Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maitotiloilla syvä ahdinko  (Luettu 174709 kertaa)

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Maitotiloilla syvä ahdinko
Ainahan messuilla on toimittajien mielestä hyvä meininkin. Eiköhän ne ilmaisten juomien ja syöminkien takia kirjoita vain positiivisia messujuttuja. Ja kone- ja traktorikauppakin on ollut jo lehtijuttujen mukaan nosteessa jo vuosia, mutta kummasti vaan vähempi traktoreita myydään kuin edellisvuonna. Nyt aletaan olla jo niin pohjalla, että muutaman traktorin tilaus nostaa käyrät nousu-uralle ja sitä on kiva hehkuttaa. Tukkipuun korkea hinta varmaan hiukan avittaa tuota konekaupan matalasuhdannetta.

En tiedä pitäisikö itsekin aktivoitua traktorikaupassa, kun muutama vuotta on tullut kateltua käytettyä, muutei oikein mieleistä ole kohdalle osunut järkevään hintaan. Keskituntimäärä omalla (aktiivi)kalustolla meni yli 20 tuhannen ja muutaman vuoden päästä jää Urakointiuutisetkin tulematta...

 Urakointiuutisilla vakavan tutkistelun paikka. Parasta ehkä pitää listoilla kaikki joilla on esim. 90-luvulla hankittu traktori, kuin puhua jotain numeerisesta iästä.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Maitotiloilla syvä ahdinko
Jo helpottaa

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/artikkeli-1.315577

Aika surkeaa luettavaa tuo tilasto.

Valtran myynti -20% tjsp.
Jontikkaa menee edelleen kaupaksi entiseen malliin. Varmaan urakoitsijoille iso osa.
Muilla miinusta pahasti tai ne vähät ennallaan.

Mistähän ne perusteet muka nousulle tulee?

Köyhä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: Maitotiloilla syvä ahdinko
No nyt näkee kuinka innokkaasti tarjouksia alkaa parsista ja muusta sälästä tulla.Näyttely oli aika onneton ja vähä väkee.
Otettiin samalla lomareissu,skänsän kulmilla kuuntelemas onko se jotain taas touhannu :-*
Säätänä sentäs.Muutama kilsa skänästä vorssaan päin poliiseilla oli ajokorteista puikkaria.Ja ne halus mun oman lainaan.Nyt saa istuskella 6-8 viikkoo apukuskin paikalla.Paska näyttely reissu.
Kuinka kovaa täytyy ajaa että kortti lähtee?
101/60.   :-[

Kriisitilanne jos Mersu ei tuon kovempaa kulje  ;D

Son rahasta kiinni jos mersu ei kulje
Helppo se on eilinen sää ennustaa, mutta ennustappa huominen

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Maitotiloilla syvä ahdinko
Ainahan messuilla on toimittajien mielestä hyvä meininkin. Eiköhän ne ilmaisten juomien ja syöminkien takia kirjoita vain positiivisia messujuttuja. Ja kone- ja traktorikauppakin on ollut jo lehtijuttujen mukaan nosteessa jo vuosia, mutta kummasti vaan vähempi traktoreita myydään kuin edellisvuonna. Nyt aletaan olla jo niin pohjalla, että muutaman traktorin tilaus nostaa käyrät nousu-uralle ja sitä on kiva hehkuttaa. Tukkipuun korkea hinta varmaan hiukan avittaa tuota konekaupan matalasuhdannetta.

En tiedä pitäisikö itsekin aktivoitua traktorikaupassa, kun muutama vuotta on tullut kateltua käytettyä, muutei oikein mieleistä ole kohdalle osunut järkevään hintaan. Keskituntimäärä omalla (aktiivi)kalustolla meni yli 20 tuhannen ja muutaman vuoden päästä jää Urakointiuutisetkin tulematta...

 Urakointiuutisilla vakavan tutkistelun paikka. Parasta ehkä pitää listoilla kaikki joilla on esim. 90-luvulla hankittu traktori, kuin puhua jotain numeerisesta iästä.
Ainakin kolme vuotta jo UU tullut tilattuna
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Maitotiloilla syvä ahdinko
No nyt näkee kuinka innokkaasti tarjouksia alkaa parsista ja muusta sälästä tulla.Näyttely oli aika onneton ja vähä väkee.
Otettiin samalla lomareissu,skänsän kulmilla kuuntelemas onko se jotain taas touhannu :-*
Säätänä sentäs.Muutama kilsa skänästä vorssaan päin poliiseilla oli ajokorteista puikkaria.Ja ne halus mun oman lainaan.Nyt saa istuskella 6-8 viikkoo apukuskin paikalla.Paska näyttely reissu.
Kuinka kovaa täytyy ajaa että kortti lähtee?
101/60.   :-[

