Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Täydellinen traktori  (Luettu 21087 kertaa)

Valtteri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 247
Vs: Täydellinen traktori
Allekirjoittaneen tarpeisiin lähes täydellisyyttä hipoo Valmet 903-4.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Täydellinen traktori
Kotimaisiin ei oo tarvinnu kolmen vuoden takuun aikana tehdä takuukorjauksia. Onkohan se sitten hyvää vai huonoa?

Jokainen versu ja direct on ollut perse auki tuossa paikallisessa huollossa että syytä on kiertää kaukaa nämä uudet.Länsirannikko Porin ja Vaasan puoliväli

Koneet olleet "tuossa tilassa" huollossa ja vielä jokainen yksilö?

Hyvä että ei tartte viedä tuonne huoltoon jos varmuuden vuoksi avaavat. Meillä 2300 versussa takana eikä vaihteistoon ole koskettu. Ulosoton pakka on toki vaihdettu ja sitten takuuna joku öljypohjan ja vaihteistokopan muutos.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Täydellinen traktori
Nykykoneissa ehkä eniten ärsyttää (meikäläiselle liian korkean hinnan lisäksi) kokosivun kokoinen ovi. Taitaa joka merkissä joutua paiskomaan ennen kuin lukittuu kunnolla. Kapea kulkea, kallis vaihtaa ja kaukaa joutuu kurkottamaan, että saa kiinni. Sitä kun paiskoo ruokintatraktor(e)issa kymmeniä kertoja päivässä, niin alkaa käydä hermoon ja olkapäähän. Ehkä tässä onkin se syy, miksi apevaunu mitoitetaan satsi per päivä mittaan. Ei tarttee paukuttaa sitä isoa ovea kun muutaman kerran. No ei kai se pelkästään oven koosta ole kiinni tuo paiskomisen tarve, mutta TM:ssä ovi tulee kiinni lähes itsestään. Oikealla puolella voi ollakin koko sivun ikkuna, koska siellä ei ovea tarttee. Sivunlasin pyyhkijän kylläkin.

No ehkä siinä täydellisessä traktorissa on otettu oppia ruotsalaisesta pyöräkuormaajasta, hydraulinen ovensulkija:
https://www.youtube.com/watch?v=FuCdKd6f3Qc#t=2m08s.

Kyse siis kuormainten Rolls Roycesta, Ljungby Maskin joka taitaa olla kallein pyöräkuormaaja markkinoilla. Toi ovensulkija ja säädettävä hydraulinen koppijousitus viimeisimpänä uutuutena, ei löydy miltään muulta valmistajalta. Eihän sen ovensulkijan olis pakko olla hydraulinen, eikös nämä uusien autojen paksit mene sähköllä kiinni, joku lineaarimoottori tai vast.? Tosin ei se tuota hintapolitiikkaa ainakaan parannana.

Se mikä ihmetyttää on nykykoneiden paino, kevyttä konetta voi painottaa mutta painavaa konetta ei saa kevennettyä. Ei mikään ihme jos esim. uusi pienin N104 voi tuntua vähän nuhaiselta kun se painaa palttiarallaa saman verran kuin 8950. Ennen itäkoneet oli painavaa patarautaa, nyt länsikoneet on valurautaa...?

Viimeksi muokattu: 10.02.17 - klo:10:12 kirjoittanut mekano

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Täydellinen traktori
Tämänpäivän traktoreihin verrattuna turbo Setkat ja Urkit, että Belarus olivat voimaansa nähden kevyitä.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Täydellinen traktori

