Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 4270  (Luettu 13002 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: 4270


Vähän joo pakko noita uudempia massereita ittekki pakko moittia, riippumatta siitä onko perkiisseli vai linnalainen niin numeroihin nähden saisivat olla pikkusen pirteempiä, tuntuu (Siis tuntuu, ei faktaa) että aina häviää se viimenen kymmenen heppaa ja sata nyyttönia kuin kaivoon..... Pellolla vaan huomaa kun 120hp vanha dynashift masseri veti ihan samalla lailla kuin 135hp uus masseri, työpaino ja rengastus sama (650/38 trelleborgit, ~5.5tn, sama äes). No joo tiedetään että mittaustavat muuttuneet ja sillä se selittyy mutta olis se silti kiva että se olis sen 15hp pirteempi kuin vanha kone, muutenkin kuin paperilla.

Sama tunne stön deerestä, muista ei niin suurta kokemusta...

Ookko kuullu kenenkään oikesti kehuvan nykyaikana suoraan tehtaalta tulevien traktorien tehoja ? Tietysti jos vanha esim 80hp ja uusi 200hp saattaa uudessa olla voiman tuntua  ::) Muuten päästönormeilla pilattujahan nuo taitavat olla kaikki , mutta voihan niitä vähän takuuajan jälkeen sitten piristellä  ;D  Vielä jokunen vuosi sitten agrin myyjät myivät uutta "piristettyä" Jontikkaa, mutta vuosi sitten ei enää onnistunutkaan, vaan käskettiin odottaa takuuajan päättytymiseen  :'( . no ei tullut jontikkaa meille  :P . Mitä tulee siihen 6270 ohjaamo meluun, josta mulla ei ole kokemusta, totean vaan : kovampi ääni tuo voiman tuntua  ::)
onkohan tosi , että nuo päästörajotukset heikentää käyttöominaisuuksia, vai onko kyse vain jostain syystä (esim vaihteisto) tehdyt ohjelmistomuutokset. sukuun tuli hetki sitte uus kuorma-auto, vääntöö ja tehoo melkeen pilkulleen samat ko vanhas euro neloses, mutta vääntö tulee paljon alempaa eikä polttoainekulutuksessa maallikon mitattavaa eroa
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: 4270
onkohan tosi , että nuo päästörajotukset heikentää käyttöominaisuuksia, vai onko kyse vain jostain syystä (esim vaihteisto) tehdyt ohjelmistomuutokset.

Kyllä se moottoritekniikasta johtuu,Valtran uudet ureamoottorit paljon parempia kuin nämä nykyään käytössä olevat ekomoottorit. Kukaan ei ole kehunut nykymoottoreita,merkistä riippumatta.
Kaveri kertoili juuri että 936 ventti tuntuu lievemmältä kuin S352 vallu. Tehoiltaanhan noiden pitäisi olla melkolailla identtisiä,samoin voimansiirto molemmissa sama.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: 4270
Mä kyllä nyky moottoreita kehun:Lähtee hienosti vetään jo 1000rpm konees,kunnon ahdin nääs 8)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: 4270
Mä kyllä nyky moottoreita kehun:Lähtee hienosti vetään jo 1000rpm konees,kunnon ahdin nääs 8)

Totta tuokin, alaväännöt hyvät myös mun "sisuissa", mutta vakiokoneena ylävääntö olematonta. Kierrokset tippui tyhjällä koneella pieneen nyppyläänkin ajaessa maantiellä. No uusissa lisäteho koneissa tämäkin ehkä jo unholaan painunut ongelma  ::)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: 4270
Sitä minäkin olen hieman joskus miettinyt että miksi traktoreissa kulutus on uusien päästörajojen kanssa yleensä aina noussut ja käyttökelpoinen teho tuntuu pienentyneen kun uusissa autoissa ja kuorma-autoissa ominaisuuksien voi sanoa jatkuvasti parantuneen uusien moottoreiden myötä.

Nuo ureakoneet on ehkä ensimmäinen askel sinne suuntaan että päästöt pienenevät, kulutus pienenee ja tehoakin saadaan käytöön. En usko että pakokaasun kierrätyssysteemit yms. hiluvitkuttimet tulevat pidemmänpäälle toimimaan traktorikäytössä, mut kuorkissa ja autoissa ehkä jotenkin.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Verku

Vs: 4270
Mä kyllä nyky moottoreita kehun:Lähtee hienosti vetään jo 1000rpm konees,kunnon ahdin nääs 8)

Totta tuokin, alaväännöt hyvät myös mun "sisuissa", mutta vakiokoneena ylävääntö olematonta. Kierrokset tippui tyhjällä koneella pieneen nyppyläänkin ajaessa maantiellä. No uusissa lisäteho koneissa tämäkin ehkä jo unholaan painunut ongelma  ::)

Joo, ääni tuolle. Kyllä se linnavuorelainen massikka vääntää alhaalta hyvin mutta justiin se *tanan kierrosten notkahtaminen tympii..... >:(
Kypsä tapaus

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: 4270
Mä kyllä nyky moottoreita kehun:Lähtee hienosti vetään jo 1000rpm konees,kunnon ahdin nääs 8)

Totta tuokin, alaväännöt hyvät myös mun "sisuissa", mutta vakiokoneena ylävääntö olematonta. Kierrokset tippui tyhjällä koneella pieneen nyppyläänkin ajaessa maantiellä. No uusissa lisäteho koneissa tämäkin ehkä jo unholaan painunut ongelma  ::)

Joo, ääni tuolle. Kyllä se linnavuorelainen massikka vääntää alhaalta hyvin mutta justiin se *tanan kierrosten notkahtaminen tympii..... >:(

Mulla on ferkku vielä mekaanisella pumpulla ja siinä on suht hyvä ylävääntö, mutta elektroninen Valtra, olipa aika vaaituskone maanteillä, ennen lastutusta. Nyt tehot pitäis olla molemmissa samat ja tuntuis että väännötkin yläpäässä, mutta alaväännöissä lastutettu hakkaa orkkis linnavuorelaisen.  :D Tosin ovat siis erimerkeissä keulapainona, mutta väri sentäs on molemmissa punainen, se on pääasia  8)

Ollijohannes

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
Vs: 4270
"Movado"
Mistälähtien Harrikassa on ollu kartaani🤔
Onkohan kaikki sinun jutut tuola tietotasola 😳

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: 4270
"Movado"
Mistälähtien Harrikassa on ollu kartaani🤔
Onkohan kaikki sinun jutut tuola tietotasola 😳
Vanhoja kaivellaan ;)
pessimisti ei pety!