Viimeksi muokattu: 19.12.17 - klo:23:25 kirjoittanut icefarmer
ja eiks autojen akut ole nykyään ihan kuin öljynvaihtojuttu? kun vaihat öljyt laita uusi akku. ainaki moni on moista manannu..
Lainaus käyttäjältä: Kille - 18.12.17 - klo:22:29Lainaus käyttäjältä: Lemmy - 18.12.17 - klo:22:08Oliko sulake sulanut vai palanut? Jos tuollaisessa on muovinen sulake, sen runko voi sulaa ihan vaan huonon kontaktin takia kun sulakkeen jalat kuumenee.Sulake ja vähän rasiaakin oli sulanut. Olisko tosiaan ollut vaan huono kosketus sulakkeella. Vaihdoin eri liittimeen uuden sulakkeen ja johdot ja nyt toimii, eikä lämpene. Pitää seurata tuota.Huono kosketus se on ollut. Se on sellainen hiipivä itseään ruokkiva tuho: huono liitos lämpenee, kosketuspinnat kärsivät ja hapettuvat liiasta lämmöstä, kosketus huononee yhä, lämpöä syntyy yhä enemmän -> katastrofi on valmis.Olisi hyvä aina joskus tarkistaa valot sun muut kuormat pitempään pääällä että mikään sulake tms ei mainittavasti lämpene. Jos näin käy niin selvittää syy ja korjata ennenkuin savu nousee ja maailma pimenee.
Lainaus käyttäjältä: Lemmy - 18.12.17 - klo:22:08Oliko sulake sulanut vai palanut? Jos tuollaisessa on muovinen sulake, sen runko voi sulaa ihan vaan huonon kontaktin takia kun sulakkeen jalat kuumenee.Sulake ja vähän rasiaakin oli sulanut. Olisko tosiaan ollut vaan huono kosketus sulakkeella. Vaihdoin eri liittimeen uuden sulakkeen ja johdot ja nyt toimii, eikä lämpene. Pitää seurata tuota.
Oliko sulake sulanut vai palanut? Jos tuollaisessa on muovinen sulake, sen runko voi sulaa ihan vaan huonon kontaktin takia kun sulakkeen jalat kuumenee.
Lainaus käyttäjältä: Oksa - 20.12.17 - klo:07:47ja eiks autojen akut ole nykyään ihan kuin öljynvaihtojuttu? kun vaihat öljyt laita uusi akku. ainaki moni on moista manannu..Mutta itse ei sitä akun vaihtoakaan enää pysty tekemään, kun järjestelmä täytyy alustaa, että kaikki toimii niinkuin pitää.