Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe verkorullat  (Luettu 1995 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65402
verkorullat
eka kerta miun paalaushomman aikana;   verkkorulla ei pyöri claasissa... kun sisähylsy on 127 senttiä pitkä ja jahnustaa paalaimen sisäseiniin..     verkkojarru on lepsu tuohon kiilautumiseen verrattuna... saa ihan voimaa käyttää että saa sen rulla irti siitä kourusta...                            onko piipolla tuo toleranssi pikkasen väljempi?   kun mittailin noita vanoja hylsyjä... 125,5 ja 126 senttiä sillä välillä...  aikasemmat.. muut..                                           puukkosahalla vajaan sentin kiekka pois päästä ja nyt taas pyörii..   huomenna haettava uutta.. jospa ottais taman verkkoa meijeriltä..  kun tuntuu että nyt tuota meneeeee...

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9762
Vs: verkorullat
Mulla aikoinaan 46:s oli verkko teline jotenkin kiilamainen. Loppu rullat kiilas sinne väliin  ja lakkas pyörimästä. Jotain korotusta sinne sitten piti laittaa rullan alle. Welgeri on taas ranttu sisäputken kosteusongelmille. Omalle kohdalle ei ole osunut, mutta tuttu joka asioi agrimarketis sanoo usein että taas vein rullan pois , koska pahvirulla oli kostunut.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65402
Vs: verkorullat
tuosta ei pelkoa kun näin kuivaa... mutta ei mulla koskaan aiemmin ole moista tapahtunna...   ja se töhnä siellä kaukalon pohjalla aika hyvä kuivatin... varsinkin nyt..

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9762
Vs: verkorullat
tuosta ei pelkoa kun näin kuivaa... mutta ei mulla koskaan aiemmin ole moista tapahtunna...   ja se töhnä siellä kaukalon pohjalla aika hyvä kuivatin... varsinkin nyt..

Niin Welgeris se rulla varrastetaan roikkumaan siitä putkesta. Joten sen takia sen rullan pitää kestää. Tosin mulla ei siis kokemusta märästä ja turvonneesta sisärullasta. Claassis nyt menis vaikka ei olisi koko sisärullaa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65402
Vs: verkorullat
tänään toimi ihan nätisti kun aamusella poistin vajaan sentin toisesta päästä... ja kyllä tuli kuivasta heinäst hiton nättiä paaleja ja niin särmiä että... vanhalla koneella...   vaikka hepoille syöttäis..