Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kaverin puolesta kyselen  (Luettu 5323 kertaa)

Aabe

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15
Kaverin puolesta kyselen
Kaikkihan me tiedämme, että tiedot kirjataan nautaeläinrekisteriin 7 vuorokauden kuluessa tapahtumasta. Mutta.
Jos jostain syystä näin ei ole menetellyt, niin hetikö napsahtaa väh. 3 % kaikista niistä tukieuroista, jotka ovat täydentävien ehtojen piirissä? Vinoilijat ja viisastelijat voivat vaikka käydä silläaikaa jääkaapilla, kun toivottavasti joku fiksu vastaisi. Vaikka olisi pyykkipoika varpaassa ja nenä solmussa asiasta muistuttamassa, niin joskus elämässä tapahtuu asioita, joissa joku vasikan syntymän kirjaaminen jää ikävä kyllä unholaan.

paalipoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
Vs: Kaverin puolesta kyselen
Eiköhän leikkuri aika helposti heilu ja tarkastus tilattuna kun myöhässä ilmoittelee. Kannattaa ainakin laittaa muut asiat kuntoon ennen ilmoitusta. Ilmoita vasikka nyt syntyneeksi niin pääset paljon vähemmällä.

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3626
Vs: Kaverin puolesta kyselen
En tiedä yleensäkkään minkä takia poistoilmoituksia pitää tehdä.Kumminkin kaikkien elävä syntyvien eläinten vastaanottaja tekee ilmoituksen.Raatokeräilyalueeseen kuulumattomat on sitten eriasia.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Kaverin puolesta kyselen
Ei tuo syntymä ole ongelma, ellei se ole jo kuukausia sitten syntynyt. Kuten paalipoika kirjoitti, niin merkkaat vaan sopivan syntymäpäivän. Hallintokin tietää tämän asian ja ovat harmissaan, kun rekisteri ei todellisuudessa pidä ihan paikkaansa, koska ihmiset joutuvat ilmoittamaan mitä sattuu syntymäpäiviä sanktioiden välttämiseksi.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9597
Vs: Kaverin puolesta kyselen
Guukelilla yritin tuota katsella, mutta tyhmästä ei saa viisasta ihan helpolla. Jotenkin ymmärsin , että inhimillisiä virheitä voi olla täydellisiissä ehdoissa , mutta niitäkin vain 7% tai 7kpl ja viivästys 7vrk. Tai yksittäinen pitkä myöhästyminen. Mutta jutussa puhutaan valvonnoista. Voiko tuosta hengähtää , jos valvontaa ei ole ollut ja toimii vaan kuin on oikein. Toki viive näkyy paperilla, mutta katseleeko sitä sitten joku ja tuleeko sen perusteella valvonta.

Onko muuten kukaan kärähtänyt tuosta sähköisen eläinrekisterin pidosta ja sen 3vrk:n määrä ajasta? Kun näitä viiveitä vaan tulee ja joskus se syntynyt tuloo ilmoitettua 6vrk rekisteriin niin tuohan pitäisi olla paperilla, mutta kun ei oo.

Jos tätä kaverin juttua ajattelee ja syntymä olisi myöhästynyt vaikka kuukauden tai enemmän, niin voiko sen syntymäpäivää muuttaa edes niin paljon. Onko ainut vaihtoehto olla vaan hiljaa ja pistää lihoiksi ? Lypsylehmähän voi teoreettisesti vaikka lypsää pari kautta putkeen , mites emot. Niiden pitää kait poikia riittävällä tiheydellä.

paalipoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
Vs: Kaverin puolesta kyselen
Kuhan alle puolivuotiaana syntyy, tai ennen teurastusta

