Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hitsin Janipetterit!  (Luettu 8252 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Hitsin Janipetterit!
Kyllä noi pienet kyläkoulut on aika syvältä. Joku raja kai siinä koulun suuruudessakin on, mutta omat kokemukset on myös sellaiset, että ei kiitos kyläkouluille.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Hitsin Janipetterit!
Kyläkoulu on perseestä. Koululle pitäisi määrätä oikeasti vähimmäiskoko ja varsinkin yläasteelle. Mitä valinnaista siinäkin on, kun kaikkien on pakko ottaa enemmistön valinnat? Lapsellista vääntää, että pieni on hyvä..on se, jos ei itse tarvi siellä olla.

tuulispää

  • Vieras
Vs: Hitsin Janipetterit!
Kyläkoulu on perseestä. Koululle pitäisi määrätä oikeasti vähimmäiskoko ja varsinkin yläasteelle. Mitä valinnaista siinäkin on, kun kaikkien on pakko ottaa enemmistön valinnat? Lapsellista vääntää, että pieni on hyvä..on se, jos ei itse tarvi siellä olla.

Itselläni ei ole muuta, kuin hyvää sanottavaa pienestä kyläkoulusta, oli lapsellista vääntämistä, tai ei.  Kyläkoulut takaisin!  Voi olla myös peilin paikka, jos penskat ei tule toimeen tuttujen ihmisten kanssa.

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: Hitsin Janipetterit!
Kyläkoulu on perseestä. Koululle pitäisi määrätä oikeasti vähimmäiskoko ja varsinkin yläasteelle. Mitä valinnaista siinäkin on, kun kaikkien on pakko ottaa enemmistön valinnat? Lapsellista vääntää, että pieni on hyvä..on se, jos ei itse tarvi siellä olla.

Itselläni ei ole muuta, kuin hyvää sanottavaa pienestä kyläkoulusta, oli lapsellista vääntämistä, tai ei.  Kyläkoulut takaisin!  Voi olla myös peilin paikka, jos penskat ei tule toimeen tuttujen ihmisten kanssa.

Lapsilla on joskus omat systeeminsä ja siihen ei aikuiset juuri pysty menemään väliin ja vaikuttamaan...

navettapiika

  • Vieras
Vs: Hitsin Janipetterit!
Kyläkoulu on perseestä. Koululle pitäisi määrätä oikeasti vähimmäiskoko ja varsinkin yläasteelle. Mitä valinnaista siinäkin on, kun kaikkien on pakko ottaa enemmistön valinnat? Lapsellista vääntää, että pieni on hyvä..on se, jos ei itse tarvi siellä olla.

Itselläni ei ole muuta, kuin hyvää sanottavaa pienestä kyläkoulusta, oli lapsellista vääntämistä, tai ei.  Kyläkoulut takaisin!  Voi olla myös peilin paikka, jos penskat ei tule toimeen tuttujen ihmisten kanssa.
Tuttujen?? Kyllä ne tulevat toimeen kaikkien muiden, paitsi näiden, jotka väittävät olevansa Herran valittu kansa. Minulle ei ole vielä valjennut, miten se Raamattu Ry:llä luetaan, mutta ei siellä paljon lähimmäisen rakkaudesta ainakaan puhuta.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Hitsin Janipetterit!
Kyläkoulu on perseestä. Koululle pitäisi määrätä oikeasti vähimmäiskoko ja varsinkin yläasteelle. Mitä valinnaista siinäkin on, kun kaikkien on pakko ottaa enemmistön valinnat? Lapsellista vääntää, että pieni on hyvä..on se, jos ei itse tarvi siellä olla.
Onneksi tämä rakennekehitys on mennyt koko ajan eteenpäin ja näitä kouluja on karsittu kovalla kädellä.

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: Hitsin Janipetterit!
Kyläkoulu on perseestