Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Syylärin putkiyhteet ilman pullistusta  (Luettu 4094 kertaa)

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1038
Jouduttiin pari vuotta sitten vaihtamaan jontikkaan uusi syyläri. Silloin huoltomies ihmetteli, kun syylärin kaikki putkilähdöt olivat suoria (ilman yleensä olevaa pientä laajennusta). Hyvin on letkut vielä pysyneet, mutta tuli mieleen nuo klemmarit, jotka voivat löystyä kun kumi vanhenee.  Periaatteessa tuollainen rakenne voi ampua paineisen letkun irti. Onko kellään tiedossa letkuklemmareita jossa jousivoima kiristää. Voisi tuommoiset vaihtaa, jos jostain löytyy. 

Juubi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 217
Vs: Syylärin putkiyhteet ilman pullistusta
Siis tällaisia:



Kaippa niitäkin jostain löytyy =)

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1038
Vs: Syylärin putkiyhteet ilman pullistusta
No joo. Kuka noita myy?

Juubi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 217
Vs: Syylärin putkiyhteet ilman pullistusta
Näemmä Etra myy tällaista levyjousimallia:
http://tuotteet.etra.fi/fi/g21399429/kiristin-breeze-aero-rst

Tuolle lankajousityypille ei heti löytynyt myyjää googlella.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: Syylärin putkiyhteet ilman pullistusta
coolerin putkissa noita näkee aika usein jenkkivehkeissä, harvemmin vesiletkuissa.... löytyiskö jostain turbopajoilta
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Syylärin putkiyhteet ilman pullistusta
Jouduttiin pari vuotta sitten vaihtamaan jontikkaan uusi syyläri. Silloin huoltomies ihmetteli, kun syylärin kaikki putkilähdöt olivat suoria (ilman yleensä olevaa pientä laajennusta). Hyvin on letkut vielä pysyneet, mutta tuli mieleen nuo klemmarit, jotka voivat löystyä kun kumi vanhenee.  Periaatteessa tuollainen rakenne voi ampua paineisen letkun irti. Onko kellään tiedossa letkuklemmareita jossa jousivoima kiristää. Voisi tuommoiset vaihtaa, jos jostain löytyy.

Luulis ettei huoltomiehen tartte tollasta ihmetellä..

Mut siinähän se letku just väljenee ja venyy kun se väkisin venytetään sen klunssin yli. Nykyajan letkut ovat kovia, kumipitoisuus on matala (tää johtuu raakakumin hinnannoususta) ja jos ne venytetään niin ne eivät palaudu. Sitten alkaa vuodot.. Ja sitten niitä kiristetään ja kiristetään eikä se mitään auta.

Toinen juttu tässä on se, että John Deere ei ole valmetti. Deereissä ei ole kansi kierossa eikä niiden letkuissa ole ylimääräisiä paineita 😅😅😅😅 Siks ne letkut pysyvät kiinni.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Syylärin putkiyhteet ilman pullistusta
Ettei olis ne jontikat nimenomaan niitä koneita joiden kansien tasopinnat on olleet viimevuosina koneistettu hieman sinnepäin ? Pienellä optimoinnilla kannentiivisteet tursuilleet.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Syylärin putkiyhteet ilman pullistusta
Ettei olis ne jontikat nimenomaan niitä koneita joiden kansien tasopinnat on olleet viimevuosina koneistettu hieman sinnepäin ? Pienellä optimoinnilla kannentiivisteet tursuilleet.


Miksi esim valmistajan 160 hp traktorin moottorin tulisi kestää 200 hp teho. Useimmilla valmistajilla on eri teholuokan malleja.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Syylärin putkiyhteet ilman pullistusta
Siksikoska oikein optimoidessa lämpökuormat ja muu rasitus ei edes välttämättä kasva. Ja kestävyys vaan paranee kun egr härpäkkeet kutketään pois moottoria likaamasta ja lämmittämästä.

Onhan niitä -20 ja -30 sarjalaisten kansia plaanattu vakiomoottoreistakin.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: Syylärin putkiyhteet ilman pullistusta
Ettei olis ne jontikat nimenomaan niitä koneita joiden kansien tasopinnat on olleet viimevuosina koneistettu hieman sinnepäin ? Pienellä optimoinnilla kannentiivisteet tursuilleet.


Miksi esim valmistajan 160 hp traktorin moottorin tulisi kestää 200 hp teho. Useimmilla valmistajilla on eri teholuokan malleja.
nehän kestää paremmin kun joku iltapuhteillaan väsää paremmat kolmiulotteeset säätökartat mitä moottorivalmistajan sadat insinöörit miljardien testivehkeillä :o :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Syylärin putkiyhteet ilman pullistusta
C-alueelta löytyy hyvää osaamista noissa asioissa. Suurin ongelma noissa jontikan koneissa tais olla se egr ja toisekseen se kannen plaanaus. Kotimaisis on kait ollut enempi sitä muuta optimoitavaa.

Ei se ohjelmointi nyt mitään avaruustiedettä ole, vaikka äkkiseltään kartat näyttääkin monimutkaisilta. Monet ketkä on tilanneet kerran optimoinnin, tilaavat sen myös seuraaviin koneisiin.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Syylärin putkiyhteet ilman pullistusta
Ettei olis ne jontikat nimenomaan niitä koneita joiden kansien tasopinnat on olleet viimevuosina koneistettu hieman sinnepäin ? Pienellä optimoinnilla kannentiivisteet tursuilleet.


Miksi esim valmistajan 160 hp traktorin moottorin tulisi kestää 200 hp teho. Useimmilla valmistajilla on eri teholuokan malleja.
nehän kestää paremmin kun joku iltapuhteillaan väsää paremmat kolmiulotteeset säätökartat mitä moottorivalmistajan sadat insinöörit miljardien testivehkeillä :o :o :o :o :o

Nii metkaa eikövaan. Sitä iltapuhde ohjelmoijaa kas kun ei nuo perkeleen päästönormit koske😉 Valmistajaa taas koskee tuskasesti.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Köntys

  • Vieras
Vs: Syylärin putkiyhteet ilman pullistusta
Jouduttiin pari vuotta sitten vaihtamaan jontikkaan uusi syyläri. Silloin huoltomies ihmetteli, kun syylärin kaikki putkilähdöt olivat suoria (ilman yleensä olevaa pientä laajennusta). Hyvin on letkut vielä pysyneet, mutta tuli mieleen nuo klemmarit, jotka voivat löystyä kun kumi vanhenee.  Periaatteessa tuollainen rakenne voi ampua paineisen letkun irti. Onko kellään tiedossa letkuklemmareita jossa jousivoima kiristää. Voisi tuommoiset vaihtaa, jos jostain löytyy.

Hyvä että ne kehnot klemmarit on vaan varokkeina, jos painetta taas pukkaa, ei syyläri taas räjähdä  :D ;D