Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe KM tilaushinta  (Luettu 5374 kertaa)

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
KM tilaushinta
Mikähän tuota lehden markkinointiostastoa vaivaa? Tuli lasku tänään, 140€ sis 15 numeroa. Lehdessä lukee irtonumerohinnaksi 9€. 140/15€ = 9,33€ per lehti, kestotilauksena. Eli kestotilattuna kalliimpi kuin irto-ostettuna.

Kaupan päälle laitetaan krääsää 464 euron edestä jolloin jokaista tilaajaa vasten tehdään 464€ - 140€ = 324€ "tappiota". Taitaa lehden teko olla jopa huonompaa bisnestä kuin maatalous itse.

Taidanpa soittaa tuonne huomenna, jos kestotilaajan hinta ei alene niin lehti ei enää tule meille.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: KM tilaushinta
mulle ne soettivat ja tarjosivat nelejä numeroa 19 eoroon, kaupantekijäesinä tullee nelejänsaan eoron eistä tavarata
Elämä on parasta kometiijjaa

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: KM tilaushinta
Lainaus
kaupantekijäesinä tullee nelejänsaan eoron eistä tavarata

On ne hurjat. Noista pitää sitten muistaa ilmoittaa verotuksessa jos myy ne naapurille 300:lla  :D :D

Toissa vuonna minullekin samanlainen tarjous, joten maksoin viime vuoden 130,- tilauksen ihan vain hyvänä tyyppinä. Mutta nyt riittää ystävällisyys, ajattelin kyllä että saisin jotain etua kestotilauksesta. Mutta sa&&%¤na korkeampi hinta kuin R:ltä haettuna ja kolmasosa lehdestä on mainoksia

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: KM tilaushinta
Mikähän tuota lehden markkinointiostastoa vaivaa? Tuli lasku tänään, 140€ sis 15 numeroa. Lehdessä lukee irtonumerohinnaksi 9€. 140/15€ = 9,33€ per lehti, kestotilauksena. Eli kestotilattuna kalliimpi kuin irto-ostettuna.

Ärrältä ostettuna hinta on kai vielä alvillinen, tilattuna alviton.

mah

  • Vieras
Vs: KM tilaushinta
Vaihtaa KM:n tilauksen EM:ään. KM on helpompi ostaa ärrältä.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: KM tilaushinta
Onhan se kallis. Tasokin tuntuu taannoisesta laskeneen. Harvoin enää on merkityksellistä tietoa jota ei olisi jo saanut muualta. Kohta kymmenen vuotta on tuo lehti tullut ja viime vuonna jo ajattelin peruuttaa tilauksen mutta jäi kuitenkin tekemättä.
 Koneviestikin on tasoltaan välillä matalalla mutta paljon parempi kuitenkin. Pitäisin että koneviesti on tälle torpalle tullut jo yli 20 vuotta.
 

molymatti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: KM tilaushinta
itse peruin ko. lehden tilauksen juuri hinnan ja itse lehden sisällön huononemisen takia...vähän jäi harmittamaan kun kalenteri jäi nyt saamatta.. >:( Koneviesti on saanut vielä tulla  :)

cappi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 313
Vs: KM tilaushinta
itse peruin ko. lehden tilauksen juuri hinnan ja itse lehden sisällön huononemisen takia...vähän jäi harmittamaan kun kalenteri jäi nyt saamatta.. >:( Koneviesti on saanut vielä tulla  :)

Itse pidin vuoden tauon tilauksesta. Lehtimyyjät kyllä pommittivat useasti  , mutta tarpeeksi odotti niin hintakin putosi kolmasosaan entisestä tilaushinnasta

viinuri

  • Vieras
Vs: KM tilaushinta
Mulle on KM tullu yhtäjaksoisesti vuodesta -75. Mönkkäriviestiä ei oo tuulu, kun jotakin tarjouspätkiä joskus, enkä kyllä kaipaakaan.

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: KM tilaushinta
Lainaus
Lehtimyyjät kyllä pommittivat useasti  , mutta tarpeeksi odotti niin hintakin putosi kolmasosaan entisestä tilaushinnasta

Tämä onkin se niksi kun irtonumerossa on usein näitä "nyt 4 lehteä 20,-" tai vastaavia tarjouksia. Tulee silläkin edullisemmaksi kuin kestotilaus.

