Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtran etuakseli  (Luettu 27334 kertaa)

JameksiP

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 521
Vs: Valtran etuakseli
Nyttemmin traktoritkin ovat tuotteita, joita tehdään myytäviksi.
Kaupanteon jälkeen ostaja on sitten omillaan.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Valtran etuakseli
cutana,  kertoisikko mikä tuossa yksilösä oli vikana.   kun taas niiiin moni ajaa ilman mitään vikaa.. ????   ite en ole viatonta konetta nähnykään. mut kuiteskii...

traktorikuski

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 364
Vs: Valtran etuakseli
cutana,  kertoisikko mikä tuossa yksilösä oli vikana.   kun taas niiiin moni ajaa ilman mitään vikaa.. ????   ite en ole viatonta konetta nähnykään. mut kuiteskii...

Ei kannata olla huolissaan. Kysehän oli naapurin traktorista. Naapurin koneessahan täällä lähes aina ne ongelmat on eikä omissa.

kömmerö

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8
Vs: Valtran etuakseli
Eikö koneviestin laajemmassa testissä T174 katkennut myös joku tappi etuakselin jousituksesta ja ajo meni levottomaksi.
En nyt 100% varma ole muistanko oikein. Pitää huomenna kaivella lehti arkistoa

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Valtran etuakseli
hui, tuollasessa paskalehessäkii huomattu et valtu ei ookaan maailmannapa!!!  hyi hitto!!

kömmerö

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8
Vs: Valtran etuakseli
Eikö koneviestin laajemmassa testissä T174 katkennut myös joku tappi etuakselin jousituksesta ja ajo meni levottomaksi.
En nyt 100% varma ole muistanko oikein. Pitää huomenna kaivella lehti arkistoa
"Ainut testin aikana esiintynyt vika liittyi etujousitukseen. Niittotyön jälkeisellä siirtymällä etujousitus lakkasi yllättäen toimimasta ja traktorin kulku
muuttui levottomaksi. Ensivilkaisulla syyllinen vaikutti olevan etujousituksen asentoanturin varsi, joka oli katkennut.
Varren katkeamisen syy paljastui nopeasti, kun etujousituksen apurungon toisen puolen kiinnityspultin havaittiin katkenneen. Mutterin löystyminen
ja putoaminen suljettiin ulos vaihtoehdoista, sillä pultti kiristetään lukkomutterilla."
Tekstilainattu Koneviestin numero 15. vuosi 2016

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 469
Vs: Valtran etuakseli
cutana,  kertoisikko mikä tuossa yksilösä oli vikana.   kun taas niiiin moni ajaa ilman mitään vikaa.. ????   ite en ole viatonta konetta nähnykään. mut kuiteskii...

Ei kannata olla huolissaan. Kysehän oli naapurin traktorista. Naapurin koneessahan täällä lähes aina ne ongelmat on eikä omissa.
Kyllä tällä iällä on jo oppinut että kaikessa on vikaa,välillä itsessäkin.
Tuo mainitsemani kone ei ole minun niin en sitä pilkulleen avaa mitä vikoja oli,kertovat varmasti joskus itse.
Joku voi naureskella tälläiselle etuakselin tapin/pultin irtoamisen salaamiselle,minä en.
Rapian 50 kumminki tiellä menee,kuormaimen kaa massaakin lienee tarpeeksi viemään hengen muiltakin kuin kuljettajalta jos noin sanotusti etuakseli hervottomaksi heittäytyy.
Tonen kohta jota vielä erikseen painotan on tässä tapauksessa tuo tehtaan/myyjien suhtautuminen asiaan.
Talon ykkösveturi kyseessä,saiko sijaiskonetta? Ei. Pitikö perua so*****ja urakoita? Piti.
Väheksymistä lähinnä ja hölmönä pitämistä,lopuksi kumminkin oho olit kumminkin oikeessa.
Toivon toki että valmetin tehtaalla menis hyvin ja ois mahollisimman monelle töitä,asiakkaita väheksymällä se ei onnistu.


Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Valtran etuakseli
tuo miusta hupsuinta kun selitettiin että huolto laiminlyöty ja käytetty väärin.      siis miten???   ajettu pellolla mulloksella?   eikö saa käyttää muualla kuin asvaltilla ja eiks tuo juuri tieajossa levinny?                   toista se on oikeassa elämässä.          ihan kuin net valmetin varaosa nostotangot joihin oli maalattu kierteet!!!            meni hieman usko hommaan.

