• Tavallinen aihe

Aihe Vikakoodi.  (Luettu 20204 kertaa)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5857
  • karkki vai keppana?
Vs: Vikakoodi.
onko nuin?   jos käyttää päävirta katkaisijaa...   ite en moisesta vielä,   mut kohta kait...

Perusakut ovat sen verran huonontuneet ihan sen vähemmän lyijymääränkin vuoksi. Ylläpitolaturilla saa pidennettyä akun ikää. Ylläpitolaturi vaan pitää erottaa kokonaan ajoneuvon sähköistä niin, että pääkatkaisija ei vaikuta siihen. Käytännössä se tarkoittaa johdot suoraan akun napoihin.

Joskus on joku sanonnu, että vakuutusyhtiön vuoksi ylläpito pitää toteuttaa joillakin järjestelmillä, kuten defa tai joku kaliksi. Tästä en tiedä yhtään mitään.
Oliskohan noin jos laturi on kiinteä, mutta jos onkin esim Ctek ja 12v liitin koneessa?
pessimisti ei pety!

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1767
Vs: Vikakoodi.
onko nuin?   jos käyttää päävirta katkaisijaa...   ite en moisesta vielä,   mut kohta kait...

Perusakut ovat sen verran huonontuneet ihan sen vähemmän lyijymääränkin vuoksi. Ylläpitolaturilla saa pidennettyä akun ikää. Ylläpitolaturi vaan pitää erottaa kokonaan ajoneuvon sähköistä niin, että pääkatkaisija ei vaikuta siihen. Käytännössä se tarkoittaa johdot suoraan akun napoihin.

Joskus on joku sanonnu, että vakuutusyhtiön vuoksi ylläpito pitää toteuttaa joillakin järjestelmillä, kuten defa tai joku kaliksi. Tästä en tiedä yhtään mitään.
Oliskohan noin jos laturi on kiinteä, mutta jos onkin esim Ctek ja 12v liitin koneessa?

Miten lie vakuutusyhtiön kanta mahdollisen tulipalon sattuessa mutta omassa Valmetissa on hytissä 12v virtapistokkeeseen kytkettynä C-Tek Polar.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2371
Vs: Vikakoodi.
Kysymällä vakuutusyhtiöstä toikin selvii. Ei tarvii kysyä kuin yhdestä yhtiöstä.

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1735
Vs: Vikakoodi.
Onhan tuo yli 12 vuotta akulle jo kohtuu pitkä käyttöikä.  ???

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18135
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Vikakoodi.
Onhan tuo yli 12 vuotta akulle jo kohtuu pitkä käyttöikä.  ???
Luulis mutta teatterin siitäkin saa aikaiseksi .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7896
Vs: Vikakoodi.
Onhan tuo yli 12 vuotta akulle jo kohtuu pitkä käyttöikä.  ???
Luulis mutta teatterin siitäkin saa aikaiseksi .

Olisikohan nyt kuitenkin kyse sen uuden akun ylläpidosta. Ei sitä pelkällä ilmastoinnilla ylläpidetä. Vaikka ilmastoinnilla saa varmaan vaihdettua pakoputkenkin.
"vidtuillu... ilman sitä maailma olisi tylsä paikka asua."

- Nikita Hruštšov, Kuuban ohjuskriisin aikoina

Kaikki

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1108
Vs: Vikakoodi.
Onhan tuo yli 12 vuotta akulle jo kohtuu pitkä käyttöikä.  ???
Luulis mutta teatterin siitäkin saa aikaiseksi .

Olisikohan nyt kuitenkin kyse sen uuden akun ylläpidosta. Ei sitä pelkällä ilmastoinnilla ylläpidetä. Vaikka ilmastoinnilla saa varmaan vaihdettua pakoputkenkin.
Kaikki uskoo että sorkkis tarkoittaa sitä että jos akkuun laittaa lisää varastokennoja ,sen voi sitten ladata vähemmällä energia määrällä .

Sikaheikki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15
Vs: Vikakoodi.
Outo vikakoodi p103 on kaverillakin Valtrassa muistaakseni vm-99.  Hitech 1 neljäsylinterinen. Vika kinkkinen löytää, kylmänä pelaa lämpimänä ei. Onkoha ketään samaa jolla sama vaiva? Kytkimellä onnistuu suunnanvaihto ja pikavaihdetta ei voi vaihtaa silloin kun vika päällä. Onko joku boksivika tai kela pikavaihteelle tai katkoo sähköjä jostain. On käynyt jopa mielessä että voiko olla joku anturivika että menee joku suojaustila päälle?

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1357
Vs: Vikakoodi.
Outo vikakoodi p103 on kaverillakin Valtrassa muistaakseni vm-99.  Hitech 1 neljäsylinterinen. Vika kinkkinen löytää, kylmänä pelaa lämpimänä ei. Onkoha ketään samaa jolla sama vaiva? Kytkimellä onnistuu suunnanvaihto ja pikavaihdetta ei voi vaihtaa silloin kun vika päällä. Onko joku boksivika tai kela pikavaihteelle tai katkoo sähköjä jostain. On käynyt jopa mielessä että voiko olla joku anturivika että menee joku suojaustila päälle?

P103 "DPS:n proportionaaliventtiilin P2 (Y6) ottama virta ei sallituissa rajoissa. Mahdollisesti oikosulku tai katkos(F).

Minulla tuo koodi halvaannutti traktorin. Virrat hetkeksi poikki ja taas toimi. Ja lämpimänä vika ilmeni useammin. Aluksi epäiltiin solenoidivikaa. Huollossa kuitenkin testattiin ensin uutta ohjainboksia ja sillä se toimi. Siispä minulla oli boksivika. Uusi boksi maksaa 1500-2000 €. Joku kyllä korjaakin niitä.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1767
Vs: Vikakoodi.
Outo vikakoodi p103 on kaverillakin Valtrassa muistaakseni vm-99.  Hitech 1 neljäsylinterinen. Vika kinkkinen löytää, kylmänä pelaa lämpimänä ei. Onkoha ketään samaa jolla sama vaiva? Kytkimellä onnistuu suunnanvaihto ja pikavaihdetta ei voi vaihtaa silloin kun vika päällä. Onko joku boksivika tai kela pikavaihteelle tai katkoo sähköjä jostain. On käynyt jopa mielessä että voiko olla joku anturivika että menee joku suojaustila päälle?

Pari viikkoa aikaa juuri poistettiin vikakoodi P103 yhdestä Valtra HT1:stä putsaamalla liittimet pikavaihteen päällä olevista keloista ja vaihtamalla kelat keskenään. Jos kylmänä pelaa mutta kuumana ei niin voi olla kelakin entinen. Uuden kelan ja karan hinta oli joskus muutama vuosi sitten siinä 200 euroa.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7896
Vs: Vikakoodi.
Pellossa hyvä, auton ratissa kyseenalainen, koneissa maailman suurin virhe.

Siis se känni.
"vidtuillu... ilman sitä maailma olisi tylsä paikka asua."

- Nikita Hruštšov, Kuuban ohjuskriisin aikoina