Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kenen syy  (Luettu 30491 kertaa)

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Kenen syy
Nyt alkavat nämä Suomen suurimpien navetoitten rakentajat avautumaan, Sami Mattila viimeisssä KM:ssä kertoo tarinaansa. Mulla on lehtileike tallessa siitä alkuhuumasta missä hän kertto että mieluummin pitäisi vaan 5 lehmää mutta kun sillä ei pärjää.. olisko ollut sitten 500 kannattavampi. Taisihan jollain olla tähtäimessä jopa toielle tuhannelle menevä lypsikkien määrä..

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Kenen syy
juu,  ite just aamukahveella luin tuota ja mietin et ku miulla itellä menöö aikas mukavasti tuolla karjallani saa jopa koneitakin uusittua...

      ja kun miettii kuinka muutamia vuosia sitten eräs virma oikein akitoi uusia tuotantotiloja...

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Kenen syy
Mulla ei oo varraa ees KM:ään...
Elämä on parasta kometiijjaa

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Kenen syy
Nyt alkavat nämä Suomen suurimpien navetoitten rakentajat avautumaan, Sami Mattila viimeisssä KM:ssä kertoo tarinaansa. Mulla on lehtileike tallessa siitä alkuhuumasta missä hän kertto että mieluummin pitäisi vaan 5 lehmää mutta kun sillä ei pärjää.. olisko ollut sitten 500 kannattavampi. Taisihan jollain olla tähtäimessä jopa toielle tuhannelle menevä lypsikkien määrä..

Eiköhän se ole Mattilan ihan oma syy...
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Kenen syy

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kenen syy
Nyt alkavat nämä Suomen suurimpien navetoitten rakentajat avautumaan, Sami Mattila viimeisssä KM:ssä kertoo tarinaansa. Mulla on lehtileike tallessa siitä alkuhuumasta missä hän kertto että mieluummin pitäisi vaan 5 lehmää mutta kun sillä ei pärjää.. olisko ollut sitten 500 kannattavampi. Taisihan jollain olla tähtäimessä jopa toielle tuhannelle menevä lypsikkien määrä..

Eiköhän se ole Mattilan ihan oma syy...
Joko olet vasikoita ottanut ?
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

timotej

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 977
Vs: Kenen syy
Kyllä minä panisin ainakin osavastuun maatalouspoliitikoille ja neuvonnalle. Investointitukia on jaeltu täysin suunnittelemattomasti katsomatta teknologiaa, paikkaa ja yrittäjää. Ilman niitähän yhtään suurnavettaa ei olisi noussut. Toki päätös on aina ollut viimekädessä yrittäjällä, ottaako vai jättääkö.  Ilman investointitukia kotimainen maito olisi luxusta, josta maksettaisiin huomattavasti enemmän. Kokonaismaitomäärä olisi huomattavasti pienempi, mutta maidontuottajia olisi ehkä enemmän kuin nykyään. Omavaraisuus olisi siten pienempi, mutta huoltovarmuuden kannalta tuollainen rakenne olisi parempi.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Kenen syy
Minä myös olisin sitä mieltä että yllyttäjilläkin pitäis olla joku vastuu..

cappi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 313
Vs: Kenen syy

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Kenen syy
Nyt alkavat nämä Suomen suurimpien navetoitten rakentajat avautumaan, Sami Mattila viimeisssä KM:ssä kertoo tarinaansa. Mulla on lehtileike tallessa siitä alkuhuumasta missä hän kertto että mieluummin pitäisi vaan 5 lehmää mutta kun sillä ei pärjää.. olisko ollut sitten 500 kannattavampi. Taisihan jollain olla tähtäimessä jopa toielle tuhannelle menevä lypsikkien määrä..

Eiköhän se ole Mattilan ihan oma syy...
Joko olet vasikoita ottanut ?
Jonossa ollaan. On vaan niin kovin pitkä jono..
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Kenen syy
Minä myös olisin sitä mieltä että yllyttäjilläkin pitäis olla joku vastuu..
Kyllä se vastuu on viimekädessä sillä yrittäjällä.. mutta tuntuuhan se mukavammalta kun saa syyttää muita..
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Kenen syy
Mikäs juttu tämä on? Heinon tapaan en maksullisia käytä. Yleensähän se toisten- tai omakin jälkiviisaus on parasta. Niin ajattelen ittekkin - onneksi olin laiska :) Mukava lomailla - 79. päivä menossa ja reilusti saman verran jo myönnettynä ja lisää tulossa. Lypsääkkö vielä vai ei. Siinäpä kysymys :) Nooh kyllä mä vielä ehkä joskus … Tosin voi olla, jotta ei enää edes kiinnosta, vaikka pystyiskin. Joten , siis onneksi olin nuorenakin laiska ja en ottanut riskejä.

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Kenen syy
Mikäs juttu tämä on? Heinon tapaan en maksullisia käytä. Yleensähän se toisten- tai omakin jälkiviisaus on parasta. Niin ajattelen ittekkin - onneksi olin laiska :) Mukava lomailla - 79. päivä menossa ja reilusti saman verran jo myönnettynä ja lisää tulossa. Lypsääkkö vielä vai ei. Siinäpä kysymys :) Nooh kyllä mä vielä ehkä joskus … Tosin voi olla, jotta ei enää edes kiinnosta, vaikka pystyiskin. Joten , siis onneksi olin nuorenakin laiska ja en ottanut riskejä.
Olikos jatkajia? Eiköhän sitä aika monella paina se taakka ettei saa olla suvun viimeinen maajussi. Tilaa pitää yrittää kehittää vaikka väkisin ja silloin noita ylilyöntejä tulee.

Todellisuudessa tänä päivänä tilan kehittäminen on monella tilalla haastavaa tai ainakin niillä jotka käyttävät laskukonetta. Kannattavuus kun on rapautunut kokoajan ja peltojen tuottoarvo ja markkina-arvo ovat etääntyneet toisistaan yhä kauemmaksi. Eläinpuolellakaan ei ole hurraa huutojen aika.
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Kenen syy
Mitä sille Sukevan porukalle kuuluu nykyään, taitaa mennä senverran hyvin etteivät ole protestilistalle päässeet..

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kenen syy
Nyt alkavat nämä Suomen suurimpien navetoitten rakentajat avautumaan, Sami Mattila viimeisssä KM:ssä kertoo tarinaansa. Mulla on lehtileike tallessa siitä alkuhuumasta missä hän kertto että mieluummin pitäisi vaan 5 lehmää mutta kun sillä ei pärjää.. olisko ollut sitten 500 kannattavampi. Taisihan jollain olla tähtäimessä jopa toielle tuhannelle menevä lypsikkien määrä..

Eiköhän se ole Mattilan ihan oma syy...
Joko olet vasikoita ottanut ?
Jonossa ollaan. On vaan niin kovin pitkä jono..
Luomuvasikoista on ylitarjontaa .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .