Minusta kylmä sinänsä ei ole akuille pahaksi, kunhan eivät ole liian alhaisessa varaustasossa. Eli jos silloin tällöin muistaa latailla niin kylmä on parempi kuin tarpeettoman lämmin. Monen akkutyypin virranantokyky ja latauksen vastaanottokyky kyllä laskee kylmässä mutta tilanne palautuu täysin ennalleen kun lämpötila taas nousee. Eli mitään pysyvää vahinkoa ei tapahdu.
En kanna akkuja talveksi mihinkään, parin kuukauden välein lataan jos muistan. Puimurin akku pyörii talven nurkissa irrallisena apukäynnistysakkuna jos sellaista sattuu johonkin tarvitsemaan. Seisonnassa olevista autoista kaapeli irti kun muuten turhaan purkavat hiljalleen varashälyttimiin sun muihin vilkuttiiin...
Pienet LiPo- ym akut tuon ainakin puolilämpimään (akkutyökalut, langattomat takavalot, akkuruohonleikkuri ym lelut & hilut)