Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Seat ilmajakkara  (Luettu 3617 kertaa)

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 850
Seat ilmajakkara
Tuollaisen ostin taaviin 1690 kauan sitten,2008, vaihettu jo kolmatta täyttöventtiiliä joka maksaa 45€ ikh. Nyt ei meinaa tulla pussi täyteen?vaikka tyhjä penkki nousee muttei kestä istua vaikka olen vain 86kg. Ärsyttää kun pohjaa myöten istuu eikä pääse penkkiä kääntämään kuormausasentoon.

Onko vinkkejä. Vai uusi tilalle

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Seat ilmajakkara
osta halvin mekaaninen tilalle.  nuo on niiiiiiin syvältä...

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 850
Vs: Seat ilmajakkara
En todellakaan mekaanista osta! Entinen sekä Valtra 665 oli niin huono jakkara että selkä oli kipee koko ajan(traktori oli hyvä). Näillä tavallaan kelluu kevyesti päällä ja ei selkäranka saa sivuttaisheilautusta koko ajan.

Täytyy sitte uusi jakkara ostaa. Tässä eteentaaksenytkä niin tosi hyvä noilla kuoppaisilla teillä vaikka päästelee täyttä 40kmh. Maksoi sen 800€ joskus.

Metsäajossa tarttee nostaa vähän ylemmäs optimikääntökohtaan ettei oo polvet niin koukussa, siinä hyvä tää ilmapenkki.

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1541
Vs: Seat ilmajakkara
Pussissa tai letkussa vuoto? Kompura mennyt väljäksi? Taas joku venttiilivika? Grammeria olen tarvittaessa korjaillut. Maahantuojalla yllättävänkin kohtuuhintaisia osia. Volvon pyökkärissä pelasi halpa Grammer lähes 20 000 h ihan edullisesti korjattavilla pikkuvioilla. Eikä ollut ihan kevyessä käytössä, eikä kevyen äijän alla. Jäi koneeseen hyvin toimivana kun kone lähti. Valmetissa ja Valtrassa molemmissa yli 12 000 h istutut ilmapenkit. Joku venttiili tuli vaihdettua ja nyt meni toisesta käyttövipu poikki.

Itse korjailen penkkejä tarpeen mukaan. Toki uusi on aina uusi, mutta kun sitä on niin pihi... Useimmiten viat ovat olleet sähkövikoja, mutta tuo viitannee ilmavuotoon. Muistelen, että Grammerissa vuoti joskus kompuran letku. En muista enää vuosiko penkki aina nopeasti tyhjäksi, vai oliko siellä joku venttiili pitämässä ilmat penkissä.
Don Essex

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Seat ilmajakkara
pelekkä sähköjohto vikakii kiva..   ei näy ku purkamalla..

Kaikki

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1511
Vs: Seat ilmajakkara
Kaikki laittaisi siihen renkaan paikkausvaahtoa tai uretaania täyteen  ;D

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 850
Vs: Seat ilmajakkara
Kaveri korjasi tuon jakkaran sähköt, kun oli hiertynyt johto niin poltti sulakkeita. Kompura toimii hienosti, mutta iltapimeällä en vuotoaineella etsinyt oisko pihinää jossain. Ketjut päällä kiva körötellä muutama kilsa metsään ja takaisin..

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Seat ilmajakkara
Pussissa tai letkussa vuoto? Kompura mennyt väljäksi? Taas joku venttiilivika? Grammeria olen tarvittaessa korjaillut. Maahantuojalla yllättävänkin kohtuuhintaisia osia. Volvon pyökkärissä pelasi halpa Grammer lähes 20 000 h ihan edullisesti korjattavilla pikkuvioilla. Eikä ollut ihan kevyessä käytössä, eikä kevyen äijän alla. Jäi koneeseen hyvin toimivana kun kone lähti. Valmetissa ja Valtrassa molemmissa yli 12 000 h istutut ilmapenkit. Joku venttiili tuli vaihdettua ja nyt meni toisesta käyttövipu poikki.

Itse korjailen penkkejä tarpeen mukaan. Toki uusi on aina uusi, mutta kun sitä on niin pihi... Useimmiten viat ovat olleet sähkövikoja, mutta tuo viitannee ilmavuotoon. Muistelen, että Grammerissa vuoti joskus kompuran letku. En muista enää vuosiko penkki aina nopeasti tyhjäksi, vai oliko siellä joku venttiili pitämässä ilmat penkissä.

