Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Olen luullut että vehnä on A alueen kasvi  (Luettu 2112 kertaa)

Pystypiikki

  • Vieras

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Olen luullut että vehnä on A alueen kasvi
Se on sitä ammatitaitoa. Aikaisin kylvät myöhään puit, niin kyllä onnistuu jopa c2. ;D
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Olen luullut että vehnä on A alueen kasvi
Mutta viljelyolosuhteet on niin erilaiset, että tarvitaan lisää tukia, kun vilja ei sitten millään valmistu. Ei edes aikaiset ohrat... Ei oo tarpeeksi lämpösummaa, eikä kasvupäiviä. Vakavia vaikeuksia on niin mahottomasti. Ainakin Raidalla ja Jopihopilla... TÄ?
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Raita

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71
Vs: Olen luullut että vehnä on A alueen kasvi
AB- alueella pitää olla vakavia vaikeuksia jos aikoo 141 tukea jatkaa, 142 alueella ei tarvitse koska sopimus perustuu ilmasto-olosuhteisiin.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Olen luullut että vehnä on A alueen kasvi
AB- alueella pitää olla vakavia vaikeuksia jos aikoo 141 tukea jatkaa, 142 alueella ei tarvitse koska sopimus perustuu ilmasto-olosuhteisiin.
Ja kun toimitetaan tieto, miten hyvin vehnä ja rypsi kasvaa c2 alueella, niin voidaan siirtää c-alueen raja Suomen aluevesien rajalle! Jos kerran se ilmasto-olosuhteilla voidaan perustella. Sit ei tartte taistella argonetissä.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

gonemies

  • Vieras
Vs: Olen luullut että vehnä on A alueen kasvi
 >>>Vakavia vaikeuksia on niin mahottomasti.

Eteläs ei oo ainaskaan muita vakavia vaikeuksia kuin LSO.

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Olen luullut että vehnä on A alueen kasvi
AB- alueella pitää olla vakavia vaikeuksia jos aikoo 141 tukea jatkaa, 142 alueella ei tarvitse koska sopimus perustuu ilmasto-olosuhteisiin.

Kylmäpihaton pito onnistuu manner-Suomessa siistimmin kuin lounaisrannikon vesikeleissä, tuen pitää olla 142-alueella pienempi.

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Olen luullut että vehnä on A alueen kasvi
Kansallisiin tukiin otetaan uutena tukimuotona 2011 maissin siementuotannon  pohjoinen tuki, joka maksetaan siementuotantosopimuksessa määritellylle alalle. Mikäli sääolojen takia maissi ei valmistu ajoissa, se voidaan korjata säilörehuksi ilman tukiseuraamuksia.

 ;D

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Olen luullut että vehnä on A alueen kasvi
AB- alueella pitää olla vakavia vaikeuksia jos aikoo 141 tukea jatkaa, 142 alueella ei tarvitse koska sopimus perustuu ilmasto-olosuhteisiin.
Ja kun toimitetaan tieto, miten hyvin vehnä ja rypsi kasvaa c2 alueella, niin voidaan siirtää c-alueen raja Suomen aluevesien rajalle! Jos kerran se ilmasto-olosuhteilla voidaan perustella. Sit ei tartte taistella argonetissä.

Viime kesä oli poikkeus vehnän suhteen ja silloinkin johtui kylvöjen viivästymisestä kesäkuulle. Jos kylvää vehnän ja rypsin toukokuun puoleen väliin menessä, niin pitäisi joutua teoriassa c2. Mutta jos kylvöt venyvät kesäkuulle niin alkaa olla joutumisen suhteen vähän riskaapelia. Sitä en sano onko mylly kelpoista vehnää, lehmät ainakin syövät mielellään.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Pystypiikki

  • Vieras
Vs: Olen luullut että vehnä on A alueen kasvi
Eli kyllä tuo C alueen raja on liian alhaalla,koska noin hyvin vehnäkin kasvaa.
Ehdotan että uusi C alueen raja on Oulujärven yläpuolella linjalla Nurmes- Ranua -Pello.Taivalkoski otetaan myös mukaan 141 alueen erityissuostumuksella AB alueeseen koska siell' menee niin hyvin.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Olen luullut että vehnä on A alueen kasvi
Kyllä olen sitä mieltä, että se raja on liian ylhäällä, paras olisi tehdä ab-alueesta c1 alue, ei tarttis tapella eikä keltään leikata, thats it.
Eiks se olis paras!

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Olen luullut että vehnä on A alueen kasvi
Eli kyllä tuo C alueen raja on liian alhaalla,koska noin hyvin vehnäkin kasvaa.
Ehdotan että uusi C alueen raja on Oulujärven yläpuolella linjalla Nurmes- Ranua -Pello.Taivalkoski otetaan myös mukaan 141 alueen erityissuostumuksella AB alueeseen koska siell' menee niin hyvin.

Niin tai täältä pitäisi tuoda viljeliät etelään, pohjois-karjalassa muistaakseni yksi isäntä viljeli maissia onnistuneesti rehuksi ammuille.
Ottavat vielä kaikki eu tuetkin teiltä pois jos menet tuomoisia ehdottelemaan komisiolle. Sanovat että parempi kun annatte pohjoisen poikien hoitaa ne maatalous hommat ja itse nostatte kortistosta ja soskusta avustukset.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Olen luullut että vehnä on A alueen kasvi
Kyllä olen sitä mieltä, että se raja on liian ylhäällä, paras olisi tehdä ab-alueesta c1 alue, ei tarttis tapella eikä keltään leikata, thats it.
Eiks se olis paras!

Paras olisi jos ab alueesta tehtäisiin c10 alue. Eihän siellä kuulema kasva mikään. Arra ohrakin talojussin mukaan kasvaa tähkä alaspäin.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."