Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Puinnit 2018  (Luettu 158788 kertaa)

Rockmaple

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 413
Vs: Puinnit 2018
Kai se on huomenna alettava ryhtymään vaikka ei voisi vähempää kiinnostaa.

Paavo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 339
Vs: Puinnit 2018
Hemmetin hyvä ruokahernevuosi. N. 3500 kg/ha Rokkaa. Kuivaa ja nättiä. Nyt vipekkaa.


En voi sanoa samaa. Vähän yli 2 tonnia per ha oli Karita.

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: Puinnit 2018
Sunnuntaina tuli omat ohrat puitua. Koskaan ei varmaan ole edes aloitettu 12.8. Paino oli yllätys, 66 varmaan keskiarvo. Yllättäen kuivanakin vuonna savimaa antaa parhaat painot. Sato surkein mun uralla, Tuskin 4 tn/ha.
 Rypsikin on viittä vaille valmista.

Joo-o...

 Niin, mä kerroin kanssa että sain puinnit tehtyä, kaikki ohraa ja mulla oli hehtolitrapaino 65. Rautakourainen SS-mies, kaikkitietävä narsisti sanoi mun lauseen luettuaan, että Nyt tuli sitten selväksi että en ole puimista nähnytkään.

 Että tiedät sinäkin sitten, että SS:n mielestä puhut paskaa. Hänen mielestä asia on mahdoton.

Viimeksi muokattu: 15.08.18 - klo:21:42 kirjoittanut Puuha-Pete

Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: Puinnit 2018
Mikä sua vaivaa? Postasit positiivisen viestin, ilman ainuttakaan valitusta ja vinkumista.

 Poika, sä alat oppia.😄😄😄

Jos siirtyisit vinkumaan vapaaseen sanaan, kun et puimisesta pysty kirjoittamaan.

-SS-

Peruspositiivisuutesi iski taas.


Mää olen kaik jo puinu. Löpöö ei menny kuin 20 % normivuodesta. Hlp  aikaisilla ohrillakin oli 65. Kaiken kaikkiaan hyvä vuosi, ei menny paljon aikaa pellolla, nopeasti pääsi tuottavampaan työhön, puimurikaan ei rikkoutunu kun pääsi lyhyessä oljessa helpolla. Ei tullu tallaantumisvaurioita maaperään. Ja on hyvä levittää kalkit kantavalle pelloille. Jaa niin, ethän sää kalkitsekaan, koska se yksi tutkimus...

 Kato pitää nähdä hyvät puolet asioista, eikä jatkuvasti vinkua ja valittaa. Tai sit pitää vaihtaa ammattia jos kaikki noin närästää aina Claasin väärin sijoitettuja rasvanippoja myöten. Lopettaa maajussileikit ja keskittyy niihin mutterivääntöihin, joihin ei kaikki pullakädet pysty.😎😎😎👍🏿👍🏿

Se nyt ainakin tuli selväksi, ettet ole puimista nähnytkään.

-SS-

Hei puupää, sano sama nimimerkille V.Viljelijä.
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

V.viljelijä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 257
Vs: Puinnit 2018
Sunnuntaina tuli omat ohrat puitua. Koskaan ei varmaan ole edes aloitettu 12.8. Paino oli yllätys, 66 varmaan keskiarvo. Yllättäen kuivanakin vuonna savimaa antaa parhaat painot. Sato surkein mun uralla, Tuskin 4 tn/ha.
 Rypsikin on viittä vaille valmista.

Joo-o...

 Niin, mä kerroin kanssa että sain puinnit tehtyä, kaikki ohraa ja mulla oli hehtolitrapaino 65. Rautakourainen SS-mies, kaikkitietävä narsisti sanoi mun lauseen luettuaan, että Nyt tuli sitten selväksi että en ole puimista nähnytkään.

 Että tiedät sinäkin sitten, että SS:n mielestä puhut paskaa. Hänen mielestä asia on mahdoton.

Lohdutukseksi voin sanoa, että mulla ei kovin paljoa ohraa ollut ja pullakäsipuimuri. ;)

Mutta on täälläpäin muitakin joilla ohrat laarissa, ja yleisestikin loppupuolella ohran puinnit täällä E-P:llä.

Viimeksi muokattu: 16.08.18 - klo:00:12 kirjoittanut V.viljelijä

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Puinnit 2018
Sunnuntaina tuli omat ohrat puitua. Koskaan ei varmaan ole edes aloitettu 12.8. Paino oli yllätys, 66 varmaan keskiarvo. Yllättäen kuivanakin vuonna savimaa antaa parhaat painot. Sato surkein mun uralla, Tuskin 4 tn/ha.
 Rypsikin on viittä vaille valmista.

Joo-o...