Minulla oli tuossa keväällä grammerista nivelen kohdalta sähköjohto poikki ja penkki vuoti hiljalleen, kun kompuran ja palkeen välinen letku oli hieman perstynyt päästään. Siitä kun otti muutaman milliä pois ja liitti uudelleen, niin vähillä ajoilla penkki pysyy ilmoissaan jopa kuukauden päivät. Toki samalla purin sen kompuran ja huolsin. Saattaahan se laskea ilmat senkin kautta läpi, takaisku kun on siinä kompurassa.

Homma oli jopa mukava tehdä autonosturin päällä olevalla "pöydällä" kun penkkihässäkän sai hyvälle työskentelykorkeudelle.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Seat ilmajakkara

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1541
Vs: Seat ilmajakkara
Pussissa tai letkussa vuoto? Kompura mennyt väljäksi? Taas joku venttiilivika? Grammeria olen tarvittaessa korjaillut. Maahantuojalla yllättävänkin kohtuuhintaisia osia. Volvon pyökkärissä pelasi halpa Grammer lähes 20 000 h ihan edullisesti korjattavilla pikkuvioilla. Eikä ollut ihan kevyessä käytössä, eikä kevyen äijän alla. Jäi koneeseen hyvin toimivana kun kone lähti. Valmetissa ja Valtrassa molemmissa yli 12 000 h istutut ilmapenkit. Joku venttiili tuli vaihdettua ja nyt meni toisesta käyttövipu poikki.

Itse korjailen penkkejä tarpeen mukaan. Toki uusi on aina uusi, mutta kun sitä on niin pihi... Useimmiten viat ovat olleet sähkövikoja, mutta tuo viitannee ilmavuotoon. Muistelen, että Grammerissa vuoti joskus kompuran letku. En muista enää vuosiko penkki aina nopeasti tyhjäksi, vai oliko siellä joku venttiili pitämässä ilmat penkissä.

Minulla oli tuossa keväällä grammerista nivelen kohdalta sähköjohto poikki ja penkki vuoti hiljalleen, kun kompuran ja palkeen välinen letku oli hieman perstynyt päästään. Siitä kun otti muutaman milliä pois ja liitti uudelleen, niin vähillä ajoilla penkki pysyy ilmoissaan jopa kuukauden päivät. Toki samalla purin sen kompuran ja huolsin. Saattaahan se laskea ilmat senkin kautta läpi, takaisku kun on siinä kompurassa.

Homma oli jopa mukava tehdä autonosturin päällä olevalla "pöydällä" kun penkkihässäkän sai hyvälle työskentelykorkeudelle.

Minulla oli myös johtoja ajoittain poikki. Yksi siinä heti istuinosan alla meni jo parikin kertaa poikki. Johdot olivat paksusäikeisiä ja eivät kestäneet sitä pyökkärin jatkuvaa niiailua. Työ oli nopeatempoista niin nivelten kohdilta johdot niivittyivät poikki. Kuori ehjä ja johto poikki sisältä. Oli ekalla kerralla paha löytää. Toisella kessalla vaihdoin ohutsäikeisempää johtoa, niin se kesti paremmin. Volvon pyöräkuormaajasta penkki ei sopinut ovesta yhtenä kappaleena, joten korjailin paikoillaan. Aika hankalaa, mutta onnistui.

Aloittajan ongelmaa en oikein usko sähköiseksi. Ymmärsin, että kompressori pyörii, mutta ei tee riittävää painetta palkeeseen. Viittaa mekaaniseen vikaan. Tuo perskaantunut letku olisi minustakin tarkistuslistan kärjessä.

Talvella pitäisikin ottaa Valmetin Grammeri pöydälle huoltoon. Väljää alkaa jo olla jonkin verran. Ja se katkennut käyttövipu korjata.
Don Essex

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Seat ilmajakkara
ainakin fiatti käytti aikanaan noita paksukuorisia johtoja joissa oli hauska ettiä vikaa kun joko kuori poikki tai sit se sisus.    mitä lie muovilaatua kun pakkasella jäykettyi tosi hyvin.   kuin rautalankaa.   ja sit net letkut on ihme seosta..  yhestä katki letku ihan vain kiusallaan.   laitoin tilalle silikonisen ja hyin toimi mitä toimi.                         eräät muovilaadut ei vaan sovi tänne käyttöön.

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 850
Vs: Seat ilmajakkara
Siellä oli ilmapalje puhki.. menny rikki vissiin syksyllä kun tuli äestettyä jakkara lintassa, käyttöventtiili sökönä silloin.. Traktorimiehen kauppa mainosti 78€ joten sen tilasin. Ei jaksa ikh:lle ajella moisen takia.