-itte viisaana vaihtoehdot, emme olleet EU:n jäseniä eikä liialti tainnut olla mahdollisuuksia ? Tai olishan se kolmesti sotien jälkeen ollut mahdollista "päästä" johonkin liittovaltioon......ennen EU-jäsenyyttä

Olimme silloin Kekkosslovakiassa, missä SDP+kepu määräsivät tahdin.

Yksi tuttu tehtailija valitteli noihin aikoihin, että hän ei saa väkeä tehtaaseensa töihin, koska valtio makuuttaa pienviljelijöitä pirtillä. Silloin maksettiin pinta-alalisät ym. ja niillä eli kohtuullisesti.

Maamme teollistamiseen ei oikein rahoja liiennyt. Vasta Holkerin hallitus otti v. 1987 tavoitteekseen muutta Suomi agraariyhteiskunnasta johtavaksi IT-maaksi...mikä toteutuikin v. 1995 jälkeen, kun kepu oli saatettu oppositioon.

Ja IT-yhtiöistä tuli kupla Suomen yrityselämään, vain Nokia jotensakin pinnalla....Loput onkin näitä sentin osakekurssilla meneviä......Toivo T. Pohjolakin on ollut maksettajana pinta-alalisille, jotka tuskin olivat mitään verrattuna jättimäisille vientituille sekä kaksihintajärjestelmälle......http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1988/19880445