Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Armomurhaaja  (Luettu 2376 kertaa)

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Armomurhaaja

Rakkine

  • Vieras
Vs: Armomurhaaja

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65383
Vs: Armomurhaaja
oikeeta sepeviihtettä.   oikea puoluekin..

navettapiika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 600
Vs: Armomurhaaja
Hei..tämä on sitä kulttuuria, mitä miljoonilla tuetaan. Joskus kyllä herää kysymys, miksi..

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Armomurhaaja
Hei..tämä on sitä kulttuuria, mitä miljoonilla tuetaan. Joskus kyllä herää kysymys, miksi..

Kaikki miljoonat tisinkoottajille, kiitooos.

TV1 sunnuntaina 15.9.2019 klo 21.05 - 22.30, uusinta maanantaina 9.9. klo 22.00, Areenassa

Veijo Haukka (Matti Onnismaa) on paikallinen erikoisuus, karu mies ja mekaanikko, joka sivutyökseen lopettaa vanhoja ja sairaita lemmikkejä. Jäyhän pinnan alla on kuitenkin sydän, joka sykkii eläimille. Lemmikkien omistajia kohtaan mies ei ole yhtä armollinen.

Petri Kettu (Jari Virman) tuo Veijolle koiran lopetettavaksi ja mies ottaa tehtävän vastaan tottuneesti. Veijon sydän kuitenkin heltyy ja mies ottaa koiran omakseen, sillä hän ei lopeta terveitä koiria. Kuin varkain Veijon usko ihmisyyteen palaa ja hänen sydämestään löytyy tilaa jopa rakkaudelle.

Mutta kun koira, jonka pitäisi olla kuollut, onkin yhä elossa, riita entisen ja nykyisen omistajan välillä kärjistyy. Periksiantamattomat ja periaatteen miehet ottavat yhteen ja tarinan ainoa viaton osapuoli on koira.

Kansainvälista menestystä kerännyt Armomurhaaja (16) on Teemu Nikinkäsikirjoittama ja ohjaama musta komediaelokuva. Kotimainen trilleri käsittelee eutanasiaa, eläinten oikeuksia, osattomuutta ja yksinäisyyttä. Millainen elämä on elämisen arvoista, elokuva kysyy.


Armomurhaaja sai ensi-iltansa Toronton elokuvajuhlilla syyskuussa 2017. Elokuva keräsi viisi Jussi-ehdokkuutta parhaasta elokuvasta, ohjauksesta, käsikirjoituksesta, naissivuosasta (Hannamaija Nikander) sekä musiikista. Jussit voittivat Teemu Nikki käsikirjoituksesta ja musiikin säveltäneet Timo Kaukolampi ja Tuomo Puranen.

Ohjaaja-käsikirjoittaja Teemu Nikki voitti parhaan käsikirjoituksen palkinnon Tokion kansainvälisillä elokuvafestivaaleilla 2017. Tokyo International Film Festival on yksi maailman arvostetuimmista elokuvafestivaaleista, jonka pääkilpasarjaan on aikaisemmin yltänyt suomalaiselokuvista Aki Kaurismäen Pidä huivista kiinni Tatjana.

Armomurhaaja-elokuva kilpaili Suomen edustajana vuoden 2018 Pohjoismaiden neuvoston elokuvapalkinnosta. Se oli myös Suomen ehdokkaana parhaan vieraskielisen elokuvan Oscar-palkintoon.

Puhuttelevan elokuvan rooleissa näyttelevät myös Hannamaija Nikander, Heikki Nousiainen, Pihla Penttinen, Jouko Puolanto, Santtu Karvonen, Alina Tomnikov ja Ilari Johansson.

Tuotanto: It´s Alive Films, Suomi 2017.

Mikähän se mahtaa olla kepulaase hyä leffa. Mää katoin tuon elokuvan jo aikaa sitten. Tietääkseni tuohon ei yleveroa ole käytetty. Jos on, niin eijoo eurot menny hukkahan.

Mietin vaan, että...

  • Vieras
Vs: Armomurhaaja
Katsoin.

Eipä tuo paljoa hurraahuutoja herättänyt. Hyvän elokuvan tuntee siitä, että sen haluaa katsoa myöhemmin uudelleen. Tätä en tule toiste katsomaan.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65383
Vs: Armomurhaaja
mikäpä se tuossakin sepeä oikein kiihotti?    ite katoin hetken mutta kyllä löytyy paljon parempaakin katottavaa..   jopa näyteltyäkin.

navettapiika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 600
Vs: Armomurhaaja
Kummaa tuo Sepen ajatuksenjuoksu, kun kaikkien pitäisi vain pitää samoista asioista. Itse en nähnyt kyseisessä elokuvassa todellakaan mitään hyvää, mutta jokainen tyylillään. Sallin toki Sepelle makunautinnon, vaikka en siitä itse välittänytkään. Kepulaisista en osaa valitettavasti sanoa mitään ja nykysellään tissikoittoonkin olen jäävi ottamaan kantaa, kun en moista harrasta.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Armomurhaaja
Kummaa tuo Sepen ajatuksenjuoksu, kun kaikkien pitäisi vain pitää samoista asioista. Itse en nähnyt kyseisessä elokuvassa todellakaan mitään hyvää, mutta jokainen tyylillään. Sallin toki Sepelle makunautinnon, vaikka en siitä itse välittänytkään. Kepulaisista en osaa valitettavasti sanoa mitään ja nykysellään tissikoittoonkin olen jäävi ottamaan kantaa, kun en moista harrasta.

Kyllähän miä arvasin, jotta wituiks' män.

En muuten kehunut sitä, mutta haukut sain. 🤣🤣🤣🤣

Töveli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2622
Vs: Armomurhaaja
Kyllähän miä arvasin, jotta wituiks' män.
En muuten kehunut sitä, mutta haukut sain. 🤣🤣🤣🤣
Kyllä minä mieleni... Pyydät Piikaa lähettämään adressin jossa pyytää anteeksi. Kait se Karto Oy vielä toimii? :P

Viimeksi muokattu: 17.09.19 - klo:08:59 kirjoittanut Töveli

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Armomurhaaja
Kyllähän miä arvasin, jotta wituiks' män.
En muuten kehunut sitä, mutta haukut sain. 🤣🤣🤣🤣
Kyllä minä mieleni... Pyydät Piikaa lähettämään adressin jossa pyytää anteeksi. Kait se Karto Oy vielä toimii? :P

Eiköhän se tuo 2L hoita tuon.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65383
Vs: Armomurhaaja
mitä tarkoittaa sepeksi;   kannattaa??????   ite tuon ilmaisun pidän kehuna, kun joku sanoo että kannattaa kattoa (  on aihetta tutustua ja mietiä  asiaa  joka julkituotu )

navettapiika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 600
Vs: Armomurhaaja
Kyllähän miä arvasin, jotta wituiks' män.
En muuten kehunut sitä, mutta haukut sain. 🤣🤣🤣🤣
Kyllä minä mieleni... Pyydät Piikaa lähettämään adressin jossa pyytää anteeksi. Kait se Karto Oy vielä toimii? :P
Juu, kyllä. Lähetän mielellänikin ja sopivalla tekstillä: Lepää rauhassa, jäi työsi arvokas muistoksi ja ohjeeksi elämän teille.. Vähän kuin alkuperäisvähemmistökansan hautakivessä..

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Armomurhaaja
mitä tarkoittaa sepeksi;   kannattaa??????   ite tuon ilmaisun pidän kehuna, kun joku sanoo että kannattaa kattoa (  on aihetta tutustua ja mietiä  asiaa  joka julkituotu )

Niin kannatti kattoo Sipin puheetkin telkussa. Mutta en kyllä kehunut. 🤣🤣🤣
Sulla varmaan joku onkelma luetun ymmärtämisessä. 🤔

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8696
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Armomurhaaja
Kummaa tuo Sepen ajatuksenjuoksu, kun kaikkien pitäisi vain pitää samoista asioista. Itse en nähnyt kyseisessä elokuvassa todellakaan mitään hyvää, mutta jokainen tyylillään. Sallin toki Sepelle makunautinnon, vaikka en siitä itse välittänytkään. Kepulaisista en osaa valitettavasti sanoa mitään ja nykysellään tissikoittoonkin olen jäävi ottamaan kantaa, kun en moista harrasta.

Juu, ei kannattanut katsoa.  ;D  15 minuuttia ehkä ja sitten vaihtui kanava. 

"Tana, ittu, erkele, ittu, ittu, kele tana, ittuu, ittu. tana, ittu. "


 
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.