Keskusteluaiheet > Maidontuotanto ja lihanaudat

Kaslink

<< < (2/19) > >>

BACKSPACE:

--- Lainaus käyttäjältä: navettapiika - 26.04.17 - klo:06:01 ---Kunhan ei vain kaatuisi omaan nokkeluuteensa, kun kivi-maito jonain päivänän loppuu..

--- Lainaus päättyy ---

Edelleen kysymys. Miksi pikkumeijerit haalivat omia tuottajia ja maksavat vielä enemmän, jos siis kivi-maito olisi edes jotenkin kilpailukykyä parantava raaka-aine  :-\

Mut jännäksi tämä kyl menee, jos maidontuotantoon tuleekin alituotantotilanne. Siis Suomessa. Saavatko nämä eniten maksavat oman maitonsa riittämään, ja millä keinolla  :-\

-Joomies-:

--- Lainaus käyttäjältä: BACKSPACE - 26.04.17 - klo:07:09 ---
Edelleen kysymys. Miksi pikkumeijerit haalivat omia tuottajia ja maksavat vielä enemmän, jos siis kivi-maito olisi edes jotenkin kilpailukykyä parantava raaka-aine  :-\

--- Lainaus päättyy ---

Olisiko sama syy miksi pikku(ja vähän suuremmatkin)tilat tuottavat itse säilörehunsa, rehuviljansa ja uudistuseläimensä. Vaikka näitä kaikkia on markkinoilla.

Make:
Eiköhän syy omaan maidonhankintaan ole pelko Kivi-velvoitteen pienenemisestä tai jopa poistumisesta.

navettapiika:
Minä pikkasen luulen, että Valio kikkailee tuolla kivi-maidolla..sehän ei ole kiellettyä ja maitoa on vain myytävä hankintahinnalla, mutta mistä meijeriltä sen saa noutaa? Yllättävässä paikassa on tullut tuohon vieraaseen rekkaan törmättyä.
Joten voi ne omat tuottajat tullakin halvemmaksi..

BACKSPACE:

--- Lainaus käyttäjältä: navettapiika - 26.04.17 - klo:09:49 ---Minä pikkasen luulen, että Valio kikkailee tuolla kivi-maidolla..sehän ei ole kiellettyä ja maitoa on vain myytävä hankintahinnalla, mutta mistä meijeriltä sen saa noutaa? Yllättävässä paikassa on tullut tuohon vieraaseen rekkaan törmättyä.
Joten voi ne omat tuottajat tullakin halvemmaksi..

--- Lainaus päättyy ---

Ai pikkaisen luulet  ;D

Olisipa voittokuponki tai eläkepäätös tuossa pöydällä, niin voitaisiin porukalla avautua ihan kaikista asioista tällä palstalla. Tietty kaikkien firmojen osalta tasapuolisesti  ;D Se vois ostoskorin sisältö seuraavalla kauppareissulla olla sisällöltään eri kuin nykyään  ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta