Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ruotsin hallitus on päättänyt maksaa n. 110M€ arvosta korvauksia kuivuusalueille  (Luettu 5803 kertaa)

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
 Miks viljamiehille pitäisi yleensäkään maksaa jotain speciaalia? Viljapuolella saa tuistakin kelpo korvauksen, kun rinnastaa sen työn määrään ja työtunteihin. Lopun 10 kuukautta vuodesta voi keskittyä muun, oikeasti tuottavan työn tekemiseen.

 Hyvin pärjää ja leipä on leveää.
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Miks viljamiehille pitäisi yleensäkään maksaa jotain speciaalia? Viljapuolella saa tuistakin kelpo korvauksen, kun rinnastaa sen työn määrään ja työtunteihin. Lopun 10 kuukautta vuodesta voi keskittyä muun, oikeasti tuottavan työn tekemiseen.

 Hyvin pärjää ja leipä on leveää.

Ei kuulemma ole. Ihan toiselta tuo näyttää kun vierestä seuraa. Varaa on pelloistakin maksaa vuokraa tai ostohintaa. Mutta se siitä tuetaan vaan tekemättömyyttä niinhän se on tähänkin asti toiminut. Jos suomessa tuollaisia rahoja alettaisiin oikeasti jakamaan niin varmuudeksi varmaan maksettaisiin kaikille ei tuottaville lohkoille tuo tuki tuplana, että varmasti kannattaa. MTK saa läpi tahtonsa, että pohjoisen karjatilat saavat rahansa. Häviäjä on taas kerran etelän elukanpitäjä. No tämä on jo niin tuttua.. Itse olen sitä mieltä ettei tuollaisia tukia pitäisi maksaa ei kuivuudesta eikä märkyydestä. Homma kuuluu yrittäjäriskiin jonka jokainen on tiedostanut.
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3626
Sata miljoonaa tekis melkein vitosen/hehtaari 😎😎😎

 Pilkkuvirhe!

Joo 😂😂😂😂

Mut sitä tulis siis vitonen/hehtaari ja sitten loppu tosiaan kriisitukina niille ketkä asiasta ovat kärsineet.

Mut myönnän tuon 10 kllolle kertaisen virheen
Vähä ku viime vuonna.Etelään loistosato ja tuki,pohjoseen kato ja ei myöskään tukea.Toki maksetaan energiaveronpalutusta,pelloille jääneille viljoille ei tule tuotakaan.

SKI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Miks viljamiehille pitäisi yleensäkään maksaa jotain speciaalia? Viljapuolella saa tuistakin kelpo korvauksen, kun rinnastaa sen työn määrään ja työtunteihin. Lopun 10 kuukautta vuodesta voi keskittyä muun, oikeasti tuottavan työn tekemiseen.

 Hyvin pärjää ja leipä on leveää.

Eikös elukoiden pitäjätkin saa samat korvaukset tukina pellosta, tai no muutaman kympin paremmin kuin viljamiehet, niin ihan yhtä hyvää hommaa sen viljan kasvatuksen pitäisi olla kaikilla.

Viimeisessä kmssä oli joku juttu missä oli taulukkoa sika ja siipikarja puolelta ranskan ja suomen osalta. Silmiinpistävää oli hehtaareiden ja eläinyksiköiden välinen suhde. Ranskalaisilla oli hallinnassa peltoa suurinpiirtein puolet suomalaisten vastaavasta määrästä ja kuitenkin eläinyksiköitä jonkunverran enemmän kuin suomalaisilla. Oliskohan niin että siellä elukoiden pitäjät ei niinkään riehu peltomarkkinoilla vaan keskittyy siihen yhteen osa-alueeseen mistä koitetaan repiä se tulos irti.

Viimeksi muokattu: 31.07.18 - klo:10:02 kirjoittanut SKI

Forgiven

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1232
Tai sitten silti puolikkaalta alalta saadaan sama sato siellä... muistaakseni t/ha on lähes tuplat keskimäärin.

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8681
  • Don't dream your life, live your dreams.
Mahetaanko  meillä panna paremmaksi

Eikös siel oo punavihreä hallitus? .....aika paha.

Vihreet. 😎👍💪🐸

Dessvärre Sven-Erik Bucht, landsbygdsminister är socialdemokrat.  ;D

https://fi.wikipedia.org/wiki/Sven-Erik_Bucht

Ettei vaan olisi Antidesantin ja Petrin naapuri ja tuttava, vain "väylä" välissä.  ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Ruisrypsimohralvehnä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 341
Miks viljamiehille pitäisi yleensäkään maksaa jotain speciaalia? Viljapuolella saa tuistakin kelpo korvauksen, kun rinnastaa sen työn määrään ja työtunteihin. Lopun 10 kuukautta vuodesta voi keskittyä muun, oikeasti tuottavan työn tekemiseen.

 Hyvin pärjää ja leipä on leveää.

