• Tavallinen aihe

Aihe Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?  (Luettu 21155 kertaa)

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8086
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
Miettikääpäs tulevaisuuden F1-kilpailua. Siellä sähköiset suhahtelijat sihisevät pitkin rataa. Ja katsomot ovat täynnä homoja. Kuljettajista puhumattakaan.

Miettikääpäs.
Koita vähän kattoo mitä kirjoitat . Tätä palstaa seuraa rallimiehetkin joten....
Mielestäni tähän on visioitu tulevaisuuden näkymät. ::)

Tuskin . Jos siviililiikenne toteutuu osaksi sähköautoilla ei se vielä rallia muuta kuin  poikkeavien haaveissa .
Sorkkis ei taaskaan tiedä mistään mitään . Kaikki tietää että formula kilpailuja ajetaan jo sähköautoilla https://www.youtube.com/watch?v=SDaKvXbGIOY Ja sivistetään nyt vielä Sorkkista sen verran että formuloilla ei ajeta rallia  ;D
Älä höpöjä kirjoita . Vähissä on noi kisat . Ralli vai formula , mitä siitä .

Kun jo useaan kertaan on todettu, että sähköautoilijat ovat homoja, niin silloinhan sähköformulan kuljettajankin täytyy olla homo. Ja ketkä tällaista homojen kilvoittelua katsoo. No tietysti homot.

Muussa tapauksessa sähköautoilijoiden ollessa eihomoja, niin silloin koko homokäsitys romahtaa ja niinhän ei voi  tapahtua.

Ja tämähän perustuu samanlaiseen sapluunaan, joka on käytössä eduskunnassa. On vain olemassa asioita, mitkä ovat kyseenalaistamisen ulkopuolella.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18997
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
Miettikääpäs tulevaisuuden F1-kilpailua. Siellä sähköiset suhahtelijat sihisevät pitkin rataa. Ja katsomot ovat täynnä homoja. Kuljettajista puhumattakaan.

Miettikääpäs.
Koita vähän kattoo mitä kirjoitat . Tätä palstaa seuraa rallimiehetkin joten....
Mielestäni tähän on visioitu tulevaisuuden näkymät. ::)

Tuskin . Jos siviililiikenne toteutuu osaksi sähköautoilla ei se vielä rallia muuta kuin  poikkeavien haaveissa .
Sorkkis ei taaskaan tiedä mistään mitään . Kaikki tietää että formula kilpailuja ajetaan jo sähköautoilla https://www.youtube.com/watch?v=SDaKvXbGIOY Ja sivistetään nyt vielä Sorkkista sen verran että formuloilla ei ajeta rallia  ;D
Älä höpöjä kirjoita . Vähissä on noi kisat . Ralli vai formula , mitä siitä .

Kun jo useaan kertaan on todettu, että sähköautoilijat ovat homoja, niin silloinhan sähköformulan kuljettajankin täytyy olla homo. Ja ketkä tällaista homojen kilvoittelua katsoo. No tietysti homot.

Muussa tapauksessa sähköautoilijoiden ollessa eihomoja, niin silloin koko homokäsitys romahtaa ja niinhän ei voi  tapahtua.

Ja tämähän perustuu samanlaiseen sapluunaan, joka on käytössä eduskunnassa. On vain olemassa asioita, mitkä ovat kyseenalaistamisen ulkopuolella.
Mitenkäs Metsäjussi ? Kumpi olet ?
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2867
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
Mitenkäs Metsäjussi ? Kumpi olet ?

Paha sanoa kun en ole koskaan kaappiinkaan mennyt... ei voi tulla uloskaan.

Varmaan joku monineuvoinen koska noita polttomoottoreitakin on käytössä 36 sylinterin verran. Ilman ruohonleikkureita, mopoja, moottorisahoja tms pikkuvehkeitä.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8086
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
Mitenkäs Metsäjussi ? Kumpi olet ?

Paha sanoa kun en ole koskaan kaappiinkaan mennyt... ei voi tulla uloskaan.

