Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 12% uusia autoja vähemmän viimevuotiseen-kiitos sibilä kiitos berner  (Luettu 2146 kertaa)

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23543
Tekee verotuloinakin jonkin verran.
Ei onnistu sibilältä mikään ja autoveron uhotaan laskevan vuoden vaihteessa.
Moniko siirtää auton ostoaan.

Vaikka eihän sibilää voi ihan kaikesta syyttää, koska ei ole tehnytkään yhtikäs mitään.

Demari-pomo oikeassa, sibilä on kyntensä näyttänyt, sibilä saa mennä.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Kykypuolueessa STUBIDOILLE hommataan eläkevirka etteivät ole tiellä tulevaisuudessa.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Guarter

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1882
Parempi ostaa puimuri kuin auto ;D

Dr.Who

  • Vieras
Hitto, ikään ole uudella autolla ajanut sen jälkeen kun autokaupasta sen olen kotia ajanut,silloin se on jo vanha.

Susikoski

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1127
  • Legendaarinen etsivä !
Kauppataseen vajaus on jäänyt pysyväksi ,on vain hyväksi että tuontia jarrutetaan.
Nämä talouden asiat on liian monimutkaisia eemelille.

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Kerrankin Veemeli puhuu asiaa. Ajoneuvojen maahantuonti on kuin jokin vaarantunut eläinlaji, joita lehdistö ja poliitikot pitävät silmällä ja älähtävät heti, kun kanta uhkaa notkahtaa. Kun on taloudellinen taantuma, työttömyys lisääntyy tai taloudessa tapahtuu muuta ikävää, haastatellaan huolestuneita auton tuojia lasipalatseissaan ja todetaan ääni väristen, että tuhoa kohti ollaan menossa.

Jos autoveroa nostetaan, lasketaan tai ei lasketakaan, valpastuu uutistoimittaja jälleen ja rientää kysymään huolestuneelta pukumieheltä, että mitä tämä vaikuttaa autojen tuontiin. Ja liituraita mainossolmioineen on huolissaan, kun kauppa on notkahtanut monta prosenttia huippuvuosista ja silloinkin se oli paljon nihkeämpää kuin oisimme halunneet. Ja lopuksi toimittaja vielä kommentoi, että tähän on tultu, vaikka ei kai näin voinut olla tarkoitus.

Ja poliitikot ovat aina vihreitä myöten nöyrinä tämän taloudellisen katastrofin edessä ja lupaavat korjata tilanteen, sillä autoja tuomalla talous lähtee kasvuun jopa vielä varmemmin kuin rakentamalla julkisrahoitteisia asuntoja Helsinkiin toimeentulotuen varassa eläville.

Kumma juttu, että kukaan ei ole huolissaan autokorjaamotoiminnan volyymeista? Sehän työllistää suomalaisia ihan eri tavalla kuin autojen tuonti ja lisäksi jättää rahaakin paljon enemmän tänne. Ei kukaan ole myöskään huolissaan traktorikaupan taantumasta, vaikka uusia traktoreita ostetaan maatiloille harvemmin kuin kerran 25 vuodessa. Puimureita vielä harvemmin. Ja molemmista sentään joka toinen on valmistettu Suomessa.

Tulisi kerrankin joku Paavo Lipposen tapainen poliitikko ja murahtaisi, että so what, kun joku autontuoja itkisi, että myynti notkahti, kun hallitus väläytti autoveron alennusta ensi vuodelle. Sitä paitsi ensi vuonnahan se kauppa käy sitten kaksin verroin.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27833
  • vastustan
Kerrankin Veemeli puhuu asiaa. Ajoneuvojen maahantuonti on kuin jokin vaarantunut eläinlaji, joita lehdistö ja poliitikot pitävät silmällä ja älähtävät heti, kun kanta uhkaa notkahtaa. Kun on taloudellinen taantuma, työttömyys lisääntyy tai taloudessa tapahtuu muuta ikävää, haastatellaan huolestuneita auton tuojia lasipalatseissaan ja todetaan ääni väristen, että tuhoa kohti ollaan menossa.

Jos autoveroa nostetaan, lasketaan tai ei lasketakaan, valpastuu uutistoimittaja jälleen ja rientää kysymään huolestuneelta pukumieheltä, että mitä tämä vaikuttaa autojen tuontiin. Ja liituraita mainossolmioineen on huolissaan, kun kauppa on notkahtanut monta prosenttia huippuvuosista ja silloinkin se oli paljon nihkeämpää kuin oisimme halunneet. Ja lopuksi toimittaja vielä kommentoi, että tähän on tultu, vaikka ei kai näin voinut olla tarkoitus.

Ja poliitikot ovat aina vihreitä myöten nöyrinä tämän taloudellisen katastrofin edessä ja lupaavat korjata tilanteen, sillä autoja tuomalla talous lähtee kasvuun jopa vielä varmemmin kuin rakentamalla julkisrahoitteisia asuntoja Helsinkiin toimeentulotuen varassa eläville.

Kumma juttu, että kukaan ei ole huolissaan autokorjaamotoiminnan volyymeista? Sehän työllistää suomalaisia ihan eri tavalla kuin autojen tuonti ja lisäksi jättää rahaakin paljon enemmän tänne. Ei kukaan ole myöskään huolissaan traktorikaupan taantumasta, vaikka uusia traktoreita ostetaan maatiloille harvemmin kuin kerran 25 vuodessa. Puimureita vielä harvemmin. Ja molemmista sentään joka toinen on valmistettu Suomessa.

Tulisi kerrankin joku Paavo Lipposen tapainen poliitikko ja murahtaisi, että so what, kun joku autontuoja itkisi, että myynti notkahti, kun hallitus väläytti autoveron alennusta ensi vuodelle. Sitä paitsi ensi vuonnahan se kauppa käy sitten kaksin verroin.
valtio saa kuitenkin melkoisen veropotin jokaisesta uudesta autosta ja se hetken aikaa huollatetaanki merkkiliikettä työllistäen, vanhempiin autoihin osat tilataan ite maailmalta ja ite tai joku naapuri ne asentaa ilman rahanliikettä :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Proletariat

  • Vieras
Tekee verotuloinakin jonkin verran.
Ei onnistu sibilältä mikään ja autoveron uhotaan laskevan vuoden vaihteessa.
Moniko siirtää auton ostoaan.

Vaikka eihän sibilää voi ihan kaikesta syyttää, koska ei ole tehnytkään yhtikäs mitään.

Demari-pomo oikeassa, sibilä on kyntensä näyttänyt, sibilä saa mennä.

Kiitos! Puoluetoveri! Täällä on järkeviäkin. Kiitos!

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Tekee verotuloinakin jonkin verran.
Ei onnistu sibilältä mikään ja autoveron uhotaan laskevan vuoden vaihteessa.
Moniko siirtää auton ostoaan.

Vaikka eihän sibilää voi ihan kaikesta syyttää, koska ei ole tehnytkään yhtikäs mitään.

Demari-pomo oikeassa, sibilä on kyntensä näyttänyt, sibilä saa mennä.
Mää ostin jo toissa vuonna, kyllä se vielä parivuotta menee.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Tekee verotuloinakin jonkin verran.
Ei onnistu sibilältä mikään ja autoveron uhotaan laskevan vuoden vaihteessa.
Moniko siirtää auton ostoaan.

Vaikka eihän sibilää voi ihan kaikesta syyttää, koska ei ole tehnytkään yhtikäs mitään.

Demari-pomo oikeassa, sibilä on kyntensä näyttänyt, sibilä saa mennä.

Kiitos! Puoluetoveri! Täällä on järkeviäkin. Kiitos!
Yhteinen aatos on kuin jaettu suklaalevy – makea ja suussa sulava.

Ja kuten toveri Stalin jo viisaasti totesi ” että kun tiedetään syyllinen niin kyllä rikos kek... eikun päätetään yhteisvoimin”

Kauan eläköön Eemelin ja uuden ystävän proletarian diktatuuri !
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Kaikkein järkevintä olisi ajaa vanhat autot loppuun asti, niitten tuontiin uppoaa valtavasti valuuttaa, autokauppiaat lihovat, uudehkojen käytettyjen autojen romuttaminen on järjetöntä.

Suomeen pitäisi saada tuontirajoitus, vain "merimieasautojen" tuonti sallittava. Valuuttaa säästyisi...eikä tarvitsisi viedä maitotuotteita.

Joka kylässä on autokorjaamoita, niille riittäisi töitä.

Nöösipojat eivät tiedä, mikä "merimiesauto" oli.

Viimeksi muokattu: 03.05.17 - klo:03:50 kirjoittanut Veeti

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71756
miksi noita koppeloita immeisten pitäisikin ostaa... ei net edes pitkiä aikjoja kestäkään...   koskaan en ole uutta autoa ostanna ja vain kerran olen sellaisella ajellukin...             pakosta siirtänny...                            ei auto kyllä loppuunkulu kuin ajamalla ja se ei tapahtu 5 vuotessa....

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
miksi noita koppeloita immeisten pitäisikin ostaa... ei net edes pitkiä aikjoja kestäkään...   koskaan en ole uutta autoa ostanna ja vain kerran olen sellaisella ajellukin...             pakosta siirtänny...                            ei auto kyllä loppuunkulu kuin ajamalla ja se ei tapahtu 5 vuotessa....

  Ei siinä Sipi/Pärneri liikennekaares ole muuta tarkootusta ollut, kuin miten saataan miljarti siirrettyä tizunkooottajille.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27833
  • vastustan
Kaikkein järkevintä olisi ajaa vanhat autot loppuun asti, niitten tuontiin uppoaa valtavasti valuuttaa, autokauppiaat lihovat, uudehkojen käytettyjen autojen romuttaminen on järjetöntä.

Suomeen pitäisi saada tuontirajoitus, vain "merimieasautojen" tuonti sallittava. Valuuttaa säästyisi...eikä tarvitsisi viedä maitotuotteita.

Joka kylässä on autokorjaamoita, niille riittäisi töitä.

Nöösipojat eivät tiedä, mikä "merimiesauto" oli.
ei riittäny että kepulaiset pilas veetin maitobisnekset, veivät vielä pohjan kannattavalta korjaamolta :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Kerrankin Veemeli puhuu asiaa. Ajoneuvojen maahantuonti on kuin jokin vaarantunut eläinlaji, joita lehdistö ja poliitikot pitävät silmällä ja älähtävät heti, kun kanta uhkaa notkahtaa. Kun on taloudellinen taantuma, työttömyys lisääntyy tai taloudessa tapahtuu muuta ikävää, haastatellaan huolestuneita auton tuojia lasipalatseissaan ja todetaan ääni väristen, että tuhoa kohti ollaan menossa.

Jos autoveroa nostetaan, lasketaan tai ei lasketakaan, valpastuu uutistoimittaja jälleen ja rientää kysymään huolestuneelta pukumieheltä, että mitä tämä vaikuttaa autojen tuontiin. Ja liituraita mainossolmioineen on huolissaan, kun kauppa on notkahtanut monta prosenttia huippuvuosista ja silloinkin se oli paljon nihkeämpää kuin oisimme halunneet. Ja lopuksi toimittaja vielä kommentoi, että tähän on tultu, vaikka ei kai näin voinut olla tarkoitus.

Ja poliitikot ovat aina vihreitä myöten nöyrinä tämän taloudellisen katastrofin edessä ja lupaavat korjata tilanteen, sillä autoja tuomalla talous lähtee kasvuun jopa vielä varmemmin kuin rakentamalla julkisrahoitteisia asuntoja Helsinkiin toimeentulotuen varassa eläville.

Kumma juttu, että kukaan ei ole huolissaan autokorjaamotoiminnan volyymeista? Sehän työllistää suomalaisia ihan eri tavalla kuin autojen tuonti ja lisäksi jättää rahaakin paljon enemmän tänne. Ei kukaan ole myöskään huolissaan traktorikaupan taantumasta, vaikka uusia traktoreita ostetaan maatiloille harvemmin kuin kerran 25 vuodessa. Puimureita vielä harvemmin. Ja molemmista sentään joka toinen on valmistettu Suomessa.

Tulisi kerrankin joku Paavo Lipposen tapainen poliitikko ja murahtaisi, että so what, kun joku autontuoja itkisi, että myynti notkahti, kun hallitus väläytti autoveron alennusta ensi vuodelle. Sitä paitsi ensi vuonnahan se kauppa käy sitten kaksin verroin.
valtio saa kuitenkin melkoisen veropotin jokaisesta uudesta autosta ja se hetken aikaa huollatetaanki merkkiliikettä työllistäen, vanhempiin autoihin osat tilataan ite maailmalta ja ite tai joku naapuri ne asentaa ilman rahanliikettä :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

Se veropotti on vain rahan siirtämistä taskusta toiseen ja takaisin. Kansantalous ei kasva autoja tuomalla. Valtio tarvitsee verotuloja, mutta saa se niitä autokorjaamoiltakin.

Tietenkin valtaosa osista tilataan "maailmalta", koska ne siellä valmistetaan. Täällä ne kuitenkin asennetaan. Omatoimiset autokorjaajat ovat pienenpieni vähemmistö, joka sitten autonasentajan sijaan työllistää säästyneillä rahoilla jotakuta muuta, vaikkapa ilmajokelaista Koskenkorvan tiputtajaa, ellei sitten tee viinaansakin itse.