 Niin, mä kerroin kanssa että sain puinnit tehtyä, kaikki ohraa ja mulla oli hehtolitrapaino 65. Rautakourainen SS-mies, kaikkitietävä narsisti sanoi mun lauseen luettuaan, että Nyt tuli sitten selväksi että en ole puimista nähnytkään.

 Että tiedät sinäkin sitten, että SS:n mielestä puhut paskaa. Hänen mielestä asia on mahdoton.

Lohdutukseksi voin sanoa, että mulla ei kovin paljoa ohraa ollut ja pullakäsipuimuri. ;)

Mutta on täälläpäin muitakin joilla ohrat laarissa, ja yleisestikin loppupuolella ohran puinnit täällä E-P:llä.

Samma häär. Tai littuviljan ostajilla on kait ihan normi kalenteri kesä. Heittää vähän härän pyllyä, kuivattavat puitu ja litistettävät odottaa kait kalenteri merkintöjä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Puinnit 2018
Eilen lähti Skagenit, n.1500kg/ha, v1ttu mitä sontaa....  :D

Marblea myös pieni testierä, täytyy jatkaa tänään.............
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Puinnit 2018
Eilen lähti Skagenit, n.1500kg/ha, v1ttu mitä sontaa....  :D

Marblea myös pieni testierä, täytyy jatkaa tänään.............

 Taidat taas vedättää meitä tallukoita. Mitäs ne nortin mittaiset tähkät olikaan ja ylistys ihme litkusta, joka pelastaa litralla hehtaarin sadon.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Puinnit 2018
Eilen lähti Skagenit, n.1500kg/ha, v1ttu mitä sontaa....  :D

Marblea myös pieni testierä, täytyy jatkaa tänään.............

 Taidat taas vedättää meitä tallukoita. Mitäs ne nortin mittaiset tähkät olikaan ja ylistys ihme litkusta, joka pelastaa litralla hehtaarin sadon.

Ne nortin mittaset tähkät oli kevätvehnän tähkiä, Marblen, se tykkäs kahdesta hivenkierroksesta kuivuusjaksolla.

Syysvehnä meni totaalisen munille, oli siinä ja siinä etten ajanu murskaimella.

Skagenin tähkä oli semmonen "Anniina"-tähkä tänävuonna.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Puinnit 2018
Eilen lähti Skagenit, n.1500kg/ha, v1ttu mitä sontaa....  :D

Marblea myös pieni testierä, täytyy jatkaa tänään.............

 Taidat taas vedättää meitä tallukoita. Mitäs ne nortin mittaiset tähkät olikaan ja ylistys ihme litkusta, joka pelastaa litralla hehtaarin sadon.

Ne nortin mittaset tähkät oli kevätvehnän tähkiä, Marblen, se tykkäs kahdesta hivenkierroksesta kuivuusjaksolla.

Syysvehnä meni totaalisen munille, oli siinä ja siinä etten ajanu murskaimella.

Skagenin tähkä oli semmonen "Anniina"-tähkä tänävuonna.

Harvaks jäi Marble, ei auttanut iso kylvömäärä kun ei satanu. Tähkä olis voinu olla inauksen pitempi.

HLP 79.8, valkuainen 15.3.



Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Juba

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 968
  • LOS KANTTURAS
Vs: Puinnit 2018
Pitihän jo sitä alottaa puinnit. Tässä vaiheessa jo voi sanoa että minun 25vuotisen viljelyhistorian paras sato tulossa. Isot on jyvät kaurassa ja ohrassakin kuin sian porsaita👍
AkkuPENSASLEIKKURI😬

Rockmaple

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 413
Vs: Puinnit 2018
Kai se on huomenna alettava ryhtymään vaikka ei voisi vähempää kiinnostaa.

Ryhdyin. Kuuden hehtaarin ohrat kahdessa kuormassa, eikä rattaani ole suuri. Laatu =  p...aa.

eevertti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1242
Vs: Puinnit 2018
Kai se on huomenna alettava ryhtymään vaikka ei voisi vähempää kiinnostaa.

Ryhdyin. Kuuden hehtaarin ohrat kahdessa kuormassa, eikä rattaani ole suuri. Laatu =  p...aa.

Sama täällä.
Onnex ohrat näyttää vähä paremmilta.

AP120

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1283
Vs: Puinnit 2018
Naapuri hätähousu, aloitti toissapäivänä. Kokeili ruista, ohraa, vehnää. Kaikissa kosteus 23-26%.
 Mikään ei ole vielä valmista viikkoihin.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Puinnit 2018
Naapuri hätähousu, aloitti toissapäivänä. Kokeili ruista, ohraa, vehnää. Kaikissa kosteus 23-26%.
 Mikään ei ole vielä valmista viikkoihin.

Mikäs siinä mättää? Itänyt myöhään?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159