Olafi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
Vs: Kaverin puolesta kyselen
Kerran kävi niin kun ilmoitin vasikkaa syntyneeksi, että edellinen vasikka olikin jäänyt ilmoittamatta. En muista oliko se sitten 2 vai 3 viikkoa yli. No kun rekisterikortit oli kuitenkin täytetty  enkä viitsinyt alkaa kikkailemaan niin ilmoitin tapahtuman "minun maatilani" kautta rehellisesti oikeilla päivämäärillä. Ei ole vielä kukaan tullut valittamaan. En tiedä olinko jotain töpännyt vai miten oli käynyt, mutta jos se meni tuon "minun maatilani" uutuuden myötä säälistä läpi.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64940
Vs: Kaverin puolesta kyselen
tai sitten noita vaan ei niiin tarkkaan etes katella ja kun tietää kuin nuo automaattihommelitkin sekoilee niin...   ei hirmu ressiä jaksa ottaa noiten kaa.     "   koskaan kuullukaan"  ja läpi menöö kun on niiiiiin  tunpelo.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9597
Vs: Kaverin puolesta kyselen
Kerran kävi niin kun ilmoitin vasikkaa syntyneeksi, että edellinen vasikka olikin jäänyt ilmoittamatta. En muista oliko se sitten 2 vai 3 viikkoa yli. No kun rekisterikortit oli kuitenkin täytetty  enkä viitsinyt alkaa kikkailemaan niin ilmoitin tapahtuman "minun maatilani" kautta rehellisesti oikeilla päivämäärillä. Ei ole vielä kukaan tullut valittamaan. En tiedä olinko jotain töpännyt vai miten oli käynyt, mutta jos se meni tuon "minun maatilani" uutuuden myötä säälistä läpi.

No tuota minäkin ajattelin. Siis sanktiot paukkuu jos tila on valvonnassa, mutta muuten ei vaikutusta. On mulla ainakin kerran lehmävasikalle kasvanut munat. Oli puolivuotias ja korjasin syntymä tietoihin ja lähetin MM:llä . Vasikka lähti seuraavalla viikolla sonnina välitykseen. Heti ilmoitin kun huomasin :)

paalipoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
Vs: Kaverin puolesta kyselen
Ei se kerrasta tulekaan valvonta. Palkkiosummassa näkynee vaikutus, itse en ole pystynyt laskemaan asiaa auki. Tai siis viitsinyt kun on aika iso homma. Kaikki myöhässä tehdyt ilmoitukset ja muutokset kasaantuu järjestelmään ja lisää tilan riskikerrointa joka vaikuttaa valvonnan osuminen tilalle.

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3626
Vs: Kaverin puolesta kyselen
Kerran kävi niin kun ilmoitin vasikkaa syntyneeksi, että edellinen vasikka olikin jäänyt ilmoittamatta. En muista oliko se sitten 2 vai 3 viikkoa yli. No kun rekisterikortit oli kuitenkin täytetty  enkä viitsinyt alkaa kikkailemaan niin ilmoitin tapahtuman "minun maatilani" kautta rehellisesti oikeilla päivämäärillä. Ei ole vielä kukaan tullut valittamaan. En tiedä olinko jotain töpännyt vai miten oli käynyt, mutta jos se meni tuon "minun maatilani" uutuuden myötä säälistä läpi.

No tuota minäkin ajattelin. Siis sanktiot paukkuu jos tila on valvonnassa, mutta muuten ei vaikutusta. On mulla ainakin kerran lehmävasikalle kasvanut munat. Oli puolivuotias ja korjasin syntymä tietoihin ja lähetin MM:llä . Vasikka lähti seuraavalla viikolla sonnina välitykseen. Heti ilmoitin kun huomasin :)
Tämän takia on tullut tavaksi kääntää vasikka selälleen syntyissään tai kurkistaa hännänalle.On oma työnsä muuttaa noita tietoja jälkeenpäin varsinkin,jos ovat useampaan paikkaan menneet.Atrian kanssa kyllä on tietojen perillemenon kanssa naimisissa.En ihtelle yhtään ruuhkaa logistiikkapuolen puhelimissa.Perseestä ja syvältä.Ja nyt tarkoitan varoaikoja ja tälläisiä.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Kaverin puolesta kyselen
Itellä unohtui vajaa kymmenen vuotta sitten hiehoja poistamatta, kun myytiin toiselle tilalle ne eloon. Ilmoitin varmaan kuukauden myöhässä. Ei tullut siitä mitään havaittuja seuraamuksia. Eläintukia kun on vaikeampi viljelijän itse tarkistaa, niin en sitten tiedä.

Aiemmin oli merkitystä unohtuiko vuoden ekat vai vikat vasikat ilmoittaa, koska tuo prosenttisanktio laskettiin ilmeisesti kalenterivuodelle. Nyt en tiedä, miten menee. Eli 5 ekaa vasikka on 100% ja 5 vikaa vaikka sadasta on 5%.

GTS

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 391
Vs: Kaverin puolesta kyselen
Se on kyllä kieltämättä ihme homma näin nykyaikana kun eläin menee lihoiksi ja teurastamo kuittaa eläimen vastaanotetuksi niin silti vielä jää kasvattajan vastuulle ilmoittaa se poistetuksi.. Nyt eläin poistetaan tavallaan kahteen kertaan ja toivotaan että molemmat laittaa saman päivän.  ;D Miksi teurastamon tieto ei mene rekisteriin ja se riittäisi? Ja jos oikein pilkkua viilaa niin riittäisi esimerkiksi MM-ohjelmistossa kuittaus siitä jollain täpällä että eläin on mennyt pois kyseisenä päivänä kyseiselle teurastamolle. Eräänlainen ns. allekirjoitus jonka voisi suorittaa esim kuukauden sisällä. Tai sitten olisi yhteenveto joka vain tarkistetaan ohjelmassa ja hyväksytään oikein tiedoin.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Kaverin puolesta kyselen
Saadaan sanktioita aikaiseksi, kun eivät mene automaattisesti. Tuossa peltovalvonnassa kysyttiin valvontapäivän eläinmääriä. Ilmoitin Vipun eläinmäärät. Tarkastajat sitten varmaankin tarkistivat Vipusta oliko eläinmäärät oikeat.  ;D
Kerran oli välitysvasikka jäänyt poistamatta ja huomasin vasta puolenvuoden kuluttua. Kerran oli yksi hieho jäänyt siirtämättä rantalaitumelta kotipitopaikkaan. Hiehon pojittua ihmettelin kun syntynyt vasikka ei tullutkaan samalle listalle muiden vasikoiden kanssa. Sekin oli rekisterin mukaan siellä rantalaitumella. Ei noista sanktioita tullut, mutta varmaankin tukitarkastusarvonnassa on voitto lähempänä jos paljon epäselvyyksiä.
Mystinen kesälaatumies

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9597
Vs: Kaverin puolesta kyselen
Saadaan sanktioita aikaiseksi, kun eivät mene automaattisesti. Tuossa peltovalvonnassa kysyttiin valvontapäivän eläinmääriä. Ilmoitin Vipun eläinmäärät. Tarkastajat sitten varmaankin tarkistivat Vipusta oliko eläinmäärät oikeat.  ;D
Kerran oli välitysvasikka jäänyt poistamatta ja huomasin vasta puolenvuoden kuluttua. Kerran oli yksi hieho jäänyt siirtämättä rantalaitumelta kotipitopaikkaan. Hiehon pojittua ihmettelin kun syntynyt vasikka ei tullutkaan samalle listalle muiden vasikoiden kanssa. Sekin oli rekisterin mukaan siellä rantalaitumella. Ei noista sanktioita tullut, mutta varmaankin tukitarkastusarvonnassa on voitto lähempänä jos paljon epäselvyyksiä.

Mulle tuli kerran kysely vasikan poistopäivästä puhelimitse. Olin merkinnyt sen päivän kun haettiin ja ostaja vasta seuraavan. Ei mulla ollut edes kuittia tallella, mutta sanoin , että haettiin silloin kuin olin merkinnyt. Onneksi hakuilmoitus tekstari ja maksukuitti vahvisti tietoni. Tosin en mää niitä silloin tajunnut etsiä.

Tutulla oli jäänyt muutama hiehon poistoilmoitus ilmoittamatta. Ja tuosta oli sitten oikein tehty valvontakäynti. Tuttu sanoi, että se tyttö meinas oikein kovistella, että miten varmistat , että näin ei käy toiste. Kaveri oli sanonut, että riittääkö se, että navetta on tyhjä kahden viikon kuluessa. Eipä ole tuon asian takia enää asiaa siihen navettaan :)