Nykykoneissa ehkä eniten ärsyttää (meikäläiselle liian korkean hinnan lisäksi) kokosivun kokoinen ovi. Taitaa joka merkissä joutua paiskomaan ennen kuin lukittuu kunnolla. Kapea kulkea, kallis vaihtaa ja kaukaa joutuu kurkottamaan, että saa kiinni. Sitä kun paiskoo ruokintatraktor(e)issa kymmeniä kertoja päivässä, niin alkaa käydä hermoon ja olkapäähän. Ehkä tässä onkin se syy, miksi apevaunu mitoitetaan satsi per päivä mittaan. Ei tarttee paukuttaa sitä isoa ovea kun muutaman kerran. No ei kai se pelkästään oven koosta ole kiinni tuo paiskomisen tarve, mutta TM:ssä ovi tulee kiinni lähes itsestään. Oikealla puolella voi ollakin koko sivun ikkuna, koska siellä ei ovea tarttee. Sivunlasin pyyhkijän kylläkin.
Case Pumassa on ainakin semmoinen kiinniveto nuppi, joka tulee kyytiläisen penkin selkänojan taakse. Siitä ei tarvitse vetää edes kovaa, kun on tehty sellaiset saranoinnit että ovi menee kyllä kiinni asti.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8371
Vs: Täydellinen traktori
Tässä keskustelussa on nyt toistunut virheellinen tieto yhä uudelleen ja uudelleen!
Puhutaan valtran huoltamisesta joskus jopa korjaamisesta! Käsittämätöntä 1900-luvun ajattelua!
Ei valtralle enää tehdä tuollaisia vulgaareja toimenpiteitä, nykyään valtraa vain päivitetään! ;)
Muuten olen sitä mieltä et uusi nelossarjan valtra on suomalaisen insinööritaidon ylistys!
Hytinoven tiivisteet ja lukko kun saadaan kuntoon ja hydrauliikan pikaliittimet tasolle jd on traktorimiehen märkä uni laskeutunut maan päälle!
Ja tietenkin jos päivittely tuntuu naismaiselta toiminnalta löytyy Suomesta nykyään myös konemiehen stressinpoistaja Claas Arion!
Siinä traktorissa on eleganssi, voima ja käytön pehmeys hurmaavassa sopusoinnussa suomalaisen maaseudun kanssa! Onneksi se on myös kotimainen kone, yhteisessä rakkaassa Suur-Suomessa sekin valmistetaan! ;)



Jaahas.

Taidanpa soittaa samantien elykeskukseen. Nyt meni sen verran nitraattidirektiivi rikki.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Täydellinen traktori
Tämänpäivän traktoreihin verrattuna turbo Setkat ja Urkit, että Belarus olivat voimaansa nähden kevyitä.

Okei, ehkä mun ajatukset oli isoissa linkkuvehkeissä tai jossain. Valurautaa käyttivät innolla mutta ehkä järkevämmin kuin länsitoverit nykyisin, kattelin numeroita uudestaan ja totta, ei pahan painoisia ollenkaan. Vai olikohan sekin rauta laivarautaa? Niin paljon kuplia että kelluu vedessä...

Hyvin täälläkin on vaiettu esimerkiksi sen ylivoimaisen punavanteisen synnynnäisestä moottoriviasta, jota ilmeni muutama vuosi sitten valmistetuissa yksilöissä.

Myönnettäköön, että aikana ennen portaattomia Fendt on ollut oikeasti ylempää luokkaa kuin muut traktorit.

Noh, onhan noita vikoja joka merkissä, joissain vain vähän enemmän. Mikäs vika nyt on kyseessä: putkien painuminen, turbojen laukeamiset vai mikä? Joku tuolla jo huhuili öljynpaineiden katoamista?
Deutzikin iso valmistaja ja ei se nyt huonoimmasta päästä ole, tehokas litroihin nähden. Nythän Deutziltakin sais pitkäiskuista viisilitraista nelosta (TCD 5.0 - 200hp ja 900Nm) mutta saas nähdä mikä tulee seuraavan 500-sarjan keulalle, 4.9 Sisu? Varmaan halvempi ostaa oman konsernin kone vaika Venttiläisiä kuin sylettäis.

Kun täällä nyt tuota nelossarjan Valtraa kehutaan kilpaa niin mikä olis siihen suurin parannus että se olis "täydellinen"? Toinen kone tai vaikka Vario laatikoksi? Hytti/hallintalaitteet?