Varmaan joku monineuvoinen koska noita polttomoottoreitakin on käytössä 36 sylinterin verran. Ilman ruohonleikkureita, mopoja, moottorisahoja tms pikkuvehkeitä.

Näin tässä käy. Kukaan ei enää tiedä mitään. Aivan turhaa tutkia sähköauton ja homouden yhteyttä, kun siitä ei ota selvää kukaan. Outoja tutkimuksia.

Ja sorkka hei. Kysymys ei ole kumpi olet, vaan mikä olet. Koita nyt päivittää itsesi tähän päivään. Sateenkaarilipun alla menee nykyään useampia hiihtäjiä. Jos et usko, niin kato peiliin.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18997
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
Mitenkäs Metsäjussi ? Kumpi olet ?

Paha sanoa kun en ole koskaan kaappiinkaan mennyt... ei voi tulla uloskaan.

Varmaan joku monineuvoinen koska noita polttomoottoreitakin on käytössä 36 sylinterin verran. Ilman ruohonleikkureita, mopoja, moottorisahoja tms pikkuvehkeitä.

Näin tässä käy. Kukaan ei enää tiedä mitään. Aivan turhaa tutkia sähköauton ja homouden yhteyttä, kun siitä ei ota selvää kukaan. Outoja tutkimuksia.

Ja sorkka hei. Kysymys ei ole kumpi olet, vaan mikä olet. Koita nyt päivittää itsesi tähän päivään. Sateenkaarilipun alla menee nykyään useampia hiihtäjiä. Jos et usko, niin kato peiliin.
Eikös toi Metsäjussi ole ihminen ja heterokin kaupanpäälle .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Rakkine

  • Vieras
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
MOT ohjelmassa eileen puhuttiin kaivostoiminnasta. Suomessa suunnitellaan avattavaksi uusia kaivoksia akkumetallien louhintaan. Koboltti, Nikkeli ja Litium on tärkeimmät sähköautojen akuissa käytettävät metallit. Kuinkahan paljon täytyy luontoa vielä raiskata, että saadaan aikojen kuluessa kaikkiin akkuihin tarvittavat metallit? Voidaanko näitä akkumetalleja kiertättää? Jossain vaiheessa tulee raja vastaan, kun alkaa maanuumenista nämä akkumetalliesiintymät loppumaan, mitäs sitten, toivottavasti niitä akuissa olevia metalleja voidaan sitten kierrättää.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4441
  • Savo savolaisille!
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
MOT ohjelmassa eileen puhuttiin kaivostoiminnasta. Suomessa suunnitellaan avattavaksi uusia kaivoksia akkumetallien louhintaan. Koboltti, Nikkeli ja Litium on tärkeimmät sähköautojen akuissa käytettävät metallit. Kuinkahan paljon täytyy luontoa vielä raiskata, että saadaan aikojen kuluessa kaikkiin akkuihin tarvittavat metallit? Voidaanko näitä akkumetalleja kiertättää? Jossain vaiheessa tulee raja vastaan, kun alkaa maanuumenista nämä akkumetalliesiintymät loppumaan, mitäs sitten, toivottavasti niitä akuissa olevia metalleja voidaan sitten kierrättää.

Helpompi niitä akkumetalleja on varmaan kierrättää kuin öljyä. Kummankin hankinnassa saadaan varmasti ympäristö sotkettua. :P

Viimeksi muokattu: 11.02.20 - klo:11:54 kirjoittanut junttieinari

"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6776
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
MOT ohjelmassa eileen puhuttiin kaivostoiminnasta. Suomessa suunnitellaan avattavaksi uusia kaivoksia akkumetallien louhintaan. Koboltti, Nikkeli ja Litium on tärkeimmät sähköautojen akuissa käytettävät metallit. Kuinkahan paljon täytyy luontoa vielä raiskata, että saadaan aikojen kuluessa kaikkiin akkuihin tarvittavat metallit? Voidaanko näitä akkumetalleja kiertättää? Jossain vaiheessa tulee raja vastaan, kun alkaa maanuumenista nämä akkumetalliesiintymät loppumaan, mitäs sitten, toivottavasti niitä akuissa olevia metalleja voidaan sitten kierrättää.

