Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Simulta siemenkiekkovantaat  (Luettu 3164 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9730
Vs: Simulta siemenkiekkovantaat
No hinattava tuntuu ainakin oman keltakantisen Jukon jälkeen ihan eri maailmalta. Niin hullulta kun se tuntuukin hinattava on paljon näppärämpi jopa pienillä ja häjyn mallisilla lohkoilla. Takapyörä koneella ajelu muutenkin melko helppo, siis tiellä väistämiset ja liittymiin kääntymiset. Ei tartte miettiä mihinä se pyörä menee, toki eihän tuollaisia tuu mieleen nostolaitekoneelakaan. Ittekkin olin aikoinaan kriittinen takapyörätinttarin tekemästä jäljestä märissä olosuhteissa. Omistajat joilla koneessa tr kuvioidut pyörät manaavat nämä tumen silestonet alimpaan , mutta näilläkin pärjää , kun tajuaa pitää silloin koneen kevyempänä. Ja mää en ikinä ole rikkonut kerralla kuin yhden lantasäkin kerralla ja siementä se 600 kg. Ja märissä sitten vielä vähemmän.

Eikös tuo Juko ollut takapyöräkone ? Mun tiedot ei riitä edes tuohon tietoon. Täälläpäin Juko todella harvinainen, mutta koneena kait ihan hyvä. Kuljetusleveys taitaa olla tumea leveämpi (luulisin , vaihdelaatikon takia)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65280
Vs: Simulta siemenkiekkovantaat
takapyörä?   tosa on viälä pyörät sivussa.   mut hinattava ois messevä ku sais pellon reunat kulmaskii kylvettyä...   tuo on vaan niii painava et lootat täynä fiun keula on ilmasa..   kiva ajella rinteen poikki...

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1573
Vs: Simulta siemenkiekkovantaat
Itse olin takapyörä tinttaria vastaan, juuri tuon kosteissa oloissa tiivistymisen takia, toki tilikin oli sitä vastaan. Tuo kolmonen sivupyörä kone oli ihan hirveä ajaa tiellä poikittain. Kävin siis kotona täyttämässä yleensä. 4 metrinen takapyörä kone on paljon helpompi ajaa tiellä, ei ole heti vantaat solmussa jos menee liian reunaan. Nyt mulla on 3 metrinen Unian ”suorakylvökone” nostolaitteessa siinä on nokka kevyt ja sivurajoittimet kovilla jos täytyy kaartaa