Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Feikkivideoita..  (Luettu 9183 kertaa)

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: Feikkivideoita..
Ja mahtaakohan antti-x olla koskaan asunut ja työskenellyt Norjassa?

En. Valtavien öljyrahojen ja tiukan rajapolitiikan takia luulisi että siellä on tosi ihanaa kaikilla. Jos ei ole, niin se toki kertoo lähinnä siitä että Norjan politiikka on ollut tosi tyhmää. Ja jos taas siellä on kaikilla ihanaa, se kertoo siitä että kannattaa omata paljon öljyvaroja ja pistää rajat kiinni.

No minä olen ja käyn siellä edelleen keikoilla tarvittaessa kuten ruotsissakin. Norski on norski ja sillä ei ole tekemistä öljyn kanssa. Esimerkiksi työttömyysturvarahaa et saa kuin puolitoista vuotta ja sitten on kelvattava märätty työ tai koulutus tai olet kadulla. Meillä hyysätään, siellä ei. Enpä öljyrahoja nähnyt vaikka täydellä Norjan sosiaalietuuksilla siellä keikkailen. Polttoaine on meidän hinnoissa, pizza 20€ ja six pack Heineken 20€. Kaikki melkein tuplasti kalliimpaa kuin täällä. Ne öljyrahastovarat on sitä päivää varten kun oljy loppuu. Sen jälkeen norskeilla ei ole kuin fisut, sukset ja ladut. Siksi ovat hyökanneet mm. Suomeen; ostivat mm. R-kioski ketjun. Viimeviikolla Helsingin jätkäsaareen avasivat uuden Clarion hotellin. Norjassa on työttöminä vain ne 4% jotka eivät halua tehdä töitä. Että näin.
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Feikkivideoita..
Ja mahtaakohan antti-x olla koskaan asunut ja työskenellyt Norjassa?

En. Valtavien öljyrahojen ja tiukan rajapolitiikan takia luulisi että siellä on tosi ihanaa kaikilla. Jos ei ole, niin se toki kertoo lähinnä siitä että Norjan politiikka on ollut tosi tyhmää. Ja jos taas siellä on kaikilla ihanaa, se kertoo siitä että kannattaa omata paljon öljyvaroja ja pistää rajat kiinni.

No minä olen ja käyn siellä edelleen keikoilla tarvittaessa kuten ruotsissakin. Norski on norski ja sillä ei ole tekemistä öljyn kanssa. Esimerkiksi työttömyysturvarahaa et saa kuin puolitoista vuotta ja sitten on kelvattava märätty työ tai koulutus tai olet kadulla. Meillä hyysätään, siellä ei. Enpä öljyrahoja nähnyt vaikka täydellä Norjan sosiaalietuuksilla siellä keikkailen. Polttoaine on meidän hinnoissa, pizza 20€ ja six pack Heineken 20€. Kaikki melkein tuplasti kalliimpaa kuin täällä. Ne öljyrahastovarat on sitä päivää varten kun oljy loppuu. Sen jälkeen norskeilla ei ole kuin fisut, sukset ja ladut. Siksi ovat hyökanneet mm. Suomeen; ostivat mm. R-kioski ketjun. Viimeviikolla Helsingin jätkäsaareen avasivat uuden Clarion hotellin. Norjassa on työttöminä vain ne 4% jotka eivät halua tehdä töitä. Että näin.

Olen ihan täysin sen kannalla että ihmisten pitää tehdä töitä. Hyvä Norja. Mutta onko EU jotenkin kieltänyt Suomelta sellaisen työllistymiseen kanustavan politiikan tekemisen? Onko kaikissa EU-maissa säädetty että aika hyvätuloinen sosiaalipummi saa olla?  Minun näkemykseni on vaan se, että ongelmat täällä Suomessa ovat kotikutoisia, ja ulkopuolelta tulee korkeintaan ratkaisuja. Jos ulkoa tulee joitain pakolaisia jotka haluvat meidän tyhmän sossujärjestelmämme piiriin laiskottelemaan, niin se  on sen tyhmän sossujärjestelmän vika. Ja sen pitäisi ohjata meitä korjaamaan oman systeemimme valuvikoja. Jotka koskevat kaikkia väriin ja uskontoon katsomatta.

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Feikkivideoita..
Ja mahtaakohan antti-x olla koskaan asunut ja työskenellyt Norjassa?

En. Valtavien öljyrahojen ja tiukan rajapolitiikan takia luulisi että siellä on tosi ihanaa kaikilla. Jos ei ole, niin se toki kertoo lähinnä siitä että Norjan politiikka on ollut tosi tyhmää. Ja jos taas siellä on kaikilla ihanaa, se kertoo siitä että kannattaa omata paljon öljyvaroja ja pistää rajat kiinni.

No minä olen ja käyn siellä edelleen keikoilla tarvittaessa kuten ruotsissakin. Norski on norski ja sillä ei ole tekemistä öljyn kanssa. Esimerkiksi työttömyysturvarahaa et saa kuin puolitoista vuotta ja sitten on kelvattava märätty työ tai koulutus tai olet kadulla. Meillä hyysätään, siellä ei. Enpä öljyrahoja nähnyt vaikka täydellä Norjan sosiaalietuuksilla siellä keikkailen. Polttoaine on meidän hinnoissa, pizza 20€ ja six pack Heineken 20€. Kaikki melkein tuplasti kalliimpaa kuin täällä. Ne öljyrahastovarat on sitä päivää varten kun oljy loppuu. Sen jälkeen norskeilla ei ole kuin fisut, sukset ja ladut. Siksi ovat hyökanneet mm. Suomeen; ostivat mm. R-kioski ketjun. Viimeviikolla Helsingin jätkäsaareen avasivat uuden Clarion hotellin. Norjassa on työttöminä vain ne 4% jotka eivät halua tehdä töitä. Että näin.

No tota... mistä luulet ton hintatason johtuvan...
It ain't over till the fat lady sings