Helpompi niitä akkumetalleja on varmaan kierrättää kuin öljyä. Kummankin hankinnassa saadaan varmasti ympäristö sotkettua. :P

 Nykytekniikalla on halvempaa kaivella uusia metalleja maaperästä kuin preparoida vanhasta akusta niitä erilleen. Yheltä kamraatilta aussi firma osti 700ha mettää koboltti kaivoksen kohdalta.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

eju

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
Yksi litra bensiiniä tai dieselöljyä sisältää noin 8,6 kWh energiaa. Viidenkymmenen litran tankkiin mahtuu energiaa 430 kWh ja tämän energiavaraston massa on vajaat 40 kg. Jos polttoaineen kulutus on viisi litraa sadalla kilometrillä, tankillisella pääsee 1000 kilometriä. Litiumakkuihin mahtuu energiaa 150–200 Wh/kg. Tankkiin mahtunut 430 kWh energiamäärä vaatisi yli kaksi tonnia litiumakkuja.
Pääkaupunkiseutu 1,2 milj., Turun seutu 0,5 milj., Tampereen seutu 0,5 milj.
Jos päästöistä ollaan huolissaan, niin joukkoliikenne kiskoille.
Pääkaupunkiseudun joukkoliikenne taitaa olla hyvä.
Turun idiootit luopui ratikoista, mutta joutuvat "pian" rakentamaan uusiksi tän verkon.
Tampere on tehnyt hyvän päätöksen. Ratikkaverkko tulossa.
Noin 3 milj. henkilöautoa suomessa.
Joka tapauksessa lapsellinen yliopistoväki on se porukka, joilla ei ole jalat maassa sähköautojen suhteen.
Henkinen taso samalla tasolla, kuin he ostavat töpselistä ainoastaan vihreätä sähköä.
Tarkastellaan Saksaa, miten 47 milj. autoa uusitaan sähköautoksi ja väkiluvun ollessa 83 milj.
Italia 60 milj. asukasta. Tarve sähköautoille 30 milj.
USA 330 milj. asukasta. Tarve sähköautoille 100 milj.
No niin ja sit se erittäin tärkeä sähköverkko ja sähkön tuotantolaitokset. Mistä otetaan se sähkö kaikille
sähköautoille. Pääkaupunkiseutu, Turku, Tampere; sähön siirtoon tarvitaan rautatiekiskosto !
Mutta hei, pojat ja tytöt ! Sähköä saadaan töpselistä.
Luja usko on viherkansalla, että lähitulevaisuudessa, löytyy teknologia, jossa akkuilla aurataan pellot ja tiet.
Elikkä 100 kg:n akulla ajettaisiin 1000 km:iä. Luja täytyy uskon olla, presidenttiä myöten ?
"Ikiliikkuja" se on !

