Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ahdinkoa pukkaa 8  (Luettu 12974 kertaa)

Sepedeus

  • Vieras
Perustele
Tämä kertoo kai siitä kurimuksesta jossa kotieläintiloilla eletään. Jatkuvaa laajentamista ja työmäärä kasvaa kaiken aikaa. Omat rehut ei ehkä riittäneet huonon kesän johdosta. Vaikeuksilla on taipumus kasautua. Ikäviä tapauksia.

Pakko on - taas kerran - myöntää, et mä en tiedä karjatilojen arjesta juurikaan yhtään mitään... mut jos ajattelee kaupunkilaisen järjellä :-) ni kyllä on ukko ja akka kovilla jo sadanki lehmän kanssa... ku se homma on kuiteski 24/7 olkoon kummoset lomitukset tahansa tarjolla - ei se voi olla ihmisen hommaa  :o  :(  >:(

  Nykytekniikalla 100 ei oo mikään paha juttu. 200 menee lonkalta.
Toista se oli ennen kun Taarupilla jyskytettiin yötä päivää rehua.
 Ongelman on aiheuttanut tukipolitiikka. Kuka viitsii tehdä turhantyötä.

sepe puhuu taas paskaa 8)

heino älä ruppee ikuna laajentammaan ettei käy samoin sulle pittää piisata se 13 lehmee sillähän ihminen ellää toosi retteesti ::)

missähän päin oli mulli tila jossakin rajan pinnassa tuli joskus dokumenttiä kun oli naapurit neuvoneet että laittaa mullilan ennen huoria täyteen että olis naapureille palveluita ;D

  Meikä hoiti sata mullii talikolla ja Taarupilla sivutöinä :D
Siinä jo rikastuu sen verran ,ettei enää tarvii :D

Aulis Anttila

  • Vieras
Totuus...
Meikä hoiti sata mullii talikolla ja Taarupilla sivutöinä :D Siinä jo rikastuu sen verran ,ettei enää tarvii :D


Valehtelet  ;D  :D  :)  ::)  :P  ;D  :P

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Totuus...
Meikä hoiti sata mullii talikolla ja Taarupilla sivutöinä :D Siinä jo rikastuu sen verran ,ettei enää tarvii :D


Valehtelet  ;D  :D  :)  ::)  :P  ;D  :P

Eihän sepe kertonut että montako vuotta hoiteli niitä mulleja, että sai sata täyteen. ;D
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Totuus...
Meikä hoiti sata mullii talikolla ja Taarupilla sivutöinä :D Siinä jo rikastuu sen verran ,ettei enää tarvii :D


Valehtelet  ;D  :D  :)  ::)  :P  ;D  :P

Eihän sepe kertonut että montako vuotta hoiteli niitä mulleja, että sai sata täyteen. ;D

  Kyllä mulla on kirjanpidot tallella vuodesta -76 :D

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Totuus...
Meikä hoiti sata mullii talikolla ja Taarupilla sivutöinä :D Siinä jo rikastuu sen verran ,ettei enää tarvii :D


Valehtelet  ;D  :D  :)  ::)  :P  ;D  :P

  Ei oo köyhät kussu kintuille ,jos sitä eppäillet :D

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Ahdinkoa pukkaa 8
Ennen EU:ta oli lihan hinta kohdallaan .

Aulis Anttila

  • Vieras
Epäily...
Meikä hoiti sata mullii talikolla ja Taarupilla sivutöinä :D Siinä jo rikastuu sen verran ,ettei enää tarvii :D

Valehtelet  ;D  :D  :)  ::)  :P  ;D  :P
  Ei oo köyhät kussu kintuille ,jos sitä eppäillet :D

No jaa... joku on kuitenkin  ;D  :D  :)  ::)  :P  ;D

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Epäily...
Meikä hoiti sata mullii talikolla ja Taarupilla sivutöinä :D Siinä jo rikastuu sen verran ,ettei enää tarvii :D

Valehtelet  ;D  :D  :)  ::)  :P  ;D  :P
  Ei oo köyhät kussu kintuille ,jos sitä eppäillet :D

No jaa... joku on kuitenkin  ;D  :D  :)  ::)  :P  ;D

  Silimään joskus joku kepulaanen , oon ottanu opiksi :D

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Totuus...
Meikä hoiti sata mullii talikolla ja Taarupilla sivutöinä :D Siinä jo rikastuu sen verran ,ettei enää tarvii :D


Valehtelet  ;D  :D  :)  ::)  :P  ;D  :P

Eihän sepe kertonut että montako vuotta hoiteli niitä mulleja, että sai sata täyteen. ;D