Kriisitilanne jos Mersu ei tuon kovempaa kulje  ;D

Son rahasta kiinni jos mersu ei kulje
Eikun rajoitin oli säädetty tuohon :o

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Maitotiloilla syvä ahdinko
Paikallislehdessä valittelivat jotta lainaa ei tahdo irrota ja ehdot on kohtuuttomat. Hei haloo. Onko ihme kun melkoinen valitus ollut meneillään. Kai sitä jo rahoittajakin muuttuu varovaisemmaksi. Ymmärrettävä nyt, ettei sitä rahaa niin vain jokaiselle jaeta.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Maitotiloilla syvä ahdinko
Itse ei ole messuilla tullut käytyä, mutta peliporukassa on yksi joka myy pressukankaasta tehtyjä kaarihalleja ja tuumasi että oli ennätyksellinen kysyntä koneagriassa. Väkeä kuulemma vähemmän liikenteessä, mutta turhat renkaan potkijat jääneet kotia.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Maitotiloilla syvä ahdinko
Paikallislehdessä valittelivat jotta lainaa ei tahdo irrota ja ehdot on kohtuuttomat. Hei haloo. Onko ihme kun melkoinen valitus ollut meneillään. Kai sitä jo rahoittajakin muuttuu varovaisemmaksi. Ymmärrettävä nyt, ettei sitä rahaa niin vain jokaiselle jaeta.

Onko lopultakin tullut tolkku rahan suoltamiseen?

"Mitäs me sitten tehdään jos yhteiskunta ei enää avusta ja ilkeämielinen kauppias vaan repii selkänahasta lisää hintaa?" "Ei me kuule voida enää lainottaa semmosta hanketta minkä tuotto ja voitto perustuu ulkopuoliseen apuun" "Nyt täytyy alottaa vaan työnteko omakustanteena.... "




Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2855
Vs: Maitotiloilla syvä ahdinko
Tänään luennolta tarttui mukaan muun muassa se, että Tanskassa irtoaa esim. peltokauppaan edelleen tosi matalan koron lainaa, jossa itse pellon vakuusarvo on 70% lainasta, ja laina aika on 30 vuotta josta eka 10 lyhennysvapaata. Ja laina-ajalle voi tietyin ehdoin saada lykkäystä niin että se pitenee 60 vuoteen.

Minun mielestäni Suomen malli on pitkän päälle parempi...

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Maitotiloilla syvä ahdinko
Tänään luennolta tarttui mukaan muun muassa se, että Tanskassa irtoaa esim. peltokauppaan edelleen tosi matalan koron lainaa, jossa itse pellon vakuusarvo on 70% lainasta, ja laina aika on 30 vuotta josta eka 10 lyhennysvapaata. Ja laina-ajalle voi tietyin ehdoin saada lykkäystä niin että se pitenee 60 vuoteen.

Minun mielestäni Suomen malli on pitkän päälle parempi...

järki voittaa ja tunne
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

optimisti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1527
Vs: Maitotiloilla syvä ahdinko
Itse ei ole messuilla tullut käytyä, mutta peliporukassa on yksi joka myy pressukankaasta tehtyjä kaarihalleja ja tuumasi että oli ennätyksellinen kysyntä koneagriassa. Väkeä kuulemma vähemmän liikenteessä, mutta turhat renkaan potkijat jääneet kotia.
Kyllä, kotosalla kyntelin perintöpeltoa.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Maitotiloilla syvä ahdinko
Itse ei ole messuilla tullut käytyä, mutta peliporukassa on yksi joka myy pressukankaasta tehtyjä kaarihalleja ja tuumasi että oli ennätyksellinen kysyntä koneagriassa. Väkeä kuulemma vähemmän liikenteessä, mutta turhat renkaan potkijat jääneet kotia.
Kyllä, kotosalla kyntelin perintöpeltoa.

Määki kävin kattelemas perintöpeltoi ni
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Maitotiloilla syvä ahdinko
Itse ei ole messuilla tullut käytyä, mutta peliporukassa on yksi joka myy pressukankaasta tehtyjä kaarihalleja ja tuumasi että oli ennätyksellinen kysyntä koneagriassa. Väkeä kuulemma vähemmän liikenteessä, mutta turhat renkaan potkijat jääneet kotia.
Lujabetonin myynti pian sakkaa, kun ihmiset ostaa vaan kevytmajoja. Onkohan lopulta tajuttu, että varsinkaan (uudistus)hiehoille ei kannata mitään betonibunkkeria rakentaa, kun ne ei tuota muuta kuin sontaa.

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Maitotiloilla syvä ahdinko
Paikallislehdessä valittelivat jotta lainaa ei tahdo irrota ja ehdot on kohtuuttomat. Hei haloo. Onko ihme kun melkoinen valitus ollut meneillään. Kai sitä jo rahoittajakin muuttuu varovaisemmaksi. Ymmärrettävä nyt, ettei sitä rahaa niin vain jokaiselle jaeta.
Kertoiko tarina onko kohtuuttomaan lainapaperiin silti nimi vetäisty?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12200
  • Virolaista kiitos!
Vs: Maitotiloilla syvä ahdinko
Tänään luennolta tarttui mukaan muun muassa se, että Tanskassa irtoaa esim. peltokauppaan edelleen tosi matalan koron lainaa, jossa itse pellon vakuusarvo on 70% lainasta, ja laina aika on 30 vuotta josta eka 10 lyhennysvapaata. Ja laina-ajalle voi tietyin ehdoin saada lykkäystä niin että se pitenee 60 vuoteen.

Minun mielestäni Suomen malli on pitkän päälle parempi...
Olen täältä ollut lukevinani, että pellon hinta tulee laskemaan reilusti tulevaisuudessa, kun tuet alenevat jne.

Tuo mallihan merkitsee aivan väistämättä 15000e/ha kehityksen isossa osassa viljelykelpoista Suomenmaata.