Viimeksi muokattu: 15.02.20 - klo:10:47 kirjoittanut eju

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4441
  • Savo savolaisille!
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
Yksi litra bensiiniä tai dieselöljyä sisältää noin 8,6 kWh energiaa. Viidenkymmenen litran tankkiin mahtuu energiaa 430 kWh ja tämän energiavaraston massa on vajaat 40 kg. Jos polttoaineen kulutus on viisi litraa sadalla kilometrillä, tankillisella pääsee 1000 kilometriä. Litiumakkuihin mahtuu energiaa 150–200 Wh/kg. Tankkiin mahtunut 430 kWh energiamäärä vaatisi yli kaksi tonnia litiumakkuja.
Pääkaupunkiseutu 1,2 milj., Turun seutu 0,5 milj., Tampereen seutu 0,5 milj.
Jos päästöistä ollaan huolissaan, niin joukkoliikenne kiskoille.
Pääkaupunkiseudun joukkoliikenne taitaa olla hyvä.
Turun idiootit luopui ratikoista, mutta joutuvat "pian" rakentamaan uusiksi tän verkon.
Tampere on tehnyt hyvän päätöksen. Ratikkaverkko tulossa.
Noin 3 milj. henkilöautoa suomessa.
Joka tapauksessa lapsellinen yliopistoväki on se porukka, joilla ei ole jalat maassa sähköautojen suhteen.
Henkinen taso samalla tasolla, kuin he ostavat töpselistä ainoastaan vihreätä sähköä.
Tarkastellaan Saksaa, miten 47 milj. autoa uusitaan sähköautoksi ja väkiluvun ollessa 83 milj.
Italia 60 milj. asukasta. Tarve sähköautoille 30 milj.
USA 330 milj. asukasta. Tarve sähköautoille 100 milj.
No niin ja sit se erittäin tärkeä sähköverkko ja sähkön tuotantolaitokset. Mistä otetaan se sähkö kaikille
sähköautoille. Pääkaupunkiseutu, Turku, Tampere; sähön siirtoon tarvitaan rautatiekiskosto !
Mutta hei, pojat ja tytöt ! Sähköä saadaan töpselistä.
Luja usko on viherkansalla, että lähitulevaisuudessa, löytyy teknologia, jossa akkuilla aurataan pellot ja tiet.
Elikkä 100 kg:n akulla ajettaisiin 1000 km:iä. Luja täytyy uskon olla, presidenttiä myöten ?
"Ikiliikkuja" se on !

Suomessa ajetaan henkilöautoilla n. 40 000 milj. km vuodessa. 0.2 kWh/km kulutuksella tämä tekisi ~8 TWh sähköenergiaa, mikä vastaa ~10% nykyisestä sähkönkulutuksesta. Eli ei mikään mahdoton määrä. 

 
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18997
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
Yksi litra bensiiniä tai dieselöljyä sisältää noin 8,6 kWh energiaa. Viidenkymmenen litran tankkiin mahtuu energiaa 430 kWh ja tämän energiavaraston massa on vajaat 40 kg. Jos polttoaineen kulutus on viisi litraa sadalla kilometrillä, tankillisella pääsee 1000 kilometriä. Litiumakkuihin mahtuu energiaa 150–200 Wh/kg. Tankkiin mahtunut 430 kWh energiamäärä vaatisi yli kaksi tonnia litiumakkuja.
Pääkaupunkiseutu 1,2 milj., Turun seutu 0,5 milj., Tampereen seutu 0,5 milj.
Jos päästöistä ollaan huolissaan, niin joukkoliikenne kiskoille.
Pääkaupunkiseudun joukkoliikenne taitaa olla hyvä.
Turun idiootit luopui ratikoista, mutta joutuvat "pian" rakentamaan uusiksi tän verkon.
Tampere on tehnyt hyvän päätöksen. Ratikkaverkko tulossa.
Noin 3 milj. henkilöautoa suomessa.
Joka tapauksessa lapsellinen yliopistoväki on se porukka, joilla ei ole jalat maassa sähköautojen suhteen.
Henkinen taso samalla tasolla, kuin he ostavat töpselistä ainoastaan vihreätä sähköä.
Tarkastellaan Saksaa, miten 47 milj. autoa uusitaan sähköautoksi ja väkiluvun ollessa 83 milj.
Italia 60 milj. asukasta. Tarve sähköautoille 30 milj.
USA 330 milj. asukasta. Tarve sähköautoille 100 milj.
No niin ja sit se erittäin tärkeä sähköverkko ja sähkön tuotantolaitokset. Mistä otetaan se sähkö kaikille
sähköautoille. Pääkaupunkiseutu, Turku, Tampere; sähön siirtoon tarvitaan rautatiekiskosto !
Mutta hei, pojat ja tytöt ! Sähköä saadaan töpselistä.
Luja usko on viherkansalla, että lähitulevaisuudessa, löytyy teknologia, jossa akkuilla aurataan pellot ja tiet.
Elikkä 100 kg:n akulla ajettaisiin 1000 km:iä. Luja täytyy uskon olla, presidenttiä myöten ?
"Ikiliikkuja" se on !

