Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kytkin hydraulipumpulle.  (Luettu 5629 kertaa)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7101
  • karkki vai keppana?
Vs: Kytkin hydraulipumpulle.
Countyjä ollut suvussa monta, ihan mjuripohjaisesta alkaen, , se eniten ajettu, super four, siinä nokkapumppu ja sakarakytkin ja oiko vasemalla moottorin kylkeä pitkin mutkarauta jäähdytine kohdalle josta sai sen hytistä päle pois. Irti sen sai moottoria sammuttamatta, sen muistan. Tän nyt mun 754, on joku kylseppäviritelmä joka mun aikan ei vaan ole irroitanut, ja se vie siirtoajossa tautisesti voimaa, varsinkin kierrosilla. Kylmäkäynnistykset, jopa ehkä kantojenylitykset kärry täynnä saatta viedä sen mukavin väännön, eli irti on oikea ratkaisu, mun mielestä. Vapaakierto, mutta kun kesällä ajelee? Kuumenee vain turhaan. Jos nyt tää borelli 30300 ei nyt rutisematta irti-kytkee, niin edulistahan olis, miks ei, helpotusta mettässä ajoo sada vapaakierolle kolmitiehanlla?

San nyt hintaa ales ottamalla se toisesta paikasta, sovitelevyä joutuu teettä, ei sekään nyt muuta kun foordin se mikä etukehto missä reikää ja nejä reikää ja se irroitaja pultattua siihen

Tuli sitten tekstiä et se kytkin saattais olla hyvä . Valmet 565 sai ainakin öljypumpun pois päältä halutessaan , tosin paljon pienempi pumppu kuin Contyssasi .
Minkäköhänlainen kytkin siellä Valmetissa on? Armeijassa ajoin 500:lla ja muistan kyllä pakkasella käynnistäessä siitä vivusta vääntäneeni pumpun kytkimen auki.
700-1100 Valmnet missä on se susipaska Cesnan pumppu, on pitkä akseli ja ihan boorit mistä akseli työnnetään pois. Yksinkertainen, mutta vaikea rakennella koneeseen jälkikäteen.

Kaksoispumppu missä tuli voimaa ohjaukselle ja nostolaitteisiin . En kyllä muista et Valmet 700 olis saanut pois kytkettyä hydraulipumpun . ::)
Ei se mitään, en ikinä sitä käyttänyt silloin kun se oli vielä mahdollista.
pessimisti ei pety!

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7101
  • karkki vai keppana?
Vs: Kytkin hydraulipumpulle.
Nämä olivat ajankohtaisia asioita noin 30-40v sitten, eiköhän ole jo kaikki muutettu ;D
pessimisti ei pety!

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kytkin hydraulipumpulle.
Nämä olivat ajankohtaisia asioita noin 30-40v sitten, eiköhän ole jo kaikki muutettu ;D

En muista et Valmet 700 hydraulipumpun olis saanut pois päältä .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3128
Vs: Kytkin hydraulipumpulle.
Kun ei tuomosia valmettejä tääläpäin vaan ole ollut, niin en tiedä tommosia, Mutta siinähän on siirtoholkki ja se blogspotti vuotava valmet kuvissa oi itse pumppu moottorin hytinpuolella. Oiko vielä hihna pyöritteinen.

Mitta eikö ton vaetin kytkin idea ollut siirtoajot ja tosipakkas startit, kone lähti käyntiin, lämpenee, akku latautuu, voi jo sammutta ja kytkee pumpun, lähtee nyt lämpimällä moottorilla vaikka hydrauliikka jarruttaa

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7101
  • karkki vai keppana?
Vs: Kytkin hydraulipumpulle.
Kun ei tuomosia valmettejä tääläpäin vaan ole ollut, niin en tiedä tommosia, Mutta siinähän on siirtoholkki ja se blogspotti vuotava valmet kuvissa oi itse pumppu moottorin hytinpuolella. Oiko vielä hihna pyöritteinen.

Mitta eikö ton vaetin kytkin idea ollut siirtoajot ja tosipakkas startit, kone lähti käyntiin, lämpenee, akku latautuu, voi jo sammutta ja kytkee pumpun, lähtee nyt lämpimällä moottorilla vaikka hydrauliikka jarruttaa
Ikävä on ajaa kun ohjaus ei saa öljyä, pumppu on siinä hytin puolella, käyttövipu sisällä. En muista kiellettiinkö irroitus käynnissä, tuossa käytössä sillä ei ole merkitystä, miksi ei muuten voisi vastaavaa kytkentää vapauttaa käydessä?
pessimisti ei pety!

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3128
Vs: Kytkin hydraulipumpulle.
Jaa, niin se ohjaus,

Ne vanhat, mf, kytkin pohjassa, on se pumppu pois pelistä, ei erikseen mitään kytkee pois. Muistaaksen kun tulee päähän ja kytkin alhaalla, ei se nostolaitekaan toiminnu, vauhissa tai vapaalle sai varret ylös.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kytkin hydraulipumpulle.
Valmet 700 on ollut varustettu hydraulipumpun käyttövivulla . Ensimmäiset ainakin . Myönnetään , olin väärässä . ;D
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7101
  • karkki vai keppana?
Vs: Kytkin hydraulipumpulle.
Valmet 700 on ollut varustettu hydraulipumpun käyttövivulla . Ensimmäiset ainakin . Myönnetään , olin väärässä . ;D
700,900 ja 1100 kaikki ja taisi olla ekoissa -02 sarjalaisissakin Cesnan pumppua, ei toki irroitettavaa.
pessimisti ei pety!

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kytkin hydraulipumpulle.
Valmet 700 on ollut varustettu hydraulipumpun käyttövivulla . Ensimmäiset ainakin . Myönnetään , olin väärässä . ;D
700,900 ja 1100 kaikki ja taisi olla ekoissa -02 sarjalaisissakin Cesnan pumppua, ei toki irroitettavaa.

700, 900 , 1100 ja ekoissa 02 Valmeteissa oli yksipumppu ja sen perässä jakoventtiili joka antoi voimaa nostolaitteille , hydrauliikalle ja ohjaukselle . Se oli vähän hankala käyttää , kylvökone ei noussut ilman kaasun painallusta elikkä vaati kierroksia päisteessä ennen kuin alkoi nostamaan .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kytkin hydraulipumpulle.
Vanhemmissa kaivinkoneissa on toteutettu mekaanisia kytkimiä . Kylmä käynnistyksen ja siirtoajon vuoksi .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .