Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Häränhäntähöystöä ja spagettia  (Luettu 4210 kertaa)

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Häränhäntähöystöä ja spagettia
Ei Suomessa kait härkiä saa edes saa olla , vai saako ?

Lehmä vaihtaa sukupuoltaan kun se syödään .
Suomesta en tiedä, mutta ainakin kaikki eurooppaan ja suomeen matkustavat brasilialaiset, vanhat loppuun lypsetyt lehmät muuttuvat merimatkalla häräksi.

Lähialueella tuotettua lihaa ja mielellään lihatiskiltä minulle kiitos. Ja ihan normaali ulkofile riittää hyvään pihviin, ei tarvitse olla edes härkää..

Mutta ainakin se pääkaupungin snobiporukka, joka suhtautuu alentuvasti maalaisiin, sitä porukkaa on helppo viilata linssiin, kun myy niille sitä kälyistä brassilehmää härkänä, onhan se niiden mielestä niin hienoa syödä brassihärkää  ;D ;D

   Kyllä sen lehmänlihan ja nuoren sonnin näkee jo silmillään väristä.
Olen ostanut brassinautaa ja pärjää hyvin sille Atrian paistille jota viimeksi ostin tuoreena palvelutiskistä. Enpä taida kohtapuoleen ostaa :D



Teeppä sepe joskus matka sinne brasseihin katsomaan kuinka se "härkä" kasvaa siellä ..........

  Oletkos itse käynyt kun tiedät niin hyvin kuten muutkin täällä. :D
Söin vuoteen 2003 itse kasvattamaani sonnia. Kyllä luulen tietäväni miltä sonni maistuu.
  Eihän tässä mitään ongelmaa ole. Kotimainen lehmä kelpaa hyvin metfurstiin ja kaikki muukin käy kaupaksi ,koska kotimainen tuotanto on samalla tasolla kuin vuonna -64. Ilman tuontinautaa tiskit olis puolittain tyhjiä :D

Viimeksi muokattu: 20.03.09 - klo:22:09 kirjoittanut Sepedeus

poronpurija

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 959
Vs: Häränhäntähöystöä ja spagettia
Hyvää se Brassinauta varmaan on. Sen korvamerkkiin on laitettu hyönteisten torjunta-aine ja vähän hormoonia ahteriin niin siitähän se maku löytyy.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Häränhäntähöystöä ja spagettia
Ei Suomessa kait härkiä saa edes saa olla , vai saako ?

Lehmä vaihtaa sukupuoltaan kun se syödään .
Suomesta en tiedä, mutta ainakin kaikki eurooppaan ja suomeen matkustavat brasilialaiset, vanhat loppuun lypsetyt lehmät muuttuvat merimatkalla häräksi.

Lähialueella tuotettua lihaa ja mielellään lihatiskiltä minulle kiitos. Ja ihan normaali ulkofile riittää hyvään pihviin, ei tarvitse olla edes härkää..

Mutta ainakin se pääkaupungin snobiporukka, joka suhtautuu alentuvasti maalaisiin, sitä porukkaa on helppo viilata linssiin, kun myy niille sitä kälyistä brassilehmää härkänä, onhan se niiden mielestä niin hienoa syödä brassihärkää  ;D ;D

   Kyllä sen lehmänlihan ja nuoren sonnin näkee jo silmillään väristä.
Olen ostanut brassinautaa ja pärjää hyvin sille Atrian paistille jota viimeksi ostin tuoreena palvelutiskistä. Enpä taida kohtapuoleen ostaa :D



Teeppä sepe joskus matka sinne brasseihin katsomaan kuinka se "härkä" kasvaa siellä ..........

 Kotimainen lehmä kelpaa hyvin metfurstiin ja kaikki muukin käy kaupaksi ,koska kotimainen tuotanto on samalla tasolla kuin vuonna -64. Ilman tuontinautaa tiskit olis puolittain tyhjiä :D
Tämä on totta. Ilman tuontitavaraa (mukaanlukien liha) tiskit tuskin olisivat tyhjät, mutta sortimentti suuresti kapeampi. Suomen kaupparintama on muutoinkin jo niin kapea ja keskittynyt, että moniin naapurimaihinkin verrattuna täällä asutaan edelleen korvessa.
Nothing is Something Worth Doing

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Häränhäntähöystöä ja spagettia
Ei Suomessa kait härkiä saa edes saa olla , vai saako ?

Lehmä vaihtaa sukupuoltaan kun se syödään .
Suomesta en tiedä, mutta ainakin kaikki eurooppaan ja suomeen matkustavat brasilialaiset, vanhat loppuun lypsetyt lehmät muuttuvat merimatkalla häräksi.
Tuota satua et usko itsekkään. Kyllä se on aivan kotimaisen osuustoiminnan keksintö :D  Ei brasiliasta kannatu tuoda lehmää suomeen. Kyllä se on parasta sonnia :D
Jos kaikki Eurooppaan tuotu brassihärkä oikeasti olisi härkää, niin siellä pitäisi olla oma kuohitsijoiden ammattikunta viiltelemään sonnipojilta palleja. Ja jos sonneilta viilletään pallit vain sen vuoksi, että Eurooppalainen einari saa ruuakseen härkää sonnin sijasta, niin minä en halua olla missään tekemisissä sen kanssa.


JIM -kanavalla Anthony Bourdainin ruoka-matkailuohjelmassa pistelivät sankokaupalla häränkiveksiä suuhunsa, kun oli kuohintapäivät. Tilan oma eläinlääkäri viilteli oikein urakalla sonnien kasseja. Taisi olla Argentiinan pampalla kuvattu. Verisessä paljuvedessä killui valkea palli poikineen ja lääkäri itse oli ensimmäisenä syömässä paistinpannulta "sesongin satoa".

Viimeksi muokattu: 21.03.09 - klo:12:04 kirjoittanut kantola

Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Häränhäntähöystöä ja spagettia
Ei Suomessa kait härkiä saa edes saa olla , vai saako ?

Lehmä vaihtaa sukupuoltaan kun se syödään .
Suomesta en tiedä, mutta ainakin kaikki eurooppaan ja suomeen matkustavat brasilialaiset, vanhat loppuun lypsetyt lehmät muuttuvat merimatkalla häräksi.
Tuota satua et usko itsekkään. Kyllä se on aivan kotimaisen osuustoiminnan keksintö :D  Ei brasiliasta kannatu tuoda lehmää suomeen. Kyllä se on parasta sonnia :D
Jos kaikki Eurooppaan tuotu brassihärkä oikeasti olisi härkää, niin siellä pitäisi olla oma kuohitsijoiden ammattikunta viiltelemään sonnipojilta palleja. Ja jos sonneilta viilletään pallit vain sen vuoksi, että Eurooppalainen einari saa ruuakseen härkää sonnin sijasta, niin minä en halua olla missään tekemisissä sen kanssa.


JIM -kanavalla Anthony Bourdainin ruoka-matkailuohjelmassa pistelivät sankokaupalla häränkiveksiä suuhunsa, kun oli kuohintapäivät. Tilan oma eläinlääkäri viilteli oikein urakalla sonnien kasseja. Taisi olla Argentiinan pampalla kuvattu.

  Onkos se nyt sit jollain lailla pahempi kuin poronpallin purenta, tai sikojen salvaminen. :D Tas jotain kansallisromanttista lintukotoajattelua, kepu on suurin ja kaunein :D

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Häränhäntähöystöä ja spagettia
Pallit pois vaan, elukan kasvu ja isännän lompakko paranoo. Naudallahan salvominen ei vaikuta lihan makuun kuten vaikkapa sioilla.

Gauhcojen tilipussit kasvaa, sonnien pussit ei.

Viimeksi muokattu: 21.03.09 - klo:12:21 kirjoittanut kantola

Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Häränhäntähöystöä ja spagettia
Pallit pois vaan, elukan kasvu ja isännän lompakko paranoo. Naudallahan salvominen ei vaikuta lihan makuun kuten vaikkapa sioilla.

Gauhcojen tilipussit kasvaa, sonnien pussit ei.

  Kyllä sonni rauhottuu. Ei kulu energiaa reikähommiin. Kyllä olis kannatettavaa kyseinen toimenpide ay- sonnille :D

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Häränhäntähöystöä ja spagettia
Pallit pois vaan, elukan kasvu ja isännän lompakko paranoo. Naudallahan salvominen ei vaikuta lihan makuun kuten vaikkapa sioilla.

Gauhcojen tilipussit kasvaa, sonnien pussit ei.

  Kyllä sonni rauhottuu. Ei kulu energiaa reikähommiin. Kyllä olis kannatettavaa kyseinen toimenpide ay- sonnille :D

Sepekin vois rauhoittua jos..........

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Häränhäntähöystöä ja spagettia
Pallit pois vaan, elukan kasvu ja isännän lompakko paranoo. Naudallahan salvominen ei vaikuta lihan makuun kuten vaikkapa sioilla.

Gauhcojen tilipussit kasvaa, sonnien pussit ei.

  Kyllä sonni rauhottuu. Ei kulu energiaa reikähommiin. Kyllä olis kannatettavaa kyseinen toimenpide ay- sonnille :D

Sepekin vois rauhoittua jos..........

  Kuka on rauhallisempi kuin minä, rauhallisuuden perikuva :D

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Häränhäntähöystöä ja spagettia
Pallit pois vaan, elukan kasvu ja isännän lompakko paranoo. Naudallahan salvominen ei vaikuta lihan makuun kuten vaikkapa sioilla.

Gauhcojen tilipussit kasvaa, sonnien pussit ei.

  Kyllä sonni rauhottuu. Ei kulu energiaa reikähommiin. Kyllä olis kannatettavaa kyseinen toimenpide ay- sonnille :D

Sepekin vois rauhoittua jos..........

  Kuka on rauhallisempi kuin minä, rauhallisuuden perikuva :D

Joo , rauhallinen olet siihen saakka kun joku nappaa susta kiinni tosissaan . Suomalaisen ruuan tuottajan haukkuminen ei pitkään säily.