Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Eroon TOS maksusta  (Luettu 8737 kertaa)

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19871
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Eroon TOS maksusta
Tässä on just se arka paikka, joka sattui Jösseen, MTK tekee pakottavan sopimuksen kaikkien viljelijöiden "puolesta", siis myös jäsenistönsä ulkopuolelta, ja on samalla itse edunsaaja siinä sopimuksen aiheuttamassa maksussa. Näyttääkö hyvältä, ei.  Kyllä kyllä, osakeyhtiölain mukainen, laillinen, joo joo, yleishyödyllinen sanoma, "varmistamme kotimaisten lajikkeiden jalostuksen". No saapa nähdä, maksamme lähinnä piiloveroa järjestömme kellokkaille ja huom. Raision omistajaperheelle myös ja sieltä MTK:n pussiin.

Pitäisi Jössenkin tietää, että tällaisissa asioissa ei rahasumman suuruudella ole merkitystä, vaan sillä, että ylipäänsä kyseinen rahasumma on olemassa ?

-SS-

mah

  • Vieras
Vs: Eroon TOS maksusta
Väärentää tarvittaessa sertitodistuksia. Sitäkin vain hyvin harvoin tarvitsisi tehdä.

Tai sitten vaan viljelee vanhoja "vapaita" lajikkeita.


TOS-maksu on kuitenkin suurin rahastusautomaatti sähkön siirtoyhtiöiden jälkeen.

Itse olen viljellyt noita vanhoja "vapaita" lajikkeita tukihakulomakkeella. :-X

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19871
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Eroon TOS maksusta
Se, mikä tuossa TOS-maksussa on hienoa, on se, että täkäläiset toimijat pystyvät ostamaan näillä TOS-rahoilla lisää ulkomaisia lajikkeita laskutukseensa, välttämättä ei nappaa jalostaa yhtään mitään itse.

Voisi koettaa hankkia Virosta sikäläisiä ruislajikkeita.

-SS-

Lemmy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 917
Vs: Eroon TOS maksusta
täkäläiset toimijat pystyvät ostamaan näillä TOS-rahoilla lisää ulkomaisia lajikkeita

Eli rahat menee oikeaan osoitteeseen lajikkeen jalostajalle.

välttämättä ei nappaa jalostaa yhtään mitään itse.

Ei muakaan nappaa jalostaa itse lajikkeita, sen takia ostan sertiä ja lisään siitä TOSsia.
Kaaoksesta nousee harha, meille se on tähtitarha.
http://haapasalontila.fi/index.html

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Eroon TOS maksusta
Se, mikä tuossa TOS-maksussa on hienoa, on se, että täkäläiset toimijat pystyvät ostamaan näillä TOS-rahoilla lisää ulkomaisia lajikkeita laskutukseensa, välttämättä ei nappaa jalostaa yhtään mitään itse.

Voisi koettaa hankkia Virosta sikäläisiä ruislajikkeita.

-SS-

  Elvikin on Jögevan jaostama lajike, mut Eikös siitäkin joudu tossin maksamaan täällä..

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19871
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Eroon TOS maksusta
Se, mikä tuossa TOS-maksussa on hienoa, on se, että täkäläiset toimijat pystyvät ostamaan näillä TOS-rahoilla lisää ulkomaisia lajikkeita laskutukseensa, välttämättä ei nappaa jalostaa yhtään mitään itse.

Voisi koettaa hankkia Virosta sikäläisiä ruislajikkeita.

-SS-

  Elvikin on Jögevan jaostama lajike, mut Eikös siitäkin joudu tossin maksamaan täällä..

Joo Elvi on TOS. Anna ruis on aivan samanlainen kuin Riihi ja Elvi. Se kyllä toimii, jos haluaa lakorättiä kaapia. Tarkoitan tässä Matador-ruista (Ei ole TOS listalla) , sillä on Virossa saatu 7 tonnin satoja. Ja se on paljon, populaatiorukiista. Sen ajan kun sitä oli, kukaan muu ei kylillä ruista viljellyt, eikä oikein onnistunut ne Amilot vaikeina syysviljavuosina. Niin Matador oli semmoinen hiukan nyky-Reetan kaltainen. Paikoitellen uskomattoman hyväkasvuinen ja talvikarski. Jäin kaipaamaan, kuulemma jollakin isännällä olisi sitä viljelyssä, mutta pitää nyt selvittää, saisiko Virosta.

Mutta jos eturivi ottaa yhdeksät hybriditonnit joka vuosi, mitäpä siitä kostuu, jos siis saisi viis tonnia 130 euron ruista, kuuden tonnin kaurakin tuottaa jo paremmin tuloa. Alan jo epäillä, että kaura tuottaa jopa enemmän kiloja käytettyyn apulantaan nähden, kuivaaminen helpompaa, kylmäkuivausssiilot toimivat hyvin loppukuivauksessa, jne.

-SS-

Sandbacka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 30
Vs: Eroon TOS maksusta
Väärentää tarvittaessa sertitodistuksia. Sitäkin vain hyvin harvoin tarvitsisi tehdä.

Tai sitten vaan viljelee vanhoja "vapaita" lajikkeita.


TOS-maksu on kuitenkin suurin rahastusautomaatti sähkön siirtoyhtiöiden jälkeen.

Itse olen viljellyt noita vanhoja "vapaita" lajikkeita tukihakulomakkeella. :-X

ME TOO vapaat lajikkeet