• Tavallinen aihe

Aihe Massey ferguson 6614 liian hidas?  (Luettu 3668 kertaa)

rassooja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
Massey ferguson 6614 liian hidas?
tuli tollanen 6614 massikka ostettua, mutta kun kulkee alle 40 vaikka kiertää 2200? Ajattelin, että kierroksia nostamalla voisi saada nopeutta lisättyä että pysyisi edes 40 alueilla autojen perässä, onko mahdollista "kotikonstein" nostaa kierroksia? olen jostain kuullut, että kun ottaa muutaman sulakkeen irti niin saattaisi kiertää hieman enemmän? Olen yrittänyt tässä googlailla mutta missään ei oikein lue asiasta tarkemmin, niin ajattelin jos täällä olisi tietämystä tuollaisesta.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 58042
Vs: Massey ferguson 6614 liian hidas?
oisit ostannu vasttracin.    se kulkee kait 60 ...        tai kuorkin.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6728
  • karkki vai keppana?
Vs: Massey ferguson 6614 liian hidas?
Joku paikka luistaa jos ei kulje sitä mitä pitäisi.
Jos taas kyseessä on ominaisuus ja traktori pitäisi saada kulkemaan 50 kierroksia nostamalla on ostettu väärä kone ;D
Kierroksia nostamalla nopeuden nosto on teinien hommaa, polttoaineen kulutus kasvaa aika rajusti kierrosten noustessa.
pessimisti ei pety!

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1387
Vs: Massey ferguson 6614 liian hidas?
Onko siinä kuutoskone?
Painaa 6tonnia?
Renkaat 18,4-38?
Missä vika?
Sopiiko isommat renkaat 20,8-38 16.9-28 tai tuo korkeus leveämmät?
Tietysti maksaa..

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1387
Vs: Massey ferguson 6614 liian hidas?
Tosin ei kulje sittenkään viittäkymppiä, mutta yli neljä.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23545
  • vastustan
Vs: Massey ferguson 6614 liian hidas?
kovin teoreettista on loppujen lopuksi tuo ajan säästö jos ei ihan työkseen tiellä liikkuvasta koneesta ole kyse. aika huimia nopeuslukemia joskus näkee auton mittarissa noitten vanhanokkasten t-sarjan valmettien perässä jos kuskina on joku josta vaan lippalakki näkyy selkänojan yli :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6728
  • karkki vai keppana?
Vs: Massey ferguson 6614 liian hidas?
kovin teoreettista on loppujen lopuksi tuo ajan säästö jos ei ihan työkseen tiellä liikkuvasta koneesta ole kyse. aika huimia nopeuslukemia joskus näkee auton mittarissa noitten vanhanokkasten t-sarjan valmettien perässä jos kuskina on joku josta vaan lippalakki näkyy selkänojan yli :-\ :-\ :-\ :-\
Sekin väärinpäin?
Kysyjän kone portaatonkin vielä, ohjelmoimalla?
pessimisti ei pety!

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8214
Vs: Massey ferguson 6614 liian hidas?
Mitä tuollaisen nopeuden pitäisi olla mainosprosyyrien mukaan? Vai kerrotaanko sitä edes. Pitäisi kait nopeuden nykyään olla reilu 40 vakiona vai onko renkaat alimitoitetut? Mekaanisen 5470 nopeus meinaa olla 40 pyörteissä, mutta luulisin kaasuvaijerin venyneen , sillä pedaalin päällä "seisoen " 42 on saavutettavissa ja sen se kulki uutena. Tosin kyllä noitakin pienemmillä renkailla aikoinaan myytiin. Aikoinaan vuonna miekka ja vasara ostin Valtra 6400:n. Myyjän mukaan se kulki niillä vakiopyörillä reilun 40. Ja paskat, onneksi löysin jonkun prosyyrin jossa nopeudeksi oli ilmoitettu 34. Onneksi kone oli vasta menossa linjalle, joten ehti lisämaksusta suurentamaan pyörät. 42-43 näyttää nykyään mittari. "Teho optimointi" nosti nopeutta kilometrillä ( joka ei ollut tarkoitus) eli kierroksen nousi hitusen tai siis se ei mene koko ajan uuvuksissa kuten vakiona (siitä kait ero).  Mutta ei kait optimointia kannata tai tuskin edes tehdään pelkän kierrosten noston takia , jos se edes on koskaan järkevää.

farmeri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
  • "Maatalous on mukava harrastus mutta pirun kallis"
Vs: Massey ferguson 6614 liian hidas?
Jos koneessa on "hinnat alkaen" kokoa olevat pienimmät renkaat voi olla että kone ei 40km/h laatikolla kovin lujaa kulje. Jos nopeutta oikeasti tarvitsee, helpoin konsti lienee asentaa korkeimmat mahdolliset renkaat alle. Korkeuden kanssa saa leveyttäkin lisää, kastemadot kiittää.  Ainakin oma 390 verku kulkee vakio 13,6 R38 rattailla noin 33kmh. Huomattavasti korkeammilla riviviljelyrenkaillla tuo kulkee jo lähemmäs 40kmh.

