Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MTK -jäsenmaksu  (Luettu 13280 kertaa)

Pasimycin

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 223
MTK -jäsenmaksu
MTK -jäsenmaksu nousi 25%! Edunvalvontaorganisaatio näyttää esimerkkiä maatalouden kustannusnousun hillinnässä. Pitäisikö kilpailuviranomaisten puuttua hinnoitteluun?

lahenvainio

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 149
Vs: MTK -jäsenmaksu
Vieläkö kasvinviljelijät maksaa tuota maksua? Silloin  ,kun oli vielä karjaa tuo oli tärkeältä tuntuva.  Ei enää.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: MTK -jäsenmaksu
Ja minkä pirun takkia se mhy-maksu on samalla lapulla?
Elämä on parasta kometiijjaa

Pasimycin

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 223
Vs: MTK -jäsenmaksu
Vieläkö kasvinviljelijät maksaa tuota maksua? Silloin  ,kun oli vielä karjaa tuo oli tärkeältä tuntuva.  Ei enää.
Viljatilalla olen "perustellut" maksua vakuutusalennuksella. Se ei enää riitä ja muuta hyötyä maksulla ei oikein tule.

Pasimycin

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 223
Vs: MTK -jäsenmaksu
Ja minkä pirun takkia se mhy-maksu on samalla lapulla?
Ne on vissin samaa firmaa kaikki. Mhy:stä pääsin irti silloin kun se lakkasi olemasta veroluonteinen maksu. Ja mtk:n laskussa ei mainita metsiä, kun en ole niitä koskaan tukihakemuksissa ilmoittanut.

eevertti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1242
Vs: MTK -jäsenmaksu
Katsotaan nyt kuinka räikeästi seuraava kriisituki pelataan maidontuotuottajien pussiin, siitä pitkälti riippuu maksanko jäsenmaksun näin viljatilallisena.
Ja selvyyden vuoksi, minulla ei ole mitään maidontuottajia vastaan. Mtk:n edunvalvonta vaan ihmetyttää, mutta kaitpa se tuosta lyhenteestä pitäisi tajuta. MaidonTuottajienKeskusjärjestö.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: MTK -jäsenmaksu
Vieläkö kasvinviljelijät maksaa tuota maksua? Silloin  ,kun oli vielä karjaa tuo oli tärkeältä tuntuva.  Ei enää.
Viljatilalla olen "perustellut" maksua vakuutusalennuksella. Se ei enää riitä ja muuta hyötyä maksulla ei oikein tule.

Mä olen saanut maksun suurin piirtein takaisin Woikosken pullovuokradiilissä ja autokaupoillakin saa jotain satasia, merkistä riippuen.

Pasimycin

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 223
Vs: MTK -jäsenmaksu
Vieläkö kasvinviljelijät maksaa tuota maksua? Silloin  ,kun oli vielä karjaa tuo oli tärkeältä tuntuva.  Ei enää.
Viljatilalla olen "perustellut" maksua vakuutusalennuksella. Se ei enää riitä ja muuta hyötyä maksulla ei oikein tule.

Mä olen saanut maksun suurin piirtein takaisin Woikosken pullovuokradiilissä ja autokaupoillakin saa jotain satasia, merkistä riippuen.
Uusin kaasupullon 5v sopimuksen pari vuotta sitten. Kyselin mtk alennusta, niin kauppias suositteli kanta-asiakasalennusta. Se oli 20% halvempi. ::)

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: MTK -jäsenmaksu
Uusin kaasupullon 5v sopimuksen pari vuotta sitten. Kyselin mtk alennusta, niin kauppias suositteli kanta-asiakasalennusta. Se oli 20% halvempi. ::)

Mun diili on vanhempi, kai 8 vuoden soppari.
Ennen kaikki oli paremmin. Taitaa ne MTK:n alennuksetkin ja kohteet vaihdella vuodesta toiseen.
Ehkä riippuu jälleenmyyjästäkin?
Mistä tulikin mieleen, happipullo on käytännössä tyhjä... eipä mulla muuta olekaan.

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2855
Vs: MTK -jäsenmaksu
Alkuvuodesta 260€ + alv taisi olla pulloa kohden 8 vuoden vuokra, tekee 32,5€ per pullo per vuosi. Woikoskella siis. Nyt löytyy happi, asetyleeni, mig kaasu ja puhdas argon tig:iin.