Ei kuulemma ole. Ihan toiselta tuo näyttää kun vierestä seuraa. Varaa on pelloistakin maksaa vuokraa tai ostohintaa. Mutta se siitä tuetaan vaan tekemättömyyttä niinhän se on tähänkin asti toiminut. Jos suomessa tuollaisia rahoja alettaisiin oikeasti jakamaan niin varmuudeksi varmaan maksettaisiin kaikille ei tuottaville lohkoille tuo tuki tuplana, että varmasti kannattaa. MTK saa läpi tahtonsa, että pohjoisen karjatilat saavat rahansa. Häviäjä on taas kerran etelän elukanpitäjä. No tämä on jo niin tuttua.. Itse olen sitä mieltä ettei tuollaisia tukia pitäisi maksaa ei kuivuudesta eikä märkyydestä. Homma kuuluu yrittäjäriskiin jonka jokainen on tiedostanut.
Olen kanssasi samaa mieltä ettei tuollaisia tukia pitäisi maksaa, mutta jos ruuantuotanto alistetaan pelkästään yrittäjäriskiin, jota minä en ainakaan ole tiedostanut. Enkä aiokkaan,  Tulen ajamaan maataloustuotannon alas jos tämä alkaa tuottamaan tappiota. Nyt kun on kaksikymmentä vuotta viljellyt, niin ei tarvitse starttirahojakaan maksaa takaisin.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8304
Miks viljamiehille pitäisi yleensäkään maksaa jotain speciaalia? Viljapuolella saa tuistakin kelpo korvauksen, kun rinnastaa sen työn määrään ja työtunteihin. Lopun 10 kuukautta vuodesta voi keskittyä muun, oikeasti tuottavan työn tekemiseen.

 Hyvin pärjää ja leipä on leveää.

Mikä työ on sellaista, josta työnantaja maksaa palkan bruttona, työpaikka on vakituinen, työpaikan piikkiin voi ostaa alvi nolla tavaraa ja käyttää yksityistaloudessa...?

Sellaista työpaikkaa ei ole.


On turhaa verrata työmäärää, koska tissinkoittaja saa saman tuen vähän vielä korotettuna samoista töistä.

Kuka tahansa voi perustaa maidontuottolan mihin tahansa Suomen rajojen sisäpuolella ja rahantulo on vakio.
Minkä muun yrityksen voi perustaa samalla tavalla, jossa tulopuoli on taattu ja ristuksen kautta suojeltu?

Sellaista yritystä ei ole. Paitsi jos olet esim. osaava heebo sellaisessa duunissa, jonka tuote siirtyy sähköisessä muodossa jokapaikkaan ja työtarjouksia tulee ovista ja ikkunoista. Usein se vaati myös korkeaa koulutusta. Ei tosin aina. Harvemmin kuitenkaan maatalosta tällaista kaiffaria tulee. Osin tietenkin sisäsiittoisuuden vuoksi, joka tosin on aluepainotteista.

Muutenhan maaseudulta tulee terävää ja tässä maailmassa elävää jengiä, verrattuna vaikka vasurikallioon.

On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328

 Kiinan hallitus ostaa jemmareilta kaiken vehnän, itäneen ja homehtuneen.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Miks viljamiehille pitäisi yleensäkään maksaa jotain speciaalia? Viljapuolella saa tuistakin kelpo korvauksen, kun rinnastaa sen työn määrään ja työtunteihin. Lopun 10 kuukautta vuodesta voi keskittyä muun, oikeasti tuottavan työn tekemiseen.

 Hyvin pärjää ja leipä on leveää.

Ei kuulemma ole. Ihan toiselta tuo näyttää kun vierestä seuraa. Varaa on pelloistakin maksaa vuokraa tai ostohintaa. Mutta se siitä tuetaan vaan tekemättömyyttä niinhän se on tähänkin asti toiminut. Jos suomessa tuollaisia rahoja alettaisiin oikeasti jakamaan niin varmuudeksi varmaan maksettaisiin kaikille ei tuottaville lohkoille tuo tuki tuplana, että varmasti kannattaa. MTK saa läpi tahtonsa, että pohjoisen karjatilat saavat rahansa. Häviäjä on taas kerran etelän elukanpitäjä. No tämä on jo niin tuttua.. Itse olen sitä mieltä ettei tuollaisia tukia pitäisi maksaa ei kuivuudesta eikä märkyydestä. Homma kuuluu yrittäjäriskiin jonka jokainen on tiedostanut.
Olen kanssasi samaa mieltä ettei tuollaisia tukia pitäisi maksaa, mutta jos ruuantuotanto alistetaan pelkästään yrittäjäriskiin, jota minä en ainakaan ole tiedostanut. Enkä aiokkaan,  Tulen ajamaan maataloustuotannon alas jos tämä alkaa tuottamaan tappiota. Nyt kun on kaksikymmentä vuotta viljellyt, niin ei tarvitse starttirahojakaan maksaa takaisin.
Ei tarkoitus ollut muista tuista luopua vaan näistä tälläisistä vinkumalla saaduista tai vaadituista. Tai muista tuista voidaan luopua siinä vaiheessa, kun tuotetusta tavarasta saadaan oikea hinta.
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...