  Kyllä mulla on kirjanpidot tallella vuodesta -76 :D

Tjaa.. 30 vuotta ja yhteensä 100 mullia. Sehän tekee 3,3 mullia vuodessa. ;D
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Aulis Anttila

  • Vieras
Oppi...
Meikä hoiti sata mullii talikolla ja Taarupilla sivutöinä :D Siinä jo rikastuu sen verran ,ettei enää tarvii :D

Valehtelet  ;D  :D  :)  ::)  :P  ;D  :P
  Ei oo köyhät kussu kintuille ,jos sitä eppäillet :D
No jaa... joku on kuitenkin  ;D  :D  :)  ::)  :P  ;D
  Silimään joskus joku kepulaanen , oon ottanu opiksi :D


 ;D  ;D  :D  :)  ;D

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Ahdinkoa pukkaa 8
Totuus on vaan se, ettei kaikkea voi ennakoida, vaikka laskelmat olisi kuinka oikeita, niin aina voi tapahtua jotain joka vaikuttaa tulopuoleen tai kulupuoleen, toiminnan laajentaminen itsessään sitoo pääomia ja menee aikansa ennenkuin likviditeetti on jälleen kunnossa, ei tälläisia protestijuttuja pidä heti säikähtää, ei se vielä kerro toiminnan kannattamattomuudesta mitään.
Se kertoo ehkä sen, että on syntynyt likviditeettiongelma tilalla, joka periaatteessa voi olla hyvinkin kannattava.

Niin. Esimekriksi 141-tuet voivat nollaantua ja tehdä 10-15% loven tuottopuoleen (huomio, ei tuolkseen, vaan tuottoihin, tulos on aina vain tietty osa tuotoista) samaan aikaan kun kilpaileva tila c-alueella saa lähes täyedt tuet.

Pieniä on silakat joulukaloiksi..
Minulla 141-eläintuet 2,6% liikevaihdosta ja siten vajaa 7% tuloksesta, tuolla 10 kilsan päässä olevalla tukitasolla osuus olisi 11 pinnaa liikevaihdosta ja liki 30 prossaa tuloksesta!!!!!!

Saunanpolttaja

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 274
  • Nimimerkki kertoo agendan?
Vs: Ahdinkoa pukkaa 8
Pieniä on silakat joulukaloiksi..
Minulla 141-eläintuet 2,6% liikevaihdosta ja siten vajaa 7% tuloksesta, tuolla 10 kilsan päässä olevalla tukitasolla osuus olisi 11 pinnaa liikevaihdosta ja liki 30 prossaa tuloksesta!!!!!!

No nyt ymmärrän paremmin miknä takia emo-heikki voi esiintyä niin osaavana aisantuntijana keksusteluissa. Tulosta tulee... Ihan oman osaaamisemn tulkosena...

Aulis Anttila

  • Vieras
...sanoja...
Pieniä on silakat joulukaloiksi..
Minulla 141-eläintuet 2,6% liikevaihdosta ja siten vajaa 7% tuloksesta, tuolla 10 kilsan päässä olevalla tukitasolla osuus olisi 11 pinnaa liikevaihdosta ja liki 30 prossaa tuloksesta!!!!!!
No nyt ymmärrän paremmin miknä takia emo-heikki voi esiintyä niin osaavana aisantuntijana keksusteluissa. Tulosta tulee... Ihan oman osaaamisemn tulkosena...

...kas ku ei tukoksena...  ;D  ::)  :P  ;D  :P

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Ahdinkoa pukkaa 8
Pieniä on silakat joulukaloiksi..
Minulla 141-eläintuet 2,6% liikevaihdosta ja siten vajaa 7% tuloksesta, tuolla 10 kilsan päässä olevalla tukitasolla osuus olisi 11 pinnaa liikevaihdosta ja liki 30 prossaa tuloksesta!!!!!!

No nyt ymmärrän paremmin miknä takia emo-heikki voi esiintyä niin osaavana aisantuntijana keksusteluissa. Tulosta tulee... Ihan oman osaaamisemn tulkosena...


Juu oman todella ;D ;D

Niin nuo 141-tuet nykyään jo niin pieniä ettei niitten perään paljo tartte itkee, kymppi peltoo lisää ja unohdetaan ne kotimaiset eläintuet, Emofeikillä vaan taitaa olla toisinpäin sen 142sensa kanssa???

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Ahdinkoa pukkaa 8
Sataa mullia ei hoideta talikolla ja taarupilla, sen verran olen noita käyttänyt että tiedän. Kyllä ainakin kottikärryt pitää olla.