Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tämä hallitus on rautaa  (Luettu 6745 kertaa)

Terminator II

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • YTK:FI
Vs: Tämä hallitus on rautaa
Ja ajatuksesi perustuu mihin? Hallitushan on lyönyt suurinta osaa kansasta kuin vierasta sikaa? Nyt jos vielä tämä liikennekaari tekee että syrjäseudulla asuvien autonkäyttö kallistuu merkittävästi niin katastrofi on valmis. Paitsi tietty jos kepuloiseen tapaan tehdään poikkeuksia syrjäseuduilla asuville...

Sehän on rakennettu tuohon sisälle. Käytät yksityistie verkkoa ja kuntien teitä, niin et maksa valtiolle. Kuntien kohdalla jos tiemaksut tulee, niin kiinteistövero pitäisi poistaa silloin.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

-SS-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Joku voisi ilmoittautua täällä mainituksi vieraaksi siaksi. Ja näyttää myös, miten samalla edustaa suurinta osaa kansasta.

-SS-

Pasi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ja ajatuksesi perustuu mihin? Hallitushan on lyönyt suurinta osaa kansasta kuin vierasta sikaa? Nyt jos vielä tämä liikennekaari tekee että syrjäseudulla asuvien autonkäyttö kallistuu merkittävästi niin katastrofi on valmis. Paitsi tietty jos kepuloiseen tapaan tehdään poikkeuksia syrjäseuduilla asuville...

Sehän on rakennettu tuohon sisälle. Käytät yksityistie verkkoa ja kuntien teitä, niin et maksa valtiolle. Kuntien kohdalla jos tiemaksut tulee, niin kiinteistövero pitäisi poistaa silloin.

Onko se jo selvinnyt millä perusteella tuo jako valtion tieden ja muiden teiden käyttämiselle tehdään jos on aikaan perustava maksu? Käytännössähän jokainen käyttää sekä valtion että kunnan tietä ja aika moni myös tiekunnan tietä jos on edes jokin kiinteistö haja-asutusalueella.

Ja olihan jo nuori keskutapolittikon kloppi (joku Kärnäkös se oli?, linkkiä en jaksa uudellen hakea) kiilottamasa kilpeään ja vissiin aloittelemassa eduskuntavaalikampanjaansa kun vaati alempaa verotusta kauas syrjäkylille missä itse on vissiin vähintään kirjoilla.

Pasi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Eihän vielä keltään leikattu...ne on vasta edessä.....nytt jostain ruikutetaan....

Kyllä noinkin voi vielä oikastaan sanoa. Leikkaukset ovat olleet niin pieniä, etteivät ne ole paljoa vaikuttaneet. Paitsi ehkä ne jotkut lääkekorvausten leikkaukset, jotka ihan oikeasti nostivat hintoja. Vai peruuttiinkos nekin kun asiasta nousi poru ja taas piti hallituksen myöntää ettei tälläkään kertaan tullut harkittua asiaa loppuun asti...

Voihan sitäkin kehuna pitää, että tällä kertaa jotain tapahtuu. Mutta onko se sarkasmia vai oikea kehu onkin sitten eri asia. Minusta kun tuntuu, että tämä porukka on ahkerimmin muuttanut tai perunut omia päätöksiään ja tehnyt asoista monimutkaisempia.

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Kuinka suoritetaan leikkauksia suututtamatta ketään?

Tietenkinhän aina voidaan korottaa veroja ja olla leikkaamatta lisää. Lisätään vaikka sit yks vapaapäivä niin kaikki on tyytyväisiä.

Itse olen todennäköisesti oikeistolaisempi kuin suurin osa tämän palstan agraarisosialisteista. Mutta minusta tämä halllitus on unohtanut sellaisen kuin sosiaalinen oikeudenmukaisuus. On viety niiltä jotka eivät pysty puolustamaan itseään.

Olisi hyvä tietää, mitä keneltäkin on viety ?

Kaleva Lehdessä oli maanläheinen kirjoitus, nimimerkki 76v , kannattaa miettiä ajatuksella, ennen kuin
jatkaa populistien marssin kärjessä banderollien heilutusta.

"Hallitus on ollut jo toista vuotta ja minä en huomaa että minulta olisi leikattu mitään erikoista. Olen pieneläkeläinen ja olen nähnyt monta hallitusta ja eduskuntaa.
Aina on leikattu jotakin, joka vuosi niin lääkkeistä ja muista sairaalapalveluista oli hallitus mikä tahansa. Eniten leikattiin Lipposen aikaan mutta ei se ketään tappanut.
Olen vuodesta -90 syönyt lääkkeitä, ensin yhteen tautiin ja vähitellen on iän mukana tauditkin lisääntyneet, ne ns perinnöksi saadut, ja lääkkeet tietysti lisääntyneet.
Aina ne hinnat ovat nousseet, paitsi oli lyhyt aika että ne myös halpeni tai sai valita halvemman lääkkeen jos apteekki ei sitä vaihtanut.
Joten ei siinäkään mitään uutta, jota muka vain tämä hallitus on tehnyt, kaikki hallitukset ovat tehneet.
Ruoka päinvastoin on nyt halvempaa kuin ennen, mutta mitään muuta muutosta ei ole tullut.
Kuitenkin avasi minkä palstan tahansa niin hallitusta haukutaan, on se kuitenkin parempi kuin yksikään ennen. Tällä hallituksella on rohkeutta myös sanoa miksi tekee niin, toiset vain jahkaili.
Ei nämäkään leikkaukset ketään tapa, sitä kuolee muutenkin.
"

