Tämänpäivän traktoreihin verrattuna turbo Setkat ja Urkit, että Belarus olivat voimaansa nähden kevyitä.
Okei, ehkä mun ajatukset oli isoissa linkkuvehkeissä tai jossain. Valurautaa käyttivät innolla mutta ehkä järkevämmin kuin länsitoverit nykyisin, kattelin numeroita uudestaan ja totta, ei pahan painoisia ollenkaan. Vai olikohan sekin rauta laivarautaa? Niin paljon kuplia että kelluu vedessä...
Hyvin täälläkin on vaiettu esimerkiksi sen ylivoimaisen punavanteisen synnynnäisestä moottoriviasta, jota ilmeni muutama vuosi sitten valmistetuissa yksilöissä.
Myönnettäköön, että aikana ennen portaattomia Fendt on ollut oikeasti ylempää luokkaa kuin muut traktorit.
Noh, onhan noita vikoja joka merkissä, joissain vain vähän enemmän. Mikäs vika nyt on kyseessä: putkien painuminen, turbojen laukeamiset vai mikä? Joku tuolla jo huhuili öljynpaineiden katoamista?
Deutzikin iso valmistaja ja ei se nyt huonoimmasta päästä ole, tehokas litroihin nähden. Nythän Deutziltakin sais pitkäiskuista viisilitraista nelosta (TCD 5.0 - 200hp ja 900Nm) mutta saas nähdä mikä tulee seuraavan 500-sarjan keulalle, 4.9 Sisu? Varmaan halvempi ostaa oman konsernin kone vaika Venttiläisiä kuin sylettäis.
Kun täällä nyt tuota nelossarjan Valtraa kehutaan kilpaa niin mikä olis siihen suurin parannus että se olis "täydellinen"? Toinen kone tai vaikka Vario laatikoksi? Hytti/hallintalaitteet?
Joku jo väläytti R-jontikkaa täydelliseksi traktoriksi niin olis siinäkin vissiin vähän laitettavaa... Jäähdytetty egr ja sitämyöten hirvee klyyvari, susi vgt-turbo ja hirveet pakopaineet; Findieselin testijontikassa siivet raapi koteloon 1400 tuntisena ja kylällä yhdestä ärrästä turbon akseli poikki alta tuhannen tunnin. Yksittäistapauksia varmaan...