Suomessa ajetaan henkilöautoilla n. 40 000 milj. km vuodessa. 0.2 kWh/km kulutuksella tämä tekisi ~8 TWh sähköenergiaa, mikä vastaa ~10% nykyisestä sähkönkulutuksesta. Eli ei mikään mahdoton määrä.

Eikä kaiken liikenteen tarvitse sähköllä kulkea . Kaasu ja biodiesel vaihtoehtona . Öljyvarat kuitenkin loppuu joskus .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Töveli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1111
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
Suomessa ajetaan henkilöautoilla n. 40 000 milj. km vuodessa. 0.2 kWh/km kulutuksella tämä tekisi ~8 TWh sähköenergiaa, mikä vastaa ~10% nykyisestä sähkönkulutuksesta. Eli ei mikään mahdoton määrä. 
Cityvihreiden on valittava Kollajan ja Vuotoksen välillä... mieluiten molemmat jottei säätövara lopu kesken kun kaikki muuttuu "vihreäksi". Voi kun Torniojoki olisi padottu... ja Ounasjoki, olisi risuparroilla mitä tankata.

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2413
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
Valtio kerää n. 3 000 000 000 € vuodessa polttoaineverona liikenteeltä.

Jos tämä veromäärä jäisi saamatta liikenteestä sähköautoihin siirtymisen takia, pitäisi auton lataussähköä verottaa n. 37,5 c/kWh vastaavan verokertymän saamiseksi.

Toisaalta vastaava määrä veroa saadaan helposti kerättyä 4 000 000 veronmaksajalta 750 euron vuotuisella ilmastomaksulla.

Taikka nostamalla sähkön hintaa n. 40 %, jolloin saataisiin kaikki sähkönkäyttäjät mukaan ilmastotalkoisiin.

traktorikuski

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 191
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
Yksi litra bensiiniä tai dieselöljyä sisältää noin 8,6 kWh energiaa. Viidenkymmenen litran tankkiin mahtuu energiaa 430 kWh ja tämän energiavaraston massa on vajaat 40 kg. Jos polttoaineen kulutus on viisi litraa sadalla kilometrillä, tankillisella pääsee 1000 kilometriä. Litiumakkuihin mahtuu energiaa 150–200 Wh/kg. Tankkiin mahtunut 430 kWh energiamäärä vaatisi yli kaksi tonnia litiumakkuja.
Pääkaupunkiseutu 1,2 milj., Turun seutu 0,5 milj., Tampereen seutu 0,5 milj.
Jos päästöistä ollaan huolissaan, niin joukkoliikenne kiskoille.
Pääkaupunkiseudun joukkoliikenne taitaa olla hyvä.
Turun idiootit luopui ratikoista, mutta joutuvat "pian" rakentamaan uusiksi tän verkon.
Tampere on tehnyt hyvän päätöksen. Ratikkaverkko tulossa.
Noin 3 milj. henkilöautoa suomessa.
Joka tapauksessa lapsellinen yliopistoväki on se porukka, joilla ei ole jalat maassa sähköautojen suhteen.
Henkinen taso samalla tasolla, kuin he ostavat töpselistä ainoastaan vihreätä sähköä.
Tarkastellaan Saksaa, miten 47 milj. autoa uusitaan sähköautoksi ja väkiluvun ollessa 83 milj.
Italia 60 milj. asukasta. Tarve sähköautoille 30 milj.
USA 330 milj. asukasta. Tarve sähköautoille 100 milj.
No niin ja sit se erittäin tärkeä sähköverkko ja sähkön tuotantolaitokset. Mistä otetaan se sähkö kaikille
sähköautoille. Pääkaupunkiseutu, Turku, Tampere; sähön siirtoon tarvitaan rautatiekiskosto !
Mutta hei, pojat ja tytöt ! Sähköä saadaan töpselistä.
Luja usko on viherkansalla, että lähitulevaisuudessa, löytyy teknologia, jossa akkuilla aurataan pellot ja tiet.
Elikkä 100 kg:n akulla ajettaisiin 1000 km:iä. Luja täytyy uskon olla, presidenttiä myöten ?
"Ikiliikkuja" se on !

