Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe teurastamon salmonellavakuutuksen ehdot  (Luettu 2229 kertaa)

leksa

Ymmärsinkö ihan oikein kun lueskelin teurastamon salmonellavakuutuksen sopimusta ja lisäksi nyt keväällä tullutta kirjettä. Niistä olin ymmärtävinäni, että teurastamolta saatava korvaus on 150% edellisen vuoden verottomasta myyntitulosta? eli jospa vaikka 50 emon karjassa möin vaikka 10 eläintä teurastamolle ja loput suoramyyntinä itse, niin saatu korvaus ei kyllä riittäisi kattamaan juuri mitään kuluja jos vahinko iskisi.

Vakuutuyhtiöt ei taida kovin mielellään tarjota salmonellavakuutuksia. Pohjolalla ei ainakaan ole, ymmärtääkseni ei Tapiolallakaan (korjatkaa jos olen väärässä), Lähivakuutus tarjoaa kai jotakin.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: teurastamon salmonellavakuutuksen ehdot
Sitä saa, mitä tilaa...
Vakuutusmaksu on joitakin promilleja tilityksistä ja samoin sitten korvaukset samassa suhteessa. Olishan se helppo myydä yx lammas johki teurastamoon (josta menee 20 senttiä vakuutusmaksua) ja sitte ottaa 100 000 euroo korvausta siihen 300 emon salmonellasaneeraukseen..

leksa

Vs: teurastamon salmonellavakuutuksen ehdot
en nyt oletakkaan, että ihan tuossa suhteessa mitä mainitsit niin asioita korvataan!!!!
Mieleeni tuli kuitenkin esim. aloittavat tilat. Ei ole ehkä paljoa myyty, mutta jatkossa potentiaalia olisi.

En nyt oo mikään vakuutusasiantuntija enkä jaksa liikaa siitä jauertaa, mutta ajatus on siinä, että kuinka tietoisia ihmiset on näistä teurastamon/meijerin tarjoamista vakuutuksista. Monesti ei ole muuta epidemia vakuutusta otettu ja tuudittaudutaan siihen, että kyllä se teurastamon vakuutus korvaa.