Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maatilan kirjanpito ja lohkokirjanpito  (Luettu 3261 kertaa)

volvo88

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 436
Kirjanpito ja lohkokirjanpito on tähän asti tehty Datatechin ohjelmilla Aktiivi W ja Pelto W.
Nyt kun Mtech osti ohjelmat itselleen ja on suuressa viisaudessaan päättänyt lopettaa näiden hyvin toimivien ohjelmien päivittämisen, on edessä uusien ohjelmien hankkiminen.

Kertokaa kokemuksia käyttämistänne ohjelmistoista.
Mitään hifistelyä en ole hakemassa. Ihan perus yksinkertainen verokirjanpito, viljelysuunnitelma ja lohkokirjanpito.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9598
Vs: Maatilan kirjanpito ja lohkokirjanpito
Itte oon käyttänyt Softsalon peltotukea ja tilitukea. En tiedä onko niissä hifistelyjä. Ainakin ne on suht helppoja käyttää, toki varmaan olis vielä helpompia jos käyttäis enemmän  ::) Tilituessa oon ottanut lisänä veronmäärän laskennan.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: Maatilan kirjanpito ja lohkokirjanpito
Softsalon suuntaan kääntyisin ohjelmia hankkimaan.
Tilituki ollut dos-versiosta lähtien. Voihan olla muitakin toimivia ohjelmia.
pessimisti ei pety!

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1324
Vs: Maatilan kirjanpito ja lohkokirjanpito
Suonentiedon  viljely ja kirjanpito- ohjelmat on, toimivat,
Tuli tuo minun maatilani wisu heivattiin mäkeen vuosi sitten,
Pylpyrä pyörii mitään ei tapahdu, oli tuskastuttavan hidas
Pilvipalvelu ohjelma.

maamees

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 173
Vs: Maatilan kirjanpito ja lohkokirjanpito
Mulla on ollut aktiivi w talousohjelma. Harmittaa sen loppuminen. Minun maatila ohjelmia tarjotaan tilalle. Tekis jotenkin mieli kääntyä vaikka suonentiedon puoleen. Agrineuvos jo onkin.

traktorikuski

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 363
Vs: Maatilan kirjanpito ja lohkokirjanpito
Softsalolla meillä on menty pitkään, lisenssinumeron perusteella parikymmentä muuta hankkinut aiemmin.

Eikö sovellusten hinnalla ole väliä? Softsalolla on hinnat selkeästi esillä nettisivuilla. Suonentiedolla pelto-ohjelmat näytti olevan 50% kalliimmat, kirjanpito-ohjelmalle en löytänyt hintaa. Yleensä omasta mielestä arveluttavaa jos pitää hintaa kysellä tai pyytää tarjousta. Saako sen halvemmalla jos laittaa kyselyyn mukaan jonkun muun naamakuvan, luulisi olevan kaikille sama.

Ymmärrän jos saman firman joku muu sovellus ollut aiemmin käytössä. Samanhenkisinä ehkä helpompi käyttää toista uutta.

MJKA

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 158
Vs: Maatilan kirjanpito ja lohkokirjanpito
Suonentiedon  viljely ja kirjanpito- ohjelmat on, toimivat,
Tuli tuo minun maatilani wisu heivattiin mäkeen vuosi sitten,
Pylpyrä pyörii mitään ei tapahdu, oli tuskastuttavan hidas
Pilvipalvelu ohjelma.
Sama täällä, kirjanpito-ohjelma edelleen käytössä ja aktiiviaikana myös viljelysuunnittelu, Kokemukset myönteisiä, päivitykset tulee ajallaan, mahdolliset virheet korjataan nopeasti ja palvelu mm. puhelimessa pelaa. Uskallan suositella. Talon palveluja käytin ihan dos-versioista alkaen ja tilitoimistoversioita. Tämä on myös sellainen asia, että jos hinnoissa on jonkin kympin ero, sen voi menettää moneen kertaan päivitysten yms. takutessa.

traktorikuski

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 363
Vs: Maatilan kirjanpito ja lohkokirjanpito
...
Tämä on myös sellainen asia, että jos hinnoissa on jonkin kympin ero, sen voi menettää moneen kertaan päivitysten yms. takutessa.

