Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe rehuherne viljan joukossa?  (Luettu 5820 kertaa)

palindromi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
  • kulissit syö katteet
rehuherne viljan joukossa?
onko kukaan kokeillu sekottaa hernettä viljan joukkoon? miten kasvaa ja onnistuuko puinti? tuntuu tuo valkuaiskasvipalkkio aika houkuttelevalta 8)

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: rehuherne viljan joukossa?
onko kukaan kokeillu sekottaa hernettä viljan joukkoon? miten kasvaa ja onnistuuko puinti? tuntuu tuo valkuaiskasvipalkkio aika houkuttelevalta 8)

Usseinpina vuasina epäonnistuu, valitettavasti ainaki tualla yli 50% hernemäärällä, joka vaaritaan valkuaiskasvipalkkiosa.
Säilörehuna onnistuu normaalivuanna. Viimmesuvena 2/3 hernettä oli  liikaa ja vilija tukahtu pois.
Herne oli kylä komiaa , nuin pualtoista metri pitkää.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: rehuherne viljan joukossa?
Pitäisi laittaa hernettä paljon ja jotain lujakortista viljaa vähän. Esim 300kg hernettä ja 30kg vehnää. Tuntuu että jos herne jää harvaksi niin koko kasvusto on pilalla eikä mikään onnistu paitsi niittomurskaimella. Ensi kesänä ajattelin laittaa jotain sellaista kun 100kg hernettä, 20kg virnaa ja 60kg vehnää. En ole ihan varma saako virnaa olla valkuaispalkkiokasvustossa mutta luulisin. Niin ja raiheinää joku 10kg.

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: rehuherne viljan joukossa?
Pitäisi laittaa hernettä paljon ja jotain lujakortista viljaa vähän. Esim 300kg hernettä ja 30kg vehnää. Tuntuu että jos herne jää harvaksi niin koko kasvusto on pilalla eikä mikään onnistu paitsi niittomurskaimella. Ensi kesänä ajattelin laittaa jotain sellaista kun 100kg hernettä, 20kg virnaa ja 60kg vehnää. En ole ihan varma saako virnaa olla valkuaispalkkiokasvustossa mutta luulisin. Niin ja raiheinää joku 10kg.

Ilimoota yksvuatiseks nurmeks nin saat korjata ajoos ja saat sattooki.
Kokkeitá on tehtynnä ja huanolta näyttää niiren perusteella seokses korjuu.
Viimme suvena osalla mainittemas herne, virna,vehnä,WWraiheinä. Herne valtas kaiken, ja raiheinä pehmitti korret tyvestä. Lopputulos komia raiheinä sato josa hernettä rikkakasvina, vehnää ei ennää korjuusa juur löytynny.

Ens suvena 150 vehnää ja hernettä samanverta!

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: rehuherne viljan joukossa?
Tuli kai siitä satoakin? Minulla tavoitteena pienen osan puinti ja suurimman osan korjuu paaleihin tai aumaan. Satoa pitäisi saada paljon, laadulla ei ole niin kovin nuukaa. Ja tukia, kaikki tuet mulle heti ny!

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: rehuherne viljan joukossa?
Tuli kai siitä satoakin? Minulla tavoitteena pienen osan puinti ja suurimman osan korjuu paaleihin tai aumaan. Satoa pitäisi saada paljon, laadulla ei ole niin kovin nuukaa. Ja tukia, kaikki tuet mulle heti ny!

5830 kg/ka/ha ja siltiki jäi korrenpittuuresta 25-35% maaha. Lakkoontu piruvie.
Lehtevätä kortta viä kolmekytäsenttiä olis toiveesa ollu korjata.
Lautas niittomurskalla tua oli sitte h*****nmoista korjattavaa. Alvariinsa palkki tukosa päistä.

direktiivi

  • Vieras
Vs: rehuherne viljan joukossa?
Tuli kai siitä satoakin? Minulla tavoitteena pienen osan puinti ja suurimman osan korjuu paaleihin tai aumaan. Satoa pitäisi saada paljon, laadulla ei ole niin kovin nuukaa. Ja tukia, kaikki tuet mulle heti ny!


Että näin c-alueella