Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe mikä pesuaine auringon polttamaan/pinttyneeseen likaan työkoneissa?  (Luettu 9113 kertaa)

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Etkö sinä tiedä konemiehen käskyä no: 8? Kun kone tai laite jätetään seisomaan, kirkkaat vedetään sisään. Hydraulisylintereiden varsia ei koskaan jätetä näkyville.

Voiko tuo laitesuoja-aine jämähtää
Omien kokemusten mukaan voi. Kun hommattiin rapidi, niin myyjä sanoi, että ilman muuta kannattaa aina vetää apulantasäiliö sillä, vetää kevyen kerroksen ja ei sitä tarvitse pyyhkiä pois, se häviää itsestään, mutta suojaa tehokkaasti. Mää sitten hommasin jonkun ruiskutuskannun ja vetelin sillä mielestäni kevyen kerroksen. Saattoi olla, että olisi pitänyt olla joku paljon laadukkaampi sumutin käytössä, joka olisi tehnyt ohuemman kerroksen. Lopputulos oli kuitenkin se, että sellainen tahmakerros sinne jäi, että se ei ole lähtenyt pois kuin pikku hiljaa kulumalla. Monena vuonna kokeilin erilaisia liuottimia ja mömmöjä, mutta mikään ei purrut kunnolla.

Tältä pohjalta, ainoa paikka jonne kyseistä tuotetta käytän on rapidin kiekot. Sieltä kyllä lähtee nopsasti irti. Muualle tota ei uskalla laittaa. On ollut käytössä pariakin merkkiä, tiedä sitten eroista.

Jotkut äkeen hydraulisylinterien varret olen pesun jälkeen sivellyt 10w30 öljyllä maalipensselin kanssa. Toimii ihan jees. Samoin kultivaattorin syvyydensäätöruuvitangot on hyvä vedellä öljyllä läpi käyttökauden jälkeen.
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

aveii

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Etkö sinä tiedä konemiehen käskyä no: 8? Kun kone tai laite jätetään seisomaan, kirkkaat vedetään sisään. Hydraulisylintereiden varsia ei koskaan jätetä näkyville.

Voiko tuo laitesuoja-aine jämähtää
Omien kokemusten mukaan voi. Kun hommattiin rapidi, niin myyjä sanoi, että ilman muuta kannattaa aina vetää apulantasäiliö sillä, vetää kevyen kerroksen ja ei sitä tarvitse pyyhkiä pois, se häviää itsestään, mutta suojaa tehokkaasti. Mää sitten hommasin jonkun ruiskutuskannun ja vetelin sillä mielestäni kevyen kerroksen. Saattoi olla, että olisi pitänyt olla joku paljon laadukkaampi sumutin käytössä, joka olisi tehnyt ohuemman kerroksen. Lopputulos oli kuitenkin se, että sellainen tahmakerros sinne jäi, että se ei ole lähtenyt pois kuin pikku hiljaa kulumalla. Monena vuonna kokeilin erilaisia liuottimia ja mömmöjä, mutta mikään ei purrut kunnolla.

Tältä pohjalta, ainoa paikka jonne kyseistä tuotetta käytän on rapidin kiekot. Sieltä kyllä lähtee nopsasti irti. Muualle tota ei uskalla laittaa. On ollut käytössä pariakin merkkiä, tiedä sitten eroista.

Jotkut äkeen hydraulisylinterien varret olen pesun jälkeen sivellyt 10w30 öljyllä maalipensselin kanssa. Toimii ihan jees. Samoin kultivaattorin syvyydensäätöruuvitangot on hyvä vedellä öljyllä läpi käyttökauden jälkeen.

Moni konemies myös tietää, että usein on sellanen tilanne ettei kaikkia sylinterinvarsia saa sisään, kun koneen jättää seisomaan..

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65402
fineloksilta sain sellasta talvisäilytysööliä jokka käyny noita pintoja läpi ni ei ole onkelmaa sit käytön aikaan   ei sate vie mutta lähtee pesemällä   

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Huonosti parkkeerattu.



Moni konemies myös tietää, että usein on sellanen tilanne ettei kaikkia sylinterinvarsia saa sisään, kun koneen jättää seisomaan..
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

aveii

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Huonosti parkkeerattu.



Moni konemies myös tietää, että usein on sellanen tilanne ettei kaikkia sylinterinvarsia saa sisään, kun koneen jättää seisomaan..

