Itsellä iski virtsaumpi viime syksynä. Laittoivat katetrin, jonka otin itse pois alle viikon kuluttua. Vehkeen pää alkoi nimittäin tulehtua. Katetroin itse samalla pillillä, jonka desinfioin joka kerran jälkeen. Ei tainnut hygienia riittää, koska iski virtsarakon tulehdus ja lopulta sepsis. Toisen munuaisen suodatuskyky laski. Sit osastolle 17 päiväksi ja kloksasilliiniä suoneen. Kotisairaanhoito kävi hus-jakson jälkeen 10 pv ajan vaihtamassa litkupullon. Päälle vielä 10 pv pilleriantibioottia eli 37 pv. Annos oli enimmillään 5 gr (5000 mg) päivässä.
Olin eturauhasen höyläysjonossa ja kun ilmaantui peruutuspaikka, kieltäydyin operaatiosta. Hevosmiesten tietotoimisto tiesi, että joka 5. höyläys epäonnistuu ja sit sulla on katetri ja virtsapussi lopun ikääsi.
Mistä tää umpi sitten iski ? Aloin käyttämään pari päivää ennen umpea kylmäpuristettua hamppusiemenöljyä ja floravital-yrttimehu-uutetta. Mut ei voi olla varma. Yksi asia yllätti: Katetrin poistoa yritettiin pari kertaa, mutta piti mennä jo seuraavana aamuyönä ensiapuun (kun ei ollut kotona sopivaa motonetin letkua). Sanoin urologian sairaanhoitajalle, että mä en enää tule ensiapuun, niin tuo nykäisi selkänsä takaa kassillisen kertakäyttökatetreja. Tuon olisi voinut kertoa aikaisemminkin. Näitä on sekä normaalina että pikaversiona (haitariputki tulee ulos itsestään). Yhtäkään en ole vielä käyttänyt. Itsekatetrointi on tosi helppoa. Operaatio ei ole kipeä, mutta aavistuksen verran epämiellyttävä. Sairaalassa laittavat ensin puudutusainetta, mutta se on turhaa. Nyt keissistä on liki vuosi.
Viimeksi muokattu: 12.09.23 - klo:13:41 kirjoittanut pig24