Julle

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Vs: Valtran etuakseli
Eikö koneviestin laajemmassa testissä T174 katkennut myös joku tappi etuakselin jousituksesta ja ajo meni levottomaksi.
En nyt 100% varma ole muistanko oikein. Pitää huomenna kaivella lehti arkistoa
"Ainut testin aikana esiintynyt vika liittyi etujousitukseen. Niittotyön jälkeisellä siirtymällä etujousitus lakkasi yllättäen toimimasta ja traktorin kulku
muuttui levottomaksi. Ensivilkaisulla syyllinen vaikutti olevan etujousituksen asentoanturin varsi, joka oli katkennut.
Varren katkeamisen syy paljastui nopeasti, kun etujousituksen apurungon toisen puolen kiinnityspultin havaittiin katkenneen. Mutterin löystyminen
ja putoaminen suljettiin ulos vaihtoehdoista, sillä pultti kiristetään lukkomutterilla."
Tekstilainattu Koneviestin numero 15. vuosi 2016

Olipa aika varma kommentti että katkennut. Itellä kans lähti mutteri ja tappi pakitti karkuun. Ihmettelin vähän kun ei kule suoraa enää. No sitten tappi takasi paikalleen ja uus mutteri. En tiiä tekikö ni toiselle puolelle vääränkätisellä kierteellä olevan tapin ettei se nitkuis auki. Ei noissa t4:ssa vielä mitään maata mullistavaa ole ollu. Toisessa 4300h ja toisessa 1300h. Joillakin tuntuu kyllä sattuvan kohalle kunnon maanantai kappaleet.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Valtran etuakseli
ja sit kun noita maanantai kappaleita teköövät aika monena päivä..    aikoinaan nuita tuli seurattua ku huollossa joutu käymään jos jonkin takia,   -siis muun asian takia.    huolto teki muutakin metallikorjausta koneisiin..

taapero

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 137
Vs: Valtran etuakseli
Tässä vaan ihmetellyt lukiessa tusta akseli kolarista ja samoin tuusniemellä sattuneesta auramiehen sukelluksesta et miksi evät käytä turvavyötä? Vai eikö nuukuuksissaan ole tullut hankittua uutena tai sitten tarvikkeena, ei oo hinnan kiroissa. Itellä on jo vaistomainen vyön veto kun pukille istuu kaikissa koneissa ainut mönkkäri jos ei oo vyötä  ;)

traktorikuski

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 364
Vs: Valtran etuakseli
Ainakin noissa moitituissa T4 Valtroissa on turvavyöt vakiona. Täytyy kyllä myöntää että liian usein jää itseltäkin kytkemättä niissä missä vyöt on.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Valtran etuakseli
kiva on vyö tuolla töissä.   kun sen oppii laittamaan ni on kuin ilman housuja ilman lähtis auraamaan tahi vastaavaan..              tottumus toinen luonto.                            joskus ihan ittiä naurattannu ku tuloo vetettyä tojossakii vyö kii kun siirtää pihassa muutaman metrin..

pöyhijä

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 148
Vs: Valtran etuakseli
Eikö koneviestin laajemmassa testissä T174 katkennut myös joku tappi etuakselin jousituksesta ja ajo meni levottomaksi.
En nyt 100% varma ole muistanko oikein. Pitää huomenna kaivella lehti arkistoa
"Ainut testin aikana esiintynyt vika liittyi etujousitukseen. Niittotyön jälkeisellä siirtymällä etujousitus lakkasi yllättäen toimimasta ja traktorin kulku
muuttui levottomaksi. Ensivilkaisulla syyllinen vaikutti olevan etujousituksen asentoanturin varsi, joka oli katkennut.
Varren katkeamisen syy paljastui nopeasti, kun etujousituksen apurungon toisen puolen kiinnityspultin havaittiin katkenneen. Mutterin löystyminen
ja putoaminen suljettiin ulos vaihtoehdoista, sillä pultti kiristetään lukkomutterilla."
Tekstilainattu Koneviestin numero 15. vuosi 2016

Tämä nelossarjan jousituksen pulttiongelman syy löytyi käsittääkseni kokoonpanosta(panijasta) aikanaan, eli oli liian kireelle laitettu. Eli sen uskoisin olleen varsin lyhytaikainen (joskin tietysti legendoja synnyttävä) haitta ja ko. tapaukset varmaan jo kärsitty, eli vaihdettu jo ne mitkä olivat mennäkseen.

rantsi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68
Vs: Valtran etuakseli
Kovat on olettamat taas..  itellä takana T4 sarjalaisilla n.19000h
Ei yhtään katkennutta,löystynyttä tai vaihdettua pulttia.
Kyllähän koneet kuluu ajossa ja ite ainakin seuraan ns. kriittisiä kohtia päivittäin.
Jos tunteja alkaa olla 6000h +   niin ihan merkistä riippumatta kattelisin tarkkaan ja vaihtaisin joitain osia ennakoivasti. 
Onhan tuolla euroopan matkoillakin löytynyt mitä ihmeellisimpiä tapauksia eri merkeistä..