Ei tässä ole mun osalta kysymys mistään ratkaisevasta rahamäärästä, mutta periaatteellisesti tuntuu tyhmältä maksaa yhtä paljon kuin irtona ostettu. Kuittia vastaan saa alvit siitäkin pois kiskalta. Kyllähän kestotilaajaa tulisi palkita irtonumeroiden kustannuksella.

Imme

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 775
  • "Lasten tekemät lahjat on rakkaimpia" Apple
Vs: KM tilaushinta
Lisäksi saa lottoreissun matkat vähennyksiin  :o :o
Jos kyseessä on asia, jonka voi ratkaista rahalla, niin ei ole kyse ongelmasta vaan rahasta.

mah

  • Vieras
Vs: KM tilaushinta
Se onkin tuolla KM:llä eri hinta kestona näköjää kun kuuluu arkeolookien liittoon. Onhan noistaki opiskeluist ollu sentään jotain hyötyy! ::)

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: KM tilaushinta
palajoko antavatten alennusta, että kannattasko liittyvä?
Elämä on parasta kometiijjaa

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: KM tilaushinta
Mikähän tuota lehden markkinointiostastoa vaivaa? Tuli lasku tänään, 140€ sis 15 numeroa. Lehdessä lukee irtonumerohinnaksi 9€. 140/15€ = 9,33€ per lehti, kestotilauksena. Eli kestotilattuna kalliimpi kuin irto-ostettuna.

Kaupan päälle laitetaan krääsää 464 euron edestä jolloin jokaista tilaajaa vasten tehdään 464€ - 140€ = 324€ "tappiota". Taitaa lehden teko olla jopa huonompaa bisnestä kuin maatalous itse.

Taidanpa soittaa tuonne huomenna, jos kestotilaajan hinta ei alene niin lehti ei enää tule meille.

Katselin tuossa vanhoja kirjanpitoja: vuonna 2003 Käytännön Maamiehen kestotilaushinta oli 92 €, Koneviesti samana vuonna 67,30.
Vuonna 2004 KM 100 €, 2005  KM 109 €  ja 2008 KM 129 €. Nyt näyttäisi nousevan vuodelle 2009 jo 139,70 €.

Johtopäätös: 2009 KM 0 €.

KM oli edelläkävijä lehti 1990-luvulla. Paransi kuin sika juoksuaa. Tuolloin jatkui toki vahva muutos EU-jäsenyyteen liittyen. Uutta asiaa, ja ajatuksia, tuli ovista ja ikkunoista Suomen kansallisella tukipolitiikalla takalukittuun tilakenttään. Paradoksi on vain siinä, että on juostava jatkuvasti ollakseen ykkönen. Jo muutama vuosi takaperin muut pääsivät rinnalle, ja nyt joku on jo ohikin. Asetelma synkistyy edelleen jos suhteuttaa sisällön kehityksen hintakehitykseen: Jo useampana vuonna on hyöty/satsattu € laskenut. Ja kuten todettu minun kipurajani tuli nyt vastaan!
Vuosi vuodelta on jurppinut entistä enemmän mm. traktori-numero jossa esiteteksteistä ja taulukoista on pykäisty toimituksellista materiaalia. Jos KM olisi edes konelehti, mutta kun sellaiseksi on tarjolla paljon parempiakin vaihtoehtoja. Vastaavasti näyttelyjutut täyttävät kovin kepeästi neljänneksen numeroista kauniilla kuvilla, mutta missä on pohdinta ja analyysi?
Slippin 'n sliding

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: KM tilaushinta
Ja Konesviesti tulee edelleen alle satasella. KM:ssä on kyllä jonkin verran asiaa etten sen puolesta lopettanut tilausta. Esim ohrakisan tuloksia seurasin ihan mielelläni. Juuri tuon kaltainen tieto kiinnostaa; miten muut hyvät sen tekevät, oli sitten kyseessä navetta, heinä, vilja tai joku koneteknillinen ratkaisu tai vaikkapa periaatteet ulkomailla.

Yritin sanoa irti puhelimitse, soitin 4 krt ja kukaan ei vastannut. Ehkä sähköposti meni perille kun lehteä ei ole näkynyt. Jos ne olisivat tarjonneet vaikka satasella olisin voinut jatkaa vielä vuoden.  :-\

Ja jättäisivät suosiolla nuo "464€"-kylkiäiset pois ja keskittyisivät olennaiseen. Pitävätkö lukijakunta ihan tyhmänä