Mitä MTK:hon tulee niin niin olen ajatellut että paljolti edunvalvonnasta johtuu tukiero muihin maihin, esim Ruotsiin. Jos se tukiero on vaikka 20% niin voi sitten arpoa paljonko 20% omista maataloustuista tekee euroina. Ja toki Ruotsissakin on edunvalvontajärjestönsä.

Toinen asia on sitten se että meneekö kaikki raha tehokkaaseen edunvalvontaan, tai muuhun oikeasti viljelijöitä hyödyntävään. Ei varmastikaan kaikki.

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3626
Vs: MTK -jäsenmaksu
Alkuvuodesta 260€ + alv taisi olla pulloa kohden 8 vuoden vuokra, tekee 32,5€ per pullo per vuosi. Woikoskella siis. Nyt löytyy happi, asetyleeni, mig kaasu ja puhdas argon tig:iin.

Mitä MTK:hon tulee niin niin olen ajatellut että paljolti edunvalvonnasta johtuu tukiero muihin maihin, esim Ruotsiin. Jos se tukiero on vaikka 20% niin voi sitten arpoa paljonko 20% omista maataloustuista tekee euroina. Ja toki Ruotsissakin on edunvalvontajärjestönsä.

Toinen asia on sitten se että meneekö kaikki raha tehokkaaseen edunvalvontaan, tai muuhun oikeasti viljelijöitä hyödyntävään. Ei varmastikaan kaikki.
Kenties osakesijoittamiseen kutren myel-ja yleensäkkin eläkemaksut.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: MTK -jäsenmaksu
Alkuvuodesta 260€ + alv taisi olla pulloa kohden 8 vuoden vuokra, tekee 32,5€ per pullo per vuosi. Woikoskella siis. Nyt löytyy happi, asetyleeni, mig kaasu ja puhdas argon tig:iin.

Mitä MTK:hon tulee niin niin olen ajatellut että paljolti edunvalvonnasta johtuu tukiero muihin maihin, esim Ruotsiin. Jos se tukiero on vaikka 20% niin voi sitten arpoa paljonko 20% omista maataloustuista tekee euroina. Ja toki Ruotsissakin on edunvalvontajärjestönsä.

Toinen asia on sitten se että meneekö kaikki raha tehokkaaseen edunvalvontaan, tai muuhun oikeasti viljelijöitä hyödyntävään. Ei varmastikaan kaikki.
Kenties osakesijoittamiseen kutren myel-ja yleensäkkin eläkemaksut.

Pitäähän se raha saada jotenkin lisääntymäänkin.

Pasimycin

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 223
Vs: MTK -jäsenmaksu
Alkuvuodesta 260€ + alv taisi olla pulloa kohden 8 vuoden vuokra, tekee 32,5€ per pullo per vuosi. Woikoskella siis. Nyt löytyy happi, asetyleeni, mig kaasu ja puhdas argon tig:iin.

Mitä MTK:hon tulee niin niin olen ajatellut että paljolti edunvalvonnasta johtuu tukiero muihin maihin, esim Ruotsiin. Jos se tukiero on vaikka 20% niin voi sitten arpoa paljonko 20% omista maataloustuista tekee euroina. Ja toki Ruotsissakin on edunvalvontajärjestönsä.

Toinen asia on sitten se että meneekö kaikki raha tehokkaaseen edunvalvontaan, tai muuhun oikeasti viljelijöitä hyödyntävään. Ei varmastikaan kaikki.
Kenties osakesijoittamiseen kutren myel-ja yleensäkkin eläkemaksut.

Pitäähän se raha saada jotenkin lisääntymäänkin.
MTK on monessa mukana. Viestimedia lienee suurin oma yritys. Olisi kiva tietää mitä kaikkea me jäsenet oikein omistetaan...

PelleH

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 992
Vs: MTK -jäsenmaksu
Joko se jäsenmaksu taas nousi? Silloinkin kun mhy ja mtk meni yhteen,niin nousi.
Lopetin siihen. Kyllä se edunvalvonta on mitä sattuu,alamäkeä tässä on menty 25v.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: MTK -jäsenmaksu
Joko se jäsenmaksu taas nousi? Silloinkin kun mhy ja mtk meni yhteen,niin nousi.
Lopetin siihen. Kyllä se edunvalvonta on mitä sattuu,alamäkeä tässä on menty 25v.

Mää olin laskevinani että nousu olisi viime vuodesta ollut 19%. Pitänee sen kait seurata yleistä maatalouskustannusten nousua. Onneksi ei sentäs ole sidottu lannoitteiden hinnan nousuihin.