Esim kaivinkone siis jätetään telat toisesta päästä kaks metriä ilmaan puomin varaan että puomin nostosylinterit on täysin sisällä, tai äes ajetaan talveks savivelliin piikit 15 senttiä maansisään että työsyvyydensäätösylinterin varsi ei oo näkyvissä. Tai vastaavasti jätetään piikkien varaan tai pukkejen varaan ilmaan. Jostain isommista koneista puhumattakaan joissa on yli 15 hydraulisylinteriä niinku vaikka paaluporauskoneet ja kallioporauskalusto.

Kyllähän sen juontokouran yhden sylinterinvarren sisään saa laitettuakin. Ohjekirjat kyllä neuvoo öljyämään esiin jäävät sylinterinvarret pidemmissä säilytyksissä.

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Ekkösä hölmöläinen osaa kaivaa monttua sille puomille jotta saat kirkkaa sisään. Sitä varten sitä sanotaan kaivinkoneeks.

Huonosti parkkeerattu.



Moni konemies myös tietää, että usein on sellanen tilanne ettei kaikkia sylinterinvarsia saa sisään, kun koneen jättää seisomaan..

Esim kaivinkone siis jätetään telat toisesta päästä kaks metriä ilmaan puomin varaan että puomin nostosylinterit on täysin sisällä, tai äes ajetaan talveks savivelliin piikit 15 senttiä maansisään että työsyvyydensäätösylinterin varsi ei oo näkyvissä. Tai vastaavasti jätetään piikkien varaan tai pukkejen varaan ilmaan. Jostain isommista koneista puhumattakaan joissa on yli 15 hydraulisylinteriä niinku vaikka paaluporauskoneet ja kallioporauskalusto.

Kyllähän sen juontokouran yhden sylinterinvarren sisään saa laitettuakin. Ohjekirjat kyllä neuvoo öljyämään esiin jäävät sylinterinvarret pidemmissä säilytyksissä.
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Ekkösä hölmöläinen osaa kaivaa monttua sille puomille jotta saat kirkkaa sisään. Sitä varten sitä sanotaan kaivinkoneeks.

Huonosti parkkeerattu.



Moni konemies myös tietää, että usein on sellanen tilanne ettei kaikkia sylinterinvarsia saa sisään, kun koneen jättää seisomaan..

Esim kaivinkone siis jätetään telat toisesta päästä kaks metriä ilmaan puomin varaan että puomin nostosylinterit on täysin sisällä, tai äes ajetaan talveks savivelliin piikit 15 senttiä maansisään että työsyvyydensäätösylinterin varsi ei oo näkyvissä. Tai vastaavasti jätetään piikkien varaan tai pukkejen varaan ilmaan. Jostain isommista koneista puhumattakaan joissa on yli 15 hydraulisylinteriä niinku vaikka paaluporauskoneet ja kallioporauskalusto.

Kyllähän sen juontokouran yhden sylinterinvarren sisään saa laitettuakin. Ohjekirjat kyllä neuvoo öljyämään esiin jäävät sylinterinvarret pidemmissä säilytyksissä.

Kätevä idea jollakin OIKEALLA pihalla tai peräti kentällä
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26110
  • vastustan
Ekkösä hölmöläinen osaa kaivaa monttua sille puomille jotta saat kirkkaa sisään. Sitä varten sitä sanotaan kaivinkoneeks.

Huonosti parkkeerattu.



Moni konemies myös tietää, että usein on sellanen tilanne ettei kaikkia sylinterinvarsia saa sisään, kun koneen jättää seisomaan..

Esim kaivinkone siis jätetään telat toisesta päästä kaks metriä ilmaan puomin varaan että puomin nostosylinterit on täysin sisällä, tai äes ajetaan talveks savivelliin piikit 15 senttiä maansisään että työsyvyydensäätösylinterin varsi ei oo näkyvissä. Tai vastaavasti jätetään piikkien varaan tai pukkejen varaan ilmaan. Jostain isommista koneista puhumattakaan joissa on yli 15 hydraulisylinteriä niinku vaikka paaluporauskoneet ja kallioporauskalusto.

Kyllähän sen juontokouran yhden sylinterinvarren sisään saa laitettuakin. Ohjekirjat kyllä neuvoo öljyämään esiin jäävät sylinterinvarret pidemmissä säilytyksissä.
tänä kesänä ois joutunu kaivamaan pitkästi laskuojaaki jos noita sylintereitä ois ruvennu säälimään :) ;) :D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8355
Romattuja ne sylinterit usein ovat.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4393
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Romattuja ne sylinterit usein ovat.