Joku jo väläytti R-jontikkaa täydelliseksi traktoriksi niin olis siinäkin vissiin vähän laitettavaa... Jäähdytetty egr ja sitämyöten hirvee klyyvari, susi vgt-turbo ja hirveet pakopaineet; Findieselin testijontikassa siivet raapi koteloon 1400 tuntisena ja kylällä yhdestä ärrästä turbon akseli poikki alta tuhannen tunnin. Yksittäistapauksia varmaan...

Viimeksi muokattu: 10.02.17 - klo:21:47 kirjoittanut mekano

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Täydellinen traktori
Nykykoneissa ehkä eniten ärsyttää (meikäläiselle liian korkean hinnan lisäksi) kokosivun kokoinen ovi. Taitaa joka merkissä joutua paiskomaan ennen kuin lukittuu kunnolla. Kapea kulkea, kallis vaihtaa ja kaukaa joutuu kurkottamaan, että saa kiinni. Sitä kun paiskoo ruokintatraktor(e)issa kymmeniä kertoja päivässä, niin alkaa käydä hermoon ja olkapäähän. Ehkä tässä onkin se syy, miksi apevaunu mitoitetaan satsi per päivä mittaan. Ei tarttee paukuttaa sitä isoa ovea kun muutaman kerran. No ei kai se pelkästään oven koosta ole kiinni tuo paiskomisen tarve, mutta TM:ssä ovi tulee kiinni lähes itsestään. Oikealla puolella voi ollakin koko sivun ikkuna, koska siellä ei ovea tarttee. Sivunlasin pyyhkijän kylläkin.

No ehkä siinä täydellisessä traktorissa on otettu oppia ruotsalaisesta pyöräkuormaajasta, hydraulinen ovensulkija:
https://www.youtube.com/watch?v=FuCdKd6f3Qc#t=2m08s.

Kyse siis kuormainten Rolls Roycesta, Ljungby Maskin joka taitaa olla kallein pyöräkuormaaja markkinoilla. Toi ovensulkija ja säädettävä hydraulinen koppijousitus viimeisimpänä uutuutena, ei löydy miltään muulta valmistajalta. Eihän sen ovensulkijan olis pakko olla hydraulinen, eikös nämä uusien autojen paksit mene sähköllä kiinni, joku lineaarimoottori tai vast.? Tosin ei se tuota hintapolitiikkaa ainakaan parannana.

Se mikä ihmetyttää on nykykoneiden paino, kevyttä konetta voi painottaa mutta painavaa konetta ei saa kevennettyä. Ei mikään ihme jos esim. uusi pienin N104 voi tuntua vähän nuhaiselta kun se painaa palttiarallaa saman verran kuin 8950. Ennen itäkoneet oli painavaa patarautaa, nyt länsikoneet on valurautaa...?

Itte olen joskus kaivqnnu takaikkunaan sähköistä kiinnilaittoa. Olisi hienoa vaan painaa nappia sivukonsolissa ja ikkuna tulisi kiinni. Joskus on jopa vaarallisen tuntuista kun vauhdissa kurkottelee vetämään ikkunaa kiinni. Toki ovikin voisi olla sähköllä toimiva mutta en ole osannu sitä niinkään kaivata. Tällaisissa on muuten iso merkitys millä nopeudella se ovi tai ikkuna tulee kiinni kun painaa nappia että mieltääko toiminnon hyväksi vai huonoksi.

Yksi asia mikä pitäisi saada nykykoneissa paremmaksi on tiettyjen asioiden kuittaaminen. Tämä on tärkeä ominaisuus varsinkin pihakoneissa joissatää ikuinen kuittaaminen on ihan lopun alun hommaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8371
Vs: Täydellinen traktori
Hydraulisylinteri takaikkunan pumpun tilalle?
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Täydellinen traktori
Hydraulisylinteri takaikkunan pumpun tilalle?

