Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe cap 23  (Luettu 21802 kertaa)

metsajussi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: cap 23

Mut mitä niihin hevosheiniin tulee niin saisiko sen rahan markkinoilta? Nythän todennäköisesti hinta on x euroa ja lasket et kun saat tuenkin niin voit myydä tällä hinnalla. Eli ruuan alennus korvauksella alennetaan hevosten ruuatkin..  ;D

Ja paperinvalmistus (tärkkiohra), teollisuusalkoholi (osa mallasohrasta, entsyymiohrat) , kuituhamppu, energiakasvikokeilut - onhan näitä muitakin non-food juttuja joita tuetaan. Samaan kategoriaan pitää kai laskea sitten myös maisemakasvit ja sellaiset.

Markkinoista on paha sanoa miksi ne muotoutuisivat, liian monta muuttujaa. Yleinen hintataso tietenkin nousisi mutta mitä se sitten vaikuttaisi kysyntään on aika vaikea ennustaa kun tällä kentällä ostajiin vaikuttavat muutkin poliittiset ja taloudelliset päätökset. Tällä hetkellä tuo heinä kuitenkin mun tapauksessani on kaikki seikat huomioiden kannattavampaa kuin bulkkiviljan tuottaminen kun en kuitenkaan viljalla  yllä huippusatoihin ja muuhun eturivin pro-toimintaan.

ja101

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: cap 23

Mut mitä niihin hevosheiniin tulee niin saisiko sen rahan markkinoilta? Nythän todennäköisesti hinta on x euroa ja lasket et kun saat tuenkin niin voit myydä tällä hinnalla. Eli ruuan alennus korvauksella alennetaan hevosten ruuatkin..  ;D

Ja paperinvalmistus (tärkkiohra), teollisuusalkoholi (osa mallasohrasta, entsyymiohrat) , kuituhamppu, energiakasvikokeilut - onhan näitä muitakin non-food juttuja joita tuetaan. Samaan kategoriaan pitää kai laskea sitten myös maisemakasvit ja sellaiset.

Markkinoista on paha sanoa miksi ne muotoutuisivat, liian monta muuttujaa. Yleinen hintataso tietenkin nousisi mutta mitä se sitten vaikuttaisi kysyntään on aika vaikea ennustaa kun tällä kentällä ostajiin vaikuttavat muutkin poliittiset ja taloudelliset päätökset. Tällä hetkellä tuo heinä kuitenkin mun tapauksessani on kaikki seikat huomioiden kannattavampaa kuin bulkkiviljan tuottaminen kun en kuitenkaan viljalla  yllä huippusatoihin ja muuhun eturivin pro-toimintaan.
Juu onhan näitä..  ;D
Sinänsä mulla ei nykyistä systeemiä vastaan ole mitään eli siis et ei ole korjuuvelvoitetta. Itse tulee omat niitettyä vähintään sen kerran, monesti useammin. Ajatellut et rikat pysyy kurissa ja pelto kasvaa sitä mitä pitää. Ehkä joskus tulee vielä aika jolloin sille sadontuottamisellekkin on vielä kysyntää. Siihen asti tai ainakin vuoteen 27 jatkettava nykyisellä tyylillä. Harrastelua ja tyhjä päivästä turaamistahan tämä on. Enemmän menee töiden valmisteluun näillä aloilla aikaa kun itse töiden tekoon. Mut ainakin tili on tykännyt enempi. Mäkään kun en ikinä niitä päällikkö satoja saanut joilla voisi sit kehuskella..
Kyliltä kuultua.... "Luomu ilman paskaa on kuin seksi ilman naista"... 😆