Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Cat  (Luettu 3584 kertaa)

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Cat
Aina sitä on jotenkin pitäny pillarin moottoreita hyvinä,mutta työmaalla puskee hiiltä D9L 57 tonninen V8 16 litranen 2 kertaa kiuas auki 16000H.Sisussa 18litranen suora6 automiehet puhelee että lohkot menee halki.Taitaa olla nekin betonimyllyjä niinku linnavuorelaisetki. :-*
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Tukki

  • Vieras
Vs: Cat
Otanta tuntuu tutkimuksessasi olevan laaja sekä aukoton.
Ei yksi pääsky kesää tee ja niin edelleen.
Myöskään automiesten jutuilla ei ole totuuden kanssa paljon tekoa.
Itsellä ei ole suoria kytköksiä ko.merkkiin.
Toinen suuri moottorinvalmistaja on maksanut palkan jo pitkään.
Kaikki ihmisen tekemä hajoaa ennemmin tai myöhemmin,"ikuisilla" koneilla vuosien takaa muisteltuna ajettiin harmittomasti.
Esim.ensimmäiset perävaunut kuorma-autojen perässä teettivät konehomman 100 000km välein.
Nyt näillä uusilla kertakäyttöisillä humpuukikoneilla ajetaan helposti yli puolitoista miljoonaa eikä tarvitse tehdä vastaavaa remonttia.
Tuosta sinun jumaloimasta moottorimerkistä löytyy myös kaikenlaista kokemusta,varsinkin ka-kaluston puolella kestämisestä.

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Cat
Otanta tuntuu tutkimuksessasi olevan laaja sekä aukoton.
Ei yksi pääsky kesää tee ja niin edelleen.
Myöskään automiesten jutuilla ei ole totuuden kanssa paljon tekoa.
Itsellä ei ole suoria kytköksiä ko.merkkiin.
Toinen suuri moottorinvalmistaja on maksanut palkan jo pitkään.
Kaikki ihmisen tekemä hajoaa ennemmin tai myöhemmin,"ikuisilla" koneilla vuosien takaa muisteltuna ajettiin harmittomasti.
Esim.ensimmäiset perävaunut kuorma-autojen perässä teettivät konehomman 100 000km välein.
Nyt näillä uusilla kertakäyttöisillä humpuukikoneilla ajetaan helposti yli puolitoista miljoonaa eikä tarvitse tehdä vastaavaa remonttia.
Tuosta sinun jumaloimasta moottorimerkistä löytyy myös kaikenlaista kokemusta,varsinkin ka-kaluston puolella kestämisestä.



Maitsikkakuskin kanssa kerran juttelin. Oli pyörähtänyt autoon 1 miljoona km reippaassa kolmessa vuodessa. Eikä aukaistu moottoria eikä vaihteistoa. Sano et ennen vanhaan sanottiin et kone oli hyvä jos sillä kesti ajaa yli 100 000 kys. remppoja.

Aika kultaa muistot. Oma isäukko aina muistelee miten ennen kesti koneet tms. Mut ei muista et ajomääräkin oli jonkin verran pienempi...

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Cat
Otanta tuntuu tutkimuksessasi olevan laaja sekä aukoton.
Ei yksi pääsky kesää tee ja niin edelleen.
Myöskään automiesten jutuilla ei ole totuuden kanssa paljon tekoa.
Itsellä ei ole suoria kytköksiä ko.merkkiin.
Toinen suuri moottorinvalmistaja on maksanut palkan jo pitkään.
Kaikki ihmisen tekemä hajoaa ennemmin tai myöhemmin,"ikuisilla" koneilla vuosien takaa muisteltuna ajettiin harmittomasti.
Esim.ensimmäiset perävaunut kuorma-autojen perässä teettivät konehomman 100 000km välein.
Nyt näillä uusilla kertakäyttöisillä humpuukikoneilla ajetaan helposti yli puolitoista miljoonaa eikä tarvitse tehdä vastaavaa remonttia.
Tuosta sinun jumaloimasta moottorimerkistä löytyy myös kaikenlaista kokemusta,varsinkin ka-kaluston puolella kestämisestä.

 Tunnut tietävän mitä kirjoitat. Mutta kun on niin kova tarve aiheuttaa keskustelua.En tiä mikä on.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Cat
http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:CAT-D9L_pic02.jpg ei tuu mistään enään kunnon vääntöö,koittakaa ny vattuilla edes jotaki.

Viimeksi muokattu: 14.12.07 - klo:04:53 kirjoittanut mike

"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Cat
Otanta tuntuu tutkimuksessasi olevan laaja sekä aukoton.
Ei yksi pääsky kesää tee ja niin edelleen.
Myöskään automiesten jutuilla ei ole totuuden kanssa paljon tekoa.
Itsellä ei ole suoria kytköksiä ko.merkkiin.
Toinen suuri moottorinvalmistaja on maksanut palkan jo pitkään.
Kaikki ihmisen tekemä hajoaa ennemmin tai myöhemmin,"ikuisilla" koneilla vuosien takaa muisteltuna ajettiin harmittomasti.
Esim.ensimmäiset perävaunut kuorma-autojen perässä teettivät konehomman 100 000km välein.
Nyt näillä uusilla kertakäyttöisillä humpuukikoneilla ajetaan helposti yli puolitoista miljoonaa eikä tarvitse tehdä vastaavaa remonttia.
Tuosta sinun jumaloimasta moottorimerkistä löytyy myös kaikenlaista kokemusta,varsinkin ka-kaluston puolella kestämisestä.



Maitsikkakuskin kanssa kerran juttelin. Oli pyörähtänyt autoon 1 miljoona km reippaassa kolmessa vuodessa. Eikä aukaistu moottoria eikä vaihteistoa. Sano et ennen vanhaan sanottiin et kone oli hyvä jos sillä kesti ajaa yli 100 000 kys. remppoja.

Aika kultaa muistot. Oma isäukko aina muistelee miten ennen kesti koneet tms. Mut ei muista et ajomääräkin oli jonkin verran pienempi...

Ennen sanottiin henkilöauton moottorin kestävän 100000km * litratilavuus. Eli tuon vanhan kaavan mukaan esim. 1,6:lla ajettiin 160000 ja sitten koneremontti. Vanhas 1100 kuutioises Escortis tuo ehkä pitikin paikkansa ja vähän allekin, kun vaihtokonekin oli käytännös loppu 87000km jälkeen. (siis joskus ennen 80-luvun puoliväliä)
tethering holes to their concave windings