Virittää kangen nostolaitteista takaikkunan kahvaan, niin voi nostolaitteella säätää ikkunaa ;D

On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Täydellinen traktori
Aika harvoin tarttee koko takaikkunaa availla. Sillon kun laittaa konetta perään tai on jotain häikkää ja pitää kuunnella, ei juuri muuten oo ikkuna kyllä auki, eikä sitä vauhdissa tuu kiskottua.

Tuo kuittailu on kyllä perseestä. Agcon koneet on kaikki sellaisia piipittimiä joissa pitää kuitata ihan joka asia.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3133
Vs: Täydellinen traktori
En ole ajanut näillä uusilla, mutta ajomukavuus ja hallinta pitäis kattoa vähän näitä volvo ja pillarin isompien pyöräkoneen koppia.

Lemmy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 917
Vs: Täydellinen traktori
Eiks niihin voisi tehdä jonkun kuittailuautomatiikan, kun päisteautomaatiotakin jo on?
Kaaoksesta nousee harha, meille se on tähtitarha.
http://haapasalontila.fi/index.html

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Täydellinen traktori
Kun näitä puheohjauksia on olemassa, niin miksei se vois olla verbaalinen kuittaus ? "hiljaa s-tana..."
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Täydellinen traktori
Itte olen joskus kaivqnnu takaikkunaan sähköistä kiinnilaittoa. Olisi hienoa vaan painaa nappia sivukonsolissa ja ikkuna tulisi kiinni. Joskus on jopa vaarallisen tuntuista kun vauhdissa kurkottelee vetämään ikkunaa kiinni. Toki ovikin voisi olla sähköllä toimiva mutta en ole osannu sitä niinkään kaivata. Tällaisissa on muuten iso merkitys millä nopeudella se ovi tai ikkuna tulee kiinni kun painaa nappia että mieltääko toiminnon hyväksi vai huonoksi.

Yksi asia mikä pitäisi saada nykykoneissa paremmaksi on tiettyjen asioiden kuittaaminen. Tämä on tärkeä ominaisuus varsinkin pihakoneissa joissatää ikuinen kuittaaminen on ihan lopun alun hommaa.

No just tuolla lailla se Ljungbyn ovi toimii sisäpuoleltakin: https://www.youtube.com/watch?v=IyAKNPqLioo#t=0m25s.
Ihmettelen vaan kuinka turvallinen toi on jos sattuu olemaan oma tai jonkun muun käsi välissä kun painaa nappia tahallaan tai vahingossa? Jenkkivehkeessa toi olis ihan mahdottomuus, ei varmana sais myydä.

Onkohan nuo kuittailut joka valmistajan erikseen päätettävissä vai tuleeko konsernilta tiukat ohjeet mitä ja mistä pitää varoittaa, piipata ja kuitata. Olin aikanaan ulkomaalaisomisteisessa firmassa töissä missä tuo "health & safety" touhu oli menossa aina vaan pahempaan suuntaan: kaikesta piti varoittaa, kaikkialla oli varoituskylttejä ja ilman kaikkia mahdollisia ja mahdottomia suojia et tehnyt yhtään mitään. Eli koskisikohan valmistajiakin sellainen "nolla tapaturmaa" -ilmiö mikä ei sinällään ole huono juttu, se vaan aiheuttaa sitä työn hidastumista...?

En ole ajanut näillä uusilla, mutta ajomukavuus ja hallinta pitäis kattoa vähän näitä volvo ja pillarin isompien pyöräkoneen koppia.

Toi Ljungbyn hytti näyttää aika mukavalta, ihan jees että saa säädettyä tota hyttijousitusta tai vaikka kokonaan pois, tuolla videon keinunnalla musta tulis merisairas.
Ja on siinä tuollainenkin ominaisuus:
https://www.youtube.com/watch?v=IyAKNPqLioo#t=2m24s.
Eli sähkösesti säädettävät polkimet, ei oo muilla tuotakaan.

Viimeksi muokattu: 12.02.17 - klo:10:32 kirjoittanut mekano