Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe JD:n portaattoman vaihelaatikon ongelmia?  (Luettu 23256 kertaa)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: JD:n portaattoman vaihelaatikon ongelmia?
No tiiä teistä muista mut tuommoinen sähköpumppu vaikuttaa minusta semmoselta ratkaisulta joka on hätäpäissään kyhätty kun on pitänyt saada portaaton kone lykättyä kiireesti markkinoille. Fendin varioita lie siinävaiheessa ollut protoina ajossa jo 10 vuoden ajan ja voitiin pistää kone valmiiksi tehtynä markkinoille. Kuten frentillä on tapana  ;)

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

caseman

  • Vieras
Vs: JD:n portaattoman vaihelaatikon ongelmia?
 :'( :'( :'( :'( :'( :'(Niin se laatikon vaihto maksaa sellaset
5 tonnia..Persaukisellehan se on paljon ja joillekkin kovanlaatikon kuskeille se summa nyt laitetaan "huoltoonkin" kun muutama synkro ja laakeri pemistetään valtuutetun huoltoliikkeen lattialle.. ::), mutta sehän nyt on niin jokapäiväistä, ettei kannata paljon keskustelua avata. :P Sit on tietysti ne neidit kun ajelee silkkihanskat kädes ja sukkasillaan ja traktori on jumalasta seuraava, niin eihän niiltä se kovakaan laatikko tietysti porsi, jos ajoa tulee vaan vuodes se mitä joillekkin viikos ;)
[/quote]
casen kytkinpakkaremontti kustansi seitsämän tonnia... :'(  tunteja saman verran..

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: JD:n portaattoman vaihelaatikon ongelmia?
3900 tuntia ajettu jd portaaton ei vaihteisto ongelmia. sähkönen jäähytyspumppu männy kerran huomaa kun ruppee perä oljyt kiehumaan. portaaton on vaan pirun hyvä käyttää seuraavakkii on portaaton

Toivottavasti se seuraava on jo sitten Fentti niin ei tarvi tuommosilla protoversioilla ajella. Kiessus oikein jos laatikon kesto on jonku sähköisen vesipumpun varassa.
  voi voi on niitä fendtin laatikoitakin hajonnut niitä varioita on vaan niin pieni määrä suomessa vasta ettei varmaan montaa ole vielä tullut vastaan että se siitä protosta... 

Paljon niitä autopowereita on myyty, mutta mihinä ne oikeen on? Yhtäkkiä mulle tuloo mielehen vain 4 yksilöä täällä, joten muihin pitäjiin ei myyräkkää sitte keppilootaasia ollenkaan?
tethering holes to their concave windings

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: JD:n portaattoman vaihelaatikon ongelmia?
No tiiä teistä muista mut tuommoinen sähköpumppu vaikuttaa minusta semmoselta ratkaisulta joka on hätäpäissään kyhätty kun on pitänyt saada portaaton kone lykättyä kiireesti markkinoille. Fendin varioita lie siinävaiheessa ollut protoina ajossa jo 10 vuoden ajan ja voitiin pistää kone valmiiksi tehtynä markkinoille. Kuten frentillä on tapana  ;)


Fentin loota on keksitty jo vuonna 1886, tosin hydraulinen osio perustui patentissa mekaniikkaan.
Taitaa olla jo museotavaraa :D

Viimeksi muokattu: 12.01.10 - klo:21:57 kirjoittanut Masinisti

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: JD:n portaattoman vaihelaatikon ongelmia?


Fentin loota on keksitty jo vuonna 1886, tosin hydrauliulinen osio perustui patentissa mekaniikkaan.
Taitaa olla jo museotavaraa :D

Siis Massikkaan täysin käyttökelpoinen ratkaisu  ;D
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: JD:n portaattoman vaihelaatikon ongelmia?
3900 tuntia ajettu jd portaaton ei vaihteisto ongelmia. sähkönen jäähytyspumppu männy kerran huomaa kun ruppee perä oljyt kiehumaan. portaaton on vaan pirun hyvä käyttää seuraavakkii on portaaton

Toivottavasti se seuraava on jo sitten Fentti niin ei tarvi tuommosilla protoversioilla ajella. Kiessus oikein jos laatikon kesto on jonku sähköisen vesipumpun varassa.
  voi voi on niitä fendtin laatikoitakin hajonnut niitä varioita on vaan niin pieni määrä suomessa vasta ettei varmaan montaa ole vielä tullut vastaan että se siitä protosta... 