-SS-
Aamulehdessä haastateltiin viikonloppuna 100-vuotiasta äijää, joka asuu edelleen omillaan. Polkupyörällä kulkee ja kerran päivässä pelaa shakkia tietokonetta vastaan, aina häviten. Sanoi, että eläkeläisellä on hyvät oltavat vaikka kaikki valittavat, hänellä ei ole kuitenkaan mitään valittamista. Totesi hyvän yleisohjeen, että menot täytyy olla tulojen mukaiset.

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Ja mitä tulee hallitukseen, niin porvarihallitus on aina paras ratkaisu. Minulla ei ole mitään valittamisen aihetta.

-SS-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Aamulehdessä haastateltiin viikonloppuna 100-vuotiasta äijää, joka asuu edelleen omillaan. Polkupyörällä kulkee ja kerran päivässä pelaa shakkia tietokonetta vastaan, aina häviten. Sanoi, että eläkeläisellä on hyvät oltavat vaikka kaikki valittavat, hänellä ei ole kuitenkaan mitään valittamista. Totesi hyvän yleisohjeen, että menot täytyy olla tulojen mukaiset.

Juu en halunnut tuota linkittää, koska se olisi ollut liian helppoa, siihen ei olisi kellään ollut mitään vastaansanomista.

Kommenteissa näkyy usein vastaajan ikä, leikkausmyyteistäkin länkyttävät eniten ne, jotka eivät
todellisuudessa ole sillä kultaisella 50-luvulla eläneet tai kokeneet. Nuorehkoja työkykyisiä, niitä
laiduntaa tuoll apsin peränurkassa päivystysluonteisesti.

Sitten kun lompsii työvaatteet päällä nälästä hoippuen vetäsemään rehua kaaliin, niin mutisevat,
mitä tuokin kapitalistisika tuossa mulkoilee, mehän senkin stnan pihvit maksetaan.

-SS-

JD6630

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Itse olen todennäköisesti oikeistolaisempi kuin suurin osa tämän palstan agraarisosialisteista. Mutta minusta tämä halllitus on unohtanut sellaisen kuin sosiaalinen oikeudenmukaisuus. On viety niiltä jotka eivät pysty puolustamaan itseään.
Tarkoitatko opiskelijoita joilta leikattiin opintotukea, mutta korvaukseksi nostettiin asumitukia huomattavasti enemmän?
Tai eläkeläisiä joiden takuueläkettä korotettiin?
Perus keskiluokan perheiden elämään ei ole muistaakseni tullut mitään erityisen merkittävää muutosta.

Itse kun pääsen seuraamaan niin opiskelijoiden, maajussien kuin eläkeläistenkin elämää, niin olen rehellisesti sitä mieltä, että maajussit on ainoita jotka on oikeasti kärsineet leikkauksista.

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Tarkoitatko opiskelijoita joilta leikattiin opintotukea, mutta korvaukseksi nostettiin asumitukia huomattavasti enemmän?
Perus keskiluokan perheiden elämään ei ole muistaakseni tullut mitään erityisen merkittävää muutosta.

Itse kun pääsen seuraamaan niin opiskelijoiden, maajussien kuin eläkeläistenkin elämää, niin olen rehellisesti sitä mieltä, että maajussit on ainoita jotka on oikeasti kärsineet leikkauksista.

Tuota valetta ei Suomalaiset purematta niele.

Ärrpää

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Tuota valetta ei Suomalaiset purematta niele.

Yritähän mutustella, samaa huttua luvassa toiveitasi pidempään.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

-SS-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
maajussit on ainoita jotka on oikeasti kärsineet leikkauksista.

Jos nyt kuitenkaan et kärsimyksiäsi niin paljon painottaisi. Ainakin vähemmällä nuorenmiehen uholla niikö voisi.

-SS-

JD6630

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
maajussit on ainoita jotka on oikeasti kärsineet leikkauksista.

Jos nyt kuitenkaan et kärsimyksiäsi niin paljon painottaisi. Ainakin vähemmällä nuorenmiehen uholla niikö voisi.

-SS-
Mä nautin noista tukiaisista ainoastaan opintotukea ja sen asumisosioo, ja se muuten nousi tuossa vuodenvaihteessa merkittävästi. Tulee yli 10% enemmän rahaa kuin ennen, vaikka en saa edes täysiä asumistukia.