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3074
Vs: Massey ferguson 6614 liian hidas?
Jos koneessa on "hinnat alkaen" kokoa olevat pienimmät renkaat voi olla että kone ei 40km/h laatikolla kovin lujaa kulje. Jos nopeutta oikeasti tarvitsee, helpoin konsti lienee asentaa korkeimmat mahdolliset renkaat alle. Korkeuden kanssa saa leveyttäkin lisää, kastemadot kiittää.  Ainakin oma 390 verku kulkee vakio 13,6 R38 rattailla noin 33kmh. Huomattavasti korkeammilla riviviljelyrenkaillla tuo kulkee jo lähemmäs 40kmh.
Renkaitten välitykset ,jos ei passaa,niin sitten ei kule tiellä.

Paalimies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 627
Vs: Massey ferguson 6614 liian hidas?
Renkaitten välitykset ,jos ei passaa,niin sitten ei kule tiellä.
[/quote]

Kovin vastustava voimansiirto on sitten vai ajellaanko yleisesti neliveto päällä?  Toki pitäähän välityksien renkaissa olla aina kohdallaan

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5424
Vs: Massey ferguson 6614 liian hidas?
Jos koneessa on "hinnat alkaen" kokoa olevat pienimmät renkaat voi olla että kone ei 40km/h laatikolla kovin lujaa kulje. Jos nopeutta oikeasti tarvitsee, helpoin konsti lienee asentaa korkeimmat mahdolliset renkaat alle. Korkeuden kanssa saa leveyttäkin lisää, kastemadot kiittää.  Ainakin oma 390 verku kulkee vakio 13,6 R38 rattailla noin 33kmh. Huomattavasti korkeammilla riviviljelyrenkaillla tuo kulkee jo lähemmäs 40kmh.
Saa niitä mataliakin renkaita leveänä, 600/65 R30 esimerkiksi on saman korkuinen kuin tuo 13.6 R38. Toki hinta ja saatavuus voi olla hankala ja tuleehan isommasta kehästä muutenkin hyötyä.

Viimeksi muokattu: 28.10.21 - klo:08:54 kirjoittanut bouli

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8214
Vs: Massey ferguson 6614 liian hidas?
No kyllähän se vähän viputtaa uuteen koneeseen alkaa pyöriä vaihtelemaan. Varsinkin kun kone on jo ittellä ja kustannukset joutuu maksamaan itte. Tosin pari yötä nukuttuani määkin aikoinaan ferkkuun pyöräni vaihdoin. Tai paremminkin vaihdoin koko traktorin sen takia kun 18,4*38 suureni 600/65*38 pyöriksi. Mutta eipä tuossa muuta kuin kauppakirjaan eri valmistusnumero ja lisävarustelistasta pyörien ja muiden herkkujen hintaero. Onneksi tuo vaihto tuli tehtyä. Ihan mukava tuollainen trelleborin gummi.

AP120

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1206
Vs: Massey ferguson 6614 liian hidas?
Onko tuossa VT laatikko? On niitäkin tehty 40km/h laatikolla?
7000 sarjan ferkuissa neliveto kytkeytyy automaattisesti pois päältä kun vauhti nousee yli 18km/h. Ja tietokone rajoittaa nopeuden 53km/h hehkellisesti pääsee 57km/h

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3648
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Massey ferguson 6614 liian hidas?
Onko tuossa VT laatikko? On niitäkin tehty 40km/h laatikolla?
7000 sarjan ferkuissa neliveto kytkeytyy automaattisesti pois päältä kun vauhti nousee yli 18km/h. Ja tietokone rajoittaa nopeuden 53km/h hehkellisesti pääsee 57km/h

Tuo automaattinen 4wd pois kytkeytyminen on kai ollut jo 3000-sarjasta alkaen - ainakin näissä enemmän bittivetoisissa malleissa.
Mulla on 3070 uudemman versioinnin älylaatikko ja se on är-syt-tä-vä: käynnistyksen jälkeen pitää muistaa painaa paikallaan jarrua hetki ja sitten kuitata neliveto pois. Jos lähdet vaan ajamaan niin sitä ei saa nappulasta pois kuin pysäyttämällä ja suorittamalla em. rutiinin... ja varsinkin satunnaisilta kuskeilta tuo operaatio yleensä unohtuu ellei erikseen muista mainita. Ja sitten mennä junnataan tiellä nelivedon kanssa :-(