Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Alueellinen tasa-arvo  (Luettu 5826 kertaa)

Punikki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Alueellinen tasa-arvo
Mulle oli alunpitäen ihan käsittämätön juttu,  miten päättäjät ovat voineet olla niin lyhytnäköisiä ja tyhmiä,  maidontuotannon tukipolitiikan ja aluejaon osalta.  Jokainen tervejärkinen Suomalainen tietää,  että erot tukialueiden siällä tilan soveltuvuudesta karjankasvatukseen/viljanvilelyyn/vihanneksiin ovat huomattavasti isommat tukialueiden siällä kuin niiden välillä.  Mihinkään salaliittoon en enää jaksa uskoa ja Suomen päättäjät taitaa olla ihan liian tyhmiä edes hajoita ja hallitse politiikkaan,  vaikka ne sitä tahattomasti tekevätkin. 

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Alueellinen tasa-arvo
Niinpä.
Monelle täällä, varsinkin talojussille, tuntuu ab-alueen maidontuotannon kurjuus olevan jotenkin selviö. Itse olen saanut hieman toisenlaisen kuvan asiasta. AB-alueella tuntuvat investoinnit olevan huomattavasti terveemmällä pohjalla ja näkisin alueen maidontuotannon kääntyvän nousuun. Tämä on suoraa seurausta alemmasta litratuesta ja muutaman vuoden välein toistuneista 141-neuvotteluista, joissa litratuetkin ovat olleet terällä. Tulevaisuuteen on opittu varautumaan ja investoinnit on mitoitettu epövarmuuden mukaan. Tästä on seurannut tervettä rakennekehitystä ja isompia yksiköitä. Meidän c-hietaloota täällä on sen sijaan tuudittautunut ruususen 142-uneen ja pienien pesubetonibunkkerien myötä kapasiteettia ei ole tullut niin paljon, kuin investointien uutisoinnista voisi päätellä. Tietysti, kun 142:ta on pidetty pysyvänä tukena, on ollut "oikein" rakentaa pientä. Näin tuen tarve säilyy jatkossakin. Ja pienihän on tunnetusti kaunista.

Itse näen ongelman siten, että yleinen mielipide kääntyy pikkuhiljaa raskaasti tuettua tuotantoa vastaan. Verorahoille on tunnetusti monta ottajaa ja tulevaisuudessa ns. perusvaatimukset vievät yhä enemmän resursseja. Tuottavuuden eteen on paljon tehtävissä, se ei vain synny itsekseen.

 :) :) :)

Aatamin lienee nyt viisainta hoitaa kauppa- ja muut asioinnit vähän kauempana kotikulmilta, kun tuommoisia päästelee ilmoille.

 ;)

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Alueellinen tasa-arvo
:) :) :)

Aatamin lienee nyt viisainta hoitaa kauppa- ja muut asioinnit vähän kauempana kotikulmilta, kun tuommoisia päästelee ilmoille.

 ;)


Ääh, mulla on muutenkin kylähullun maine täällä. Ei mua niin vakavasti oteta ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.