Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valvatin torjunta  (Luettu 3161 kertaa)

Trivia

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 154
Valvatin torjunta
Onko kokemusta paljonko Matrigonia tai Arianea riittää valvatin torjunnassa viljasta? Litra Ariane ja klopyralidi kulkee juureen?

Filosofi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 924
Vs: Valvatin torjunta
Eiköhän tuo sen 2 tai 2,5 litraa Arianea vaadi. Litra kuulostaa melko pieneltä määrältä.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Valvatin torjunta
Myöhäinen ruiskutus on pääasia.
Mystinen kesälaatumies

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Valvatin torjunta
Myöhäinen ruiskutus on pääasia.
Tämän muistan itsekin tavanomaisen ajoilta. Mä ajoin aina rikat vasta korrenkasvun aikaan. Ei ollut valvatti tai ohdake ongelmaa. Eräs Viljelijä ruiskutti aina ohjeiden mukaan taimivaiheessa niin loppukesällä oli aina hienosti keltaista ja violettia kukkaa..

Mä en käyttänyt edes erikseen  mitään valvatti ainetta vaan ihan perusrikka aineita jossa tehot valvattiin oli luokkaa 60-70%. Silti pellot puhtaita. Mut jos epidemia on saatu aikaan niin ehkä syytä käyttää vaikka sitä arianea.. 
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5858
Vs: Valvatin torjunta
Myöhäinen ruiskutus on pääasia.
Ja läpötila suositus kannattaa ottaa tosissaan.

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Vs: Valvatin torjunta
Väkivaltainen viljelykierto on auttanut kaikkiin rikkakasveihin. Mutta  jos arianella ei valvatti lähde houkuttelemalla, lisäisin mielummin mcpeeaata. Edullista ja tehokasta. Ei tulisi mieleenkään alkaa matrigoonia laittamaan viljapeltoon.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Valvatin torjunta
Samaa mieltä. Olen hyvin usein laittanut halpaan gramma-aineseen 'kiinnitteeksi' vajan litran MCPA:ta eikä ole keltakukkapeltoja näkynyt kunhan ajoitus on oikea.

Ja tuleehan siitä MCPA:n hajusta niin 70-lukuinen fiilis :-)

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3263
Vs: Valvatin torjunta
hyi hitto mikä lemu siitä mcpa sta lähtee. Nuorempana urakoin noita ruiskutuksia ja tuo mcpa oli se aine. Ja eipäollut mitään suojaimia, sitä kun levittii aamusta seuraavan päivän aamutunneille ja sama homma jatkui pari viikkoa, ei tarvinnut juhannusjuomaa.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Valvatin torjunta
Kamalin - ei välttämättä epäterveellisin - käry lähtee minusta jostain hukkakauramyrkystä. Taitaa olla Puma. Ajoin joskus niukan 30 ha palaa iltatyynessä - joku 700 m siivu - ja tyhmyyksissäni aloitin hyvin vähäisen tuulenhengen  yläpuolelta. Se hajupilvi ehti aina leijua hiljalleen juuri seuraavalle ajolinjalle. Meni 10 minuuttia että tajusin siirtyä ajamaan toisesta reunasta. Mutta se haju oli todella yök.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3263
Vs: Valvatin torjunta
No sen verran olen vissiin saanut tuota  mcpa herkistettyä, että haistan sen välittömästi jos sitä on.Vesakon torjuntaanhan oli hikan järeempää, sitäkin  tuli levitettyä tienvarsiruiskutuksena. Jälkeenpäin aattelen olikohan se lainkaan tiehoitokunnan puolelta järkevää. Tien varret koko kesän ruskeina ja syy tietysti sitten minun.

kärmeskytö

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1445
Vs: Valvatin torjunta
Jep.Hormotuhoa ja Roxionia niin olihan käry  ;D .