Paljon niitä autopowereita on myyty, mutta mihinä ne oikeen on? Yhtäkkiä mulle tuloo mielehen vain 4 yksilöä täällä, joten muihin pitäjiin ei myyräkkää sitte keppilootaasia ollenkaan?
tiedän yli 10kpl autopowr laatikollisia jonnikoita tosin kaikki ei oo meitin pitäjässä mutta tunnenpa omistajat kumminkin...  no eikös uudessa E-premium jonnikassa ole ilmastointi ja puhallin ja yms. sähkön varassa... kyllä se hihnakin poikki saattaa mennä....

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: JD:n portaattoman vaihelaatikon ongelmia?


Fentin loota on keksitty jo vuonna 1886, tosin hydrauliulinen osio perustui patentissa mekaniikkaan.
Taitaa olla jo museotavaraa :D

Siis Massikkaan täysin käyttökelpoinen ratkaisu  ;D

No ilimankos tuo Dyna-VT on niin luotettava vehje pakkasistakin huolimatta. Koeteltua tekniikkaa...
tethering holes to their concave windings

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: JD:n portaattoman vaihelaatikon ongelmia?
Paljon niitä autopowereita on myyty, mutta mihinä ne oikeen on? Yhtäkkiä mulle tuloo mielehen vain 4 yksilöä täällä, joten muihin pitäjiin ei myyräkkää sitte keppilootaasia ollenkaan?

Hep! ;) Taisit tosin tietääkin.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: JD:n portaattoman vaihelaatikon ongelmia?
Paljon niitä autopowereita on myyty, mutta mihinä ne oikeen on? Yhtäkkiä mulle tuloo mielehen vain 4 yksilöä täällä, joten muihin pitäjiin ei myyräkkää sitte keppilootaasia ollenkaan?

Hep! ;) Taisit tosin tietääkin.

Eikun tarkotin, että paikkakunnalla neljä kipalesta. Jos ei sitte sillä yhyrellä oo kaks. Muita merkkejä ei sitte oo ku yks VT ja hollannikas on tietääkseni tulos yhdelle suharille, joka on vähä "vakolan" mainees. Kyllähän noista voi vääntää vaikka mitä...
tethering holes to their concave windings

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: JD:n portaattoman vaihelaatikon ongelmia?


No niin nythän se selvisi miksi Jontikan laatikot hajoaa. Valtuhan se sen aiheuttaa jo kun sattuu tulemaan samalle pihalle ja näyttää ylivoimaisuutensa, niin Jontikka ottaa itseensä kun huomaa että jää toiseksi ja rikkoo suutuksissaan vaihteistonsa.


Ei kai koneella voi olla tunteita,että se muka itsensä rikkois?? ...Vai voiko muka?

*** Voi olla, meillä oli kolmekymmentä vuotta pelkkiä Valteemeja ja kun eka Nyykkäri tuli tontille, niin 1,5v Mezzo hajotti itsestään kuukaudessa ulosotonkytkimen. Tykkäs vissiin niin paskaa... ???

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: JD:n portaattoman vaihelaatikon ongelmia?


Fentin loota on keksitty jo vuonna 1886, tosin hydrauliulinen osio perustui patentissa mekaniikkaan.
Taitaa olla jo museotavaraa :D

Siis Massikkaan täysin käyttökelpoinen ratkaisu  ;D

No ilimankos tuo Dyna-VT on niin luotettava vehje pakkasistakin huolimatta. Koeteltua tekniikkaa...
Kuulemma paikkakunnan ainoo dynavt apukaapeleilla käyntiin ens pakkasilla,kun laturit paukkuu.Ja lähes uus kone ;D

kaenuunkeisari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: JD:n portaattoman vaihelaatikon ongelmia?


Lainaus
Paljon niitä autopowereita on myyty, mutta mihinä ne oikeen on? Yhtäkkiä mulle tuloo mielehen vain 4 yksilöä täällä, joten muihin pitäjiin ei myyräkkää sitte keppilootaasia ollenkaan?