Kyllä, mutta kummalla päivitykset toimii paremmin? Kalliimpi hinta ei suoraan tarkoita parempaa tuotetta. Tähän pitäisi kommentoida sellaisen käyttäjän joka on aktiivisesti käyttänyt kumpaakin vertailtavaa sovellusta.

Melkein väittäisin että molemmat toimii ja jos puhtaalta pöydältä lähtee liikkeelle niin hinta on merkittävä tekijä. Suonentiedon salamyhkäisyyden takia en tiedä kumpi on pitkässä juoksussa edullisempi.

Rakkine

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2267
  • Moon oikees, soot vääräs.
Vs: Maatilan kirjanpito ja lohkokirjanpito
Kyllä Softsalon tuotteiden päivitykset toimii moitteettomasti.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12199
  • Virolaista kiitos!
Vs: Maatilan kirjanpito ja lohkokirjanpito
Suonentiedon Maatalousneuvoksella olen nyt tehnyt viideltä vuodelta verokirjanpidon. Tykkään kovasti ohjelmasta. Jotenkin selkeä käyttää ja käyttöliittymä hyvännäköinen. Ei isompia tenkkapoo kysymyksiä. Kerran muistan kysyneeni jotain asiaa. Tuntuu luotettavalta ja tässä pysyn.

Saman firman peltopuolen Agrineuvos on sitten taas jotenkin sekavan oloinen ja en ole siihen päässyt jyvälle. En vaan tykkää siitä. Suuri syy voi olla, että Webwisu/Minun maatilani, jota olen käyttänyt toistakymmentä vuotta. Sen logiikka ja toiminta on nykyisellään niin yksinkertainen ja nopeaa tehdä, että se painaa mielessä, kun koittaa jotain muuta opetella. Mielestäni Minun Maatilani on yksinkertainen ja selkeä, aika pitkälle wat juu sii is wat juu get. Ei ole tullut ongelmatilanteita. En jaksa viljelysuunnitelmia pahemmin hieroa ja lohkokortit täytetään aina minimiperustaisesti eli vain olennaisimmat jutut, mistä voi jäädä kiinni, laitetaan talteen. Yksi hyväpuoli Minun Maatilassani on selkeät lohkokortit, kun otetaan tulosteita talteen. Tärkeä ominaisuus, että näyttää hyvältä ja on mukava katsella. Agrineuvos tekee lohkokorteista jotenkin pitkää liirumlaarumia, jotka ei oikein edes näytä kunnollisilta lohkokorteilta. En tykkää niidenkään ulkoasusta. Plussaa Agrineuvokselle tulisi kyllä asiallisesta hinnoittelusta. Minun Maatilani  on tätä nykyä aika helkkarin kallis, en tykkää, mutta kun ei vaihtoehdot oikein nappaa.

farmeri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 246
  • "Maatalous on mukava harrastus mutta pirun kallis"
Vs: Maatilan kirjanpito ja lohkokirjanpito
Agrineuvoksessa juurikin isoin miinus visuaalisuus. Minun maatilassani visuaalisuus on ehdoton vahvuus. Agrineuvoksessa myös lannoitus oli omaan päähän turhan vaikeaselkoinen.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3263
Vs: Maatilan kirjanpito ja lohkokirjanpito
sofsalon ohjelmat hankin vuonna -95 ja niillä on mennyt. Itse en enää käytä mutta näkyy tuo uusikin isäntä niitä käyttävän. Jotenkin helppo kun on saman firman ohjelma viljely ja kirjanpitopuolella, se logikka kun on samantyylinen molemmissa. Ja alkuaikoina kun opettelin puhelintukikin oli sellasta ymmärrettävää.