Maajussien tulonmenetyksistä suurin osa tulee tietty tuottajahintojen alenemisesta ja se ei ole valtion vika. Mut ympäristötuen muutokset vähensi ainakin nurmea viljelevän C-aluelaisen tuloja selvästi.

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Eihän nyt ole keltään edes kunnolla leikattu...otamme vielä miljardeittain syömävelkaa....Ne tulevat hallitykset joutuvat leikkaamaan ihan oikeasti köyhän leipäkannikasta....

Tulix tää selväksi.....

Niin, en nyt muista kuinka paljon laskivat veroprosentin nousua tarvittavan jollei velanottoa tarvitsisi LISÄTÄ,, saati sitten lopettaa , ja jos niitä vielä joskus  joutuu maksamaankin..
  Koko EU:n ajan hallitukset ovat luottaneet siihen että se tuleva kasvu sitten aikanaan kuittaa näitä  syömävelkoja mitä on jouduttu ottamaan ettei elintasomme olis romahtanut näihin euun vaatimiin maksuihin ja siestamaitten tukemisiin..
  Kyllä köyhien kuppaaminen ei voi pitkään jatkua, tyhjästä on paha nyhjästä. ennenpitkää joutuvat varakkaammatkin osallistumaan näihin maksutalkoisiin,
  Ei muuta kun lisää vaan virmoja ja uusia maksunimityksiä perimään entisten verojen lisäksi kaikenlaisia maksuja.

Terminator II

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • YTK:FI
Eihän nyt ole keltään edes kunnolla leikattu...otamme vielä miljardeittain syömävelkaa....Ne tulevat hallitykset joutuvat leikkaamaan ihan oikeasti köyhän leipäkannikasta....

Tulix tää selväksi.....

Niin, en nyt muista kuinka paljon laskivat veroprosentin nousua tarvittavan jollei velanottoa tarvitsisi LISÄTÄ,, saati sitten lopettaa , ja jos niitä vielä joskus  joutuu maksamaankin..
  Koko EU:n ajan hallitukset ovat luottaneet siihen että se tuleva kasvu sitten aikanaan kuittaa näitä  syömävelkoja mitä on jouduttu ottamaan ettei elintasomme olis romahtanut näihin euun vaatimiin maksuihin ja siestamaitten tukemisiin..
  Kyllä köyhien kuppaaminen ei voi pitkään jatkua, tyhjästä on paha nyhjästä. ennenpitkää joutuvat varakkaammatkin osallistumaan näihin maksutalkoisiin,
  Ei muuta kun lisää vaan virmoja ja uusia maksunimityksiä perimään entisten verojen lisäksi kaikenlaisia maksuja.

Siis ongelmahan on se että kun tuoverotusta lasketaan, niin maksava luokka pienenee samalla. Meillä kun on progresiivinen verotus. Eli jos 2% kautta linjan verotusta lasketaan, niin pienituloisimmat lopettaa veronmaksun. Eli ei se lopulta ole iso tuloisten ahneutta että valtiolta loppuu rahat. Se on pienituloisten haluttomuutta osalistua talkoisiin.

Laskekaapa huvikseen mikä on veroprosentti perheellä jossa kumpikin tienaa 25k€ vuodessa ja perheellä jossa toinen tienaa 50k€ vuodessa?
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Muujussi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Siis ongelmahan on se että kun tuoverotusta lasketaan, niin maksava luokka pienenee samalla. Meillä kun on progresiivinen verotus. Eli jos 2% kautta linjan verotusta lasketaan, niin pienituloisimmat lopettaa veronmaksun. Eli ei se lopulta ole iso tuloisten ahneutta että valtiolta loppuu rahat. Se on pienituloisten haluttomuutta osalistua talkoisiin.

Laskekaapa huvikseen mikä on veroprosentti perheellä jossa kumpikin tienaa 25k€ vuodessa ja perheellä jossa toinen tienaa 50k€ vuodessa?

Ei tota tarvii edes laskea, se tiedetään ihan käytännössä mitä on kun toinen tienaa sen 60+ k-euroa ja toinen sen 25 k-euroa. Ja palkansaajilta kun puuttuu maataloudessa oleva mahdollisus jakaa tuloa perheenjäsenten kesken periaatteessa työmäärän suhteessa mutta käytännössä mielivaltaisesti niin ne verot tulevat palkansaajilla kaikki myös maksuun...

Mitä taas tuohon tulee että pienituloiset eivät halua osallistua talkoisiin. Niin tähän pätee kyllä se vanha armeijan oppi jonka terminaattorikin varmaan reservin upseerina tietää? Että suomalaisia johdetaan edestä. Siihen kun lisätään vielä esimerkin voima niin voiko ihmetellä että kun suurituloisempi luokka kahmii koko ajan lisää niin miksi pienituloiset olisivat innokkaita osallistumaan talkoisiin. Esimerkinomaisesti jos kiristetään tuloveroasteikon yläpäätä niin eiköhän sieltä sitten asteikon alapäästäkin löydy talkoohenkeä.