Tarkkoo tämän hetkistä lukamaa ei ole antaa. 2008 syys puolella oli myytynä 964 kpl autopower jonteertä. Ja niistä 89 oli laatikko uusittu. Ai mistäkö tiedän näin tarkat lukemat. Huoltomiehellä oli koneella kaikki koneet joihin oli laatikko vaihdettu. Yksi niistä sattui olemaan meidän 6620 joka oli 2002 vuonna aikaan ensimmäisiä  kyseisen laatikkolla olevia rattoreita (virhe ostaa noin tuoretta tekniikkaa). 3000h oli mittarissa kun öljyputki katkes niin laatikko "leikkas" kiinni. Vaikka laatikkoa ei olisi saanut purkaa niin pakko oli hiukan kurkata mitä se oli syönyt.

Laatikon vaihto on suhteellisen näppärä projekti tosin aikaa kuluu sen 20 tuntia. Ja uus laatikko olisi saatu päivän sisällä hajoamisesta mutta olisi maksanut 400€ nopeamalla  rahdilli. No kiire ei ollut niin oli aikaa ootella seuraavan viikon puolelle.  Uus laatikko tuntui paljon parempi toimiselta liekkös kehitystä tapahtunut 6 vuodessa.

Kävipä meillä ihan Zf insinööriä ihastelemassa kaenuun vaaroja ja -30 asteen pakkasia. 

Oli siellä saamaan aikaan "huollossa" Mf dynä-6 josta joku vaihteiston osa rikki. Aikaa ranskalaisilla meni 3 viikkoa ennen kuin varaosat saapuivat tänne asti. Ja ei ihan halvimman oloista metallia nekään osat olleet.  Yksi 5 donaa ei piisannut niihinkään


   

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: JD:n portaattoman vaihelaatikon ongelmia?


Fentin loota on keksitty jo vuonna 1886

Marshallin ukko, vesiturbiinilla jo pyöritteli myllynkiviä jo portaattomasti  ;D


Kuulemma paikkakunnan ainoo dynavt apukaapeleilla käyntiin ens pakkasilla,kun laturit paukkuu.Ja lähes uus kone ;D



Suolahen betonimylly ja Magneti Marelli sähöt, Pirkkafendtin laatua  :P



Viimeksi muokattu: 13.01.10 - klo:20:43 kirjoittanut Ojala

Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: JD:n portaattoman vaihelaatikon ongelmia?


Fentin loota on keksitty jo vuonna 1886, tosin hydrauliulinen osio perustui patentissa mekaniikkaan.
Taitaa olla jo museotavaraa :D

Siis Massikkaan täysin käyttökelpoinen ratkaisu  ;D

No ilimankos tuo Dyna-VT on niin luotettava vehje pakkasistakin huolimatta. Koeteltua tekniikkaa...
Kuulemma paikkakunnan ainoo dynavt apukaapeleilla käyntiin ens pakkasilla,kun laturit paukkuu.Ja lähes uus kone ;D
Ei se mikää "kuulemma" oo. Se on ihan varma tieto, että hiilet oli loppu. Nyt taas kulkee. -06 lähes uus? no olkoon sitte. Ei meillä köyhillä varaa uusiin oo...
tethering holes to their concave windings

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: JD:n portaattoman vaihelaatikon ongelmia?

No ilimankos tuo Dyna-VT on niin luotettava vehje pakkasistakin huolimatta. Koeteltua tekniikkaa...
[/quote]Kuulemma paikkakunnan ainoo dynavt apukaapeleilla käyntiin ens pakkasilla,kun laturit paukkuu.Ja lähes uus kone ;D
[/quote]Ei se mikää "kuulemma" oo. Se on ihan varma tieto, että hiilet oli loppu. Nyt taas kulkee. -06 lähes uus? no olkoon sitte. Ei meillä köyhillä varaa uusiin oo...
[/quote]

***Varmasti jonreeren alihankkijan tekemä laturi. Tai sitte +200 on käyny kateuksissaan jäynäämässä.
Kui mää ain olen paras?