Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lomittajana lähisukulainen  (Luettu 2346 kertaa)

löntti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28
Lomittajana lähisukulainen
sanokaapa viisaimpina onko tämä oikein.

ollaan emännän kanssa lähdössä reissuun (avoliitossa) ja minun vanhemmat lomittaa... eli emäntä ei pitäisi olla porukoille lähisukua...
Kuitenkin kunnan lomituslipuissa on molemmille lomittajille sama tuntipalkka...
eli kunnan mielestä emäntä on lähisukua........ ;D

Mut jos mulle tulis lomittajaks OMA VELI niin se ei olis lähisukua vaan saisi täydenpalkan...
ja vaikka sisarukset eivät ole lähisuku niin esim sitten setä on?????????

Kyse ei nyt ole varmaan rahasta vaan periaatteesta miten asiat halutaan tulkita esim. spv-tilanteessa aika kovat veroluokat kun katsellaan sukulaissuhteita ja sitten mihin luokkaan kuuluu...

No lait on säädetty niin et kunta ja valtio pärjäää....

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Lomittajana lähisukulainen
sanokaapa viisaimpina onko tämä oikein.

ollaan emännän kanssa lähdössä reissuun (avoliitossa) ja minun vanhemmat lomittaa... eli emäntä ei pitäisi olla porukoille lähisukua...
Kuitenkin kunnan lomituslipuissa on molemmille lomittajille sama tuntipalkka...
eli kunnan mielestä emäntä on lähisukua........ ;D

Mut jos mulle tulis lomittajaks OMA VELI niin se ei olis lähisukua vaan saisi täydenpalkan...
ja vaikka sisarukset eivät ole lähisuku niin esim sitten setä on?????????

Kyse ei nyt ole varmaan rahasta vaan periaatteesta miten asiat halutaan tulkita esim. spv-tilanteessa aika kovat veroluokat kun katsellaan sukulaissuhteita ja sitten mihin luokkaan kuuluu...

No lait on säädetty niin et kunta ja valtio pärjäää....

Muistaakseni sielä TES:SSÄ lukee että lähisukulainen ylenevässä tai alenevassa polvessa. AVIOPUOLISON vanhemmat katsotaan lähisukulaiseksi eli silloin on sama lomittaako vanhempasi sinua vai emäntää palkka on sama. AVOLIITOSSA sen palkka pitäisi olla suurempi kuka lomittaa sinun emäntääsi, emäntäsi ei ole AVOLIITOSSA TES:SIN määrityksessä lähisukulainen. TES:ssä määritellään tarkasti kuka on lähisukulainen, kuka ei.
Minun nykyinen vaimo riiteli tämän asian kunnan lomatoimen kanssa kerran.
Silloin oltiin AVOLIITOSSA ja hän lomitti minun äitiä. Kunnassa tulkitsivat että AVOLIITTO on sama kuin AVIOLIITTO. Sai muuten sen oikean palkan mikä maksetaan EI LÄHISUKULAISELLE.

TES:SSÄ määritellään lähisukulaiseksi ylenevässä tai alenevassa polvessa lapset, vanhemmat, aviopuoliso ja hänen vanhemmat. avopuolisosta ei puhuta mitään.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."