Omiin koneisiin tuollaiset poppakonstit on täysin tuntemattomia, Skottivehkeet lähtee talvella käyntiin avaimesta, ilman kikkoja.
Saksalaista rautaa esitelleessä vanhat koneet tapahtumassa liki jokainen kone laitettiin tapahtuman rakennusaamuna käyntiin niinkin ihmeellisellä aineella kuin Kamferilla.
Sitä oli päämasinistilla semmoisessa suihkepumppupullossa ja sumuna annosteltiin imutorveen. Todella pehmeästi läksi Sakemannit tulille, muutoin olisi ollut vaikeaa. Aamulla lämpö oli nollan tuntumassa kun tätä tehtiin, ja tosiaan itselle oli ihmetys miten huonoja oli käyntiin lähtemään deutzit, mwm:t, mannit ja porchet... mutta kamferilla ne tärähti tosi nätisti käymään, ilman kolisteluja ilman kalkkeita.
Tuon kokemuksen myötä ääneni annan siis Kamferille suihkutettuna imusarjaan.