Nykyään esim valtroissa on vakiona vissiin metallinen kannentiiviste – ei tarvii jälkikiristystä. Varaosana myytävät valtterin tiivisteet on myös näitä metallisia ja kuulemma parempia.
Tiivisteitä voi myös teettää metalista mallin mukaan.
http://www.futurez.fi/fi/shop/moottori/kannentiivisteet-metalliMainos:
” Kun paineet ja kuormitus kasvavat, ensimmäisenä leikistä luopuu alkuperäinen kannentiiviste.
Vahvan kannentiivisteen merkitys kasvaa erityisesti ahdetuissa moottoreissa, ja muuten huomattavasti viritetyissä moottoreissa. Lämpötilat ja rasitus kasvavat, eikä alkuperäinen massatyyppinen tiiviste kestä kuormitusta vaan tuloksena on se pahamaineinen "puurot ja vellit sekaisin"-ilmiö. Jäähdytysnesteet ja öljyt sekoittuvat ja vuotavat usein palotilaan, tuloksena kallis koneremontti.
Hoida tämä asia kuntoon jo ennen kalliiden oppirahojen maksamista, asentamalla moottoriisi vahva metallinen monikerrostiiviste joka ei petä eikä jätä.”