Suomi ja EU sitoo itsensä kiinni tähän litium akuilla olevaan sähköautoiluun varmaan sijoittajien pyynnöstä, sillä se autojen litiumakkutehdas maksaa reilut 5 miljardia € ja sijoittajat haluavat rahansa korkojenkera pois. Eli tänne ei tule uutuuksia akkuteknologiassa kovin nopeasti, jollei joku kilpailija rakenna, mutta se rahoitus. Sehän kerätään usein samoilta markkinoilta mikä on jo sijoittanut näihin lithium akkuihin. Toyota sentään panostaa polttokenno järjestelmään kuorma-autojen parissa, joten jotain toivoa on, että polttokenno järjestelmä laajenee oikeasti ja samalla yleistyy henkilöauto liikenteen pariin. Sillä monella autonvalmistajalla on koemalli versiot tehtynä polttokenno autoista. Mutta kai he odottavat, että litiumit saadaan ensiksi loppumaan maaperästä.