Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra 465 ajovalot  (Luettu 5949 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26120
  • vastustan
Vs: Valtra 465 ajovalot
minkähänlaisia sulakkeita lie löytyy aivan uudenkarheista autoista jos ajatellaan että on lämmitettävät penkit, ratti lämpiää, tuulilasissaki langat, takalasin+sivulasin  lämmitin päällä, kenties nestettä lämmittää vastus, ohjaustehostin sähkönen, abs/luistonesto jarruttelee jokusta pyörää ja pyyhkijät sutaa, tupakkia vedetään sähköikkunasta....kyllä mää väitän että uus henkilöauto on pahempi virtasyöppö ku traktori jo pelkästään noilla penkin ja lasien lämmittimillä :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

150 a laturi lienee jo vähän alakanttiin noissa

Viimeksi muokattu: 19.12.17 - klo:23:25 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Valtra 465 ajovalot
ja eiks autojen akut ole nykyään ihan kuin öljynvaihtojuttu?    kun vaihat öljyt laita uusi akku.    ainaki moni on moista manannu..

Kille

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: Valtra 465 ajovalot
ja eiks autojen akut ole nykyään ihan kuin öljynvaihtojuttu?    kun vaihat öljyt laita uusi akku.    ainaki moni on moista manannu..

Mutta itse ei sitä akun vaihtoakaan enää pysty tekemään, kun järjestelmä täytyy alustaa, että kaikki toimii niinkuin pitää.

Kille

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: Valtra 465 ajovalot
Oliko sulake sulanut vai palanut? Jos tuollaisessa on muovinen sulake, sen runko voi sulaa ihan vaan huonon kontaktin takia kun sulakkeen jalat kuumenee.

Sulake ja vähän rasiaakin oli sulanut. Olisko tosiaan ollut vaan huono kosketus sulakkeella. Vaihdoin eri liittimeen uuden sulakkeen ja johdot ja nyt toimii, eikä lämpene. Pitää seurata tuota.

Huono kosketus se on ollut. Se on sellainen hiipivä itseään ruokkiva tuho: huono liitos lämpenee, kosketuspinnat kärsivät ja hapettuvat liiasta lämmöstä, kosketus huononee yhä, lämpöä syntyy yhä enemmän -> katastrofi on valmis.

Olisi hyvä aina joskus tarkistaa valot sun muut kuormat pitempään pääällä että mikään sulake tms ei mainittavasti lämpene. Jos näin käy niin selvittää syy ja korjata ennenkuin savu nousee ja maailma pimenee.

Samalla tuli vaidettua toinen takalamppu, kun siitäkin oli parkkipolttimon kiinnike hapertunut varmaankin samasta syystä ja lamppu oli pimeä.

Mr. M

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 240
Vs: Valtra 465 ajovalot
ja eiks autojen akut ole nykyään ihan kuin öljynvaihtojuttu?    kun vaihat öljyt laita uusi akku.    ainaki moni on moista manannu..

Mutta itse ei sitä akun vaihtoakaan enää pysty tekemään, kun järjestelmä täytyy alustaa, että kaikki toimii niinkuin pitää.

Akkuja pitää ladata välillä. Uudemmissa autoissa varsinkin. Mulla ei ole uutta mutta silti joutuu latailemaan, varsinkin talvisaikaan kun wepasto ainut esilämmitin.

Uusissa autoissa joutuu syöttämään virtaa esim. tupakansytyttimen kautta akun vaihdon aikana, ettei hienot systeemit kuole.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Valtra 465 ajovalot
ja eiks autojen akut ole nykyään ihan kuin öljynvaihtojuttu?    kun vaihat öljyt laita uusi akku.    ainaki moni on moista manannu..

Vika ei välttämättä ole akun vaan sen kovan kohtelun:

https://yle.fi/uutiset/3-9984637