Niinhän ne on lähes aina paremmissa. Valitettavasti siinä kromissa on yleensä pienen pieniä huokosia, niin että jos konetta taivasalla vuositolkulla pitää niin kukkimaan alkavat. Sellaisesta pistesyöpymästä törröttävine kromireunoineen tulee mukavan terävä tiivisteiden surma. Kannattaa siloitella pois ennen käyttöön ottoa.

Ei ne nyt muutaman päivän auringonotosta pilaannu, poislukien peräkärryjen tunkit. Ainakin Tuhtin taitaa olla puhdasta rautaa ilman mitään kromeja. Olen joskus jättänyt lavan vähän ylös ettei vettä kerää niin hentoa ruostepilkkua kerää, toki lähtee vielä rätillä pois.

Toinen juttu on sitten esim kaivinkoneen kauhasylinteri joka on vanhemmiten tavallisesti kivillä vähän kolhittu ja kromit rusikoitu...

Mutta eihän niitä tosiaan millään kaikkia sisään saa kuin jossain peräkärryssä tai etukuormaajassa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65402
ja siltikin net vanhemmissa koneissa ryömii sen muutaman sentin auki kuukausien aikana       tuo juontokourakii surkia laittaa silinterit piiloon kun se ei kestä enää pystyssä sillloin     kun on nii  outossa asennossa   

Morris65

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 153
Voisko olla jonkun poppelin tai muun vastaavan mahlaa, ne osaa olla todella tiukassa. Kone tarvitsee kuumavesipesuria ja ite suosisn Kärcherin pesuaineita mm. Hp tai RM 31 ASF. Kuumapesurin jälkeen ei ole tarvetta ollut käyttää enää liuottimia koneissa, lähtee rasvat hyvin muutenkin. Huono puoli on toki ne pesurien hinnat, 4000 tonnia ja rapiat, mutta on se tehokin eri planeetalta sitten.

Viimeksi muokattu: 08.08.17 - klo:12:34 kirjoittanut Morris65

Kaukaakatsova

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21
Heps. Yritin pestä tuossa äestä talviteloille kevään jäljiltä. Tai suurimmat paskat on pesty jo tuossa kesällä, mutta kiireiden vuoksi vielä jäi silloin viimeistelemättä ja seisonut pihalla siitä asti. Viimeistelyllä tarkoitan, että siinä on sellainen kerros paskaa mikä ei meinaa lähteä millään aineella. Yritin Wurthin tehopesulla, Kärkkäiseltä ostetulla raskaille koneille tarkoitetulla vaahtopesuaineella ja vaahdottimella ja myös jotain suihkutettavaa motonetin liuotinpesua koitin. Ei lähde millään. Ainoastaan hinkkaamalla käsin, tai oikeastaan kunnolla jynssäämällä saan lian liikkeelle ja sitten lähtee huuhtelemalla pois. Ja bensaan kostutetulla rievulla sain liikkeelle lian kun kokeilin testiksi. Kerros on sellainen tahmaisen oloinen vähän kuin pölyllä kyllästettyä vaseliinia olis oikein ohut kerros koko äkeen päällä.

Viime kesänä pesin sen hyväksi ja sain lian pois, vedin päälle paikallisesta agrimarketista haetun kone- ja laitesuoja-aineen. Ohut kerros. Lykkäsin sen jälkeen konehalliin. Puintiajaksi jouduttiin ottamaan se pihalle kun viljakärryjä piti mahtua halliin enemmän. Nyt sitten keväällä otettiin se talven jäljiltä töihin ja siitä asti ollut pihalla auringossa...

Voiko tuo laitesuoja-aine jämähtää auringossa nuon lujaan vai mitä prklttä tuossa on tapahtunut kun ei lähde millään aineella. Purkin kyljessä lukee suurin kirjaimin, että suoja-ainetta ei tarvitse pestä pois koneesta. Millä aineella seuraavaksi koitan? Olisi kiva saada paska pois ennen seuraavaa suoja-ainekerrosta. Ei koko saakelin äestä viitsisi alkaa käsin hinkkaamaan vaan kyllä aineen pitäisi se saada isiitä irtoamaan edes kohtuulliselle tasolle. Käytössä on vain kylmävesipesuri ja kylmä vesi.
Koetappa RK-24 pesuainetta.Kyllä lähtee.