Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fiat 100-90  (Luettu 6285 kertaa)

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Fiat 100-90
On toki ja uusiakin tulee .Se vaan on niin ettei halvalla noita pysty kukaan tekemän , jos omaksi ilokseen korjaa on asia eri juttu
[/quote]
Noin on.
Tuossa esiteltiin putkisarjan ja tiivisteiden hintoja, jotka on vain osa kustannuksista.
Ne vaihdetaan moottorin paikallaan ollessa.

Mutta kun kuivaksi ajettu moottori irroitetaan rungosta, puretaan osat osa kerrallaan, nähdään vasta mitä on tapahtunut.

Mikä on kampiakselin kunto (uusi tai koneistukseen).
Nokka-akseli.
Öljypumppu.
Kansi venttiileineen (oikaisu).
Ym.

Omana työnä tuo vielä menee, olisihan kone siltä osin käyttökunnossa.
Tilakohtainen asia, esim, karjatilalla palvelisi apevaunun pyörityksessä maailman tappiin.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Fiat 100-90
niinpä.   ja kun sitten vielä;  mikä oli se  moottorivaurio?    niistäkin jotkut selvinny aika halvalla kevyellä rempalla ja edelleen töissä kone.    aikaa ja tupakkia sekä tuttuja konemiehiä niin saattaa olla ihan mahollinenkin selvitä suht halvalla.        tuo tekijöiten puute alkaa vaan nuissa uusissakin olla jo se joka pistää miettimään.      tuntitunareita löytyy aina mutta tekijöistä alkaa olla uupelo.

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1407
Vs: Fiat 100-90
Tulihan tuon 5,9 litran Fiatin kone maksamaan yli 5 tonnia. 2500e osat, koneistukset 1500 ja loput työtä. Kaikki kuluvat uutta, vesi- ja öljypymppu mukaan lukien. Putket, männät, laakerit, venat jne. Vahvistetut männät vaati kiertokankien muotoilua vaakan kanssa. Nyt on kuin uusi koneeltaan.