Ei nuo kyllä mitään ravistimia ole vaikka olisi rampit nollassa jos kone kunnossa. Ainakaan nuo oikeat sähköohjatut.
Saattaa se olla jos kone itsessään on heiluvaa sorttia. Yksi 9000-sarjan lusikka-haarukka ainakin oli sellainen että jos kahva lipsahti sormista niin kone tietysti nytkähti terävästi jolloin vapaa kahva heilahti ja kone nytkähti ja... ikiliikkuja oli valmis. Automaaginen kauhan ravistin.. joihinkin saa sellaisen nykyään ihan nappulasta toimivana lisäoptiona kun ohjaus on muuten säädetty niin että ravistaminen kahvasta ei oikein onnistu.
Eihän se ohjaussysteemin vika sinänsä ollut, mutta hyvin herkällä, nopealla ja viiveettömällä kahvalla on hankala tehdä jos ympäristö on sellainen että kone, penkki ja kuski heiluu. Sitä varten on rampit ja kuolleen alueen määritttely.
Hydraulisesti esiohjattu vaatii vähän hallitumpaa näppituntumaa kuin softalla rauhoitettu sähköversio. Se kun pyrkii tekemään juuri sen mitä kahvasta käsketään, mitään kaunistelematta ja pehmentelemättä. Toisaalta sitten myös tietää mitä se tekee, jos vedät kahvan pohjaan niin silloin lähti, sen enempää miettimättä...
Sähköohjatulla voi luottaa vaikka ramppiin ja tehdä pieni korjausliike reilulla mutta lyhyellä kahvan käännöllä.
Hydrauliseen voi tosiaan 'ramppeja' tehdä kuristamalla niitä ohjauslinjoja, siitä on vaan pikkuisen hankala saada lämpötilariippumatonta. Tänä aamuna saattais olla vähän piiitkät rampit kun lähtisi konetta lämmittelemään. Ne ohjauslinjat lämpenevät huonosti kun siellä liikkuu kahvan mukaan vaan se ruokalusikallinen öljyä ees-taas eikä mikään kunnolla kierrä tms. Pidemmässä kylmässä olevassa letkussa öljy ei vaihdu eikä sinne puoliväliin koskaan tule uutta lämmintä öljyä.
Esiohjauslinjat pitää myös ilmata jos jostain syystä sinne ilmaa on jäänyt.