Kannattaisi opetella kansakoulumatematiikka ennen kuin alkaa yliopistoväkeä mollaamaan olan takaa. On se painava akku ongelma, laski miten tahansa mutta turhaa hukata uskottavuutta koko jutulta heikon laskutaidon takia.

Vinkkinä mieti paljonko energiaa tarvitaan akusta versus bensatankista jos halutaan vaikapa kWh:lla autoa liikkeelle.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8715
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
Yksi litra bensiiniä tai dieselöljyä sisältää noin 8,6 kWh energiaa. Viidenkymmenen litran tankkiin mahtuu energiaa 430 kWh ja tämän energiavaraston massa on vajaat 40 kg. Jos polttoaineen kulutus on viisi litraa sadalla kilometrillä, tankillisella pääsee 1000 kilometriä. Litiumakkuihin mahtuu energiaa 150–200 Wh/kg. Tankkiin mahtunut 430 kWh energiamäärä vaatisi yli kaksi tonnia litiumakkuja.
Pääkaupunkiseutu 1,2 milj., Turun seutu 0,5 milj., Tampereen seutu 0,5 milj.
Jos päästöistä ollaan huolissaan, niin joukkoliikenne kiskoille.
Pääkaupunkiseudun joukkoliikenne taitaa olla hyvä.
Turun idiootit luopui ratikoista, mutta joutuvat "pian" rakentamaan uusiksi tän verkon.
Tampere on tehnyt hyvän päätöksen. Ratikkaverkko tulossa.
Noin 3 milj. henkilöautoa suomessa.
Joka tapauksessa lapsellinen yliopistoväki on se porukka, joilla ei ole jalat maassa sähköautojen suhteen.
Henkinen taso samalla tasolla, kuin he ostavat töpselistä ainoastaan vihreätä sähköä.
Tarkastellaan Saksaa, miten 47 milj. autoa uusitaan sähköautoksi ja väkiluvun ollessa 83 milj.
Italia 60 milj. asukasta. Tarve sähköautoille 30 milj.
USA 330 milj. asukasta. Tarve sähköautoille 100 milj.
No niin ja sit se erittäin tärkeä sähköverkko ja sähkön tuotantolaitokset. Mistä otetaan se sähkö kaikille
sähköautoille. Pääkaupunkiseutu, Turku, Tampere; sähön siirtoon tarvitaan rautatiekiskosto !
Mutta hei, pojat ja tytöt ! Sähköä saadaan töpselistä.
Luja usko on viherkansalla, että lähitulevaisuudessa, löytyy teknologia, jossa akkuilla aurataan pellot ja tiet.
Elikkä 100 kg:n akulla ajettaisiin 1000 km:iä. Luja täytyy uskon olla, presidenttiä myöten ?
"Ikiliikkuja" se on !

Suomessa ajetaan henkilöautoilla n. 40 000 milj. km vuodessa. 0.2 kWh/km kulutuksella tämä tekisi ~8 TWh sähköenergiaa, mikä vastaa ~10% nykyisestä sähkönkulutuksesta. Eli ei mikään mahdoton määrä.
Jaa, ettei enempää vain 8Twh.  Entäs pakut kuorma autot lähiliikenne ja kantaako maatalous kortensa kekoon, sähkömoottorillako silputtua AIV tä einarin hiilensidonta lehmät syö?

Entäs paljonko tuo 8 twh on käytännössä, se on Loviisan molempien yksiköiden yhteinen vuosituotanto sillä edellytyksellä jottei tule huolto/ korjaus seisokkeja.

Entä autojen sähkön kulutus,  muistaakseni teslan mitattu ( TM )kulutus on noin 27 kwh/ 100 km, mallia en muista.

Tuli vielä mileen notta >
Loviisan nykyisten reaktorien käyttöluvat ovat voimassa vuoteen 2027 ja 2030 saakka, entäs sen jälekeen, sähkökulutus kun nousee.

Viimeksi muokattu: 15.02.20 - klo:13:05 kirjoittanut 42

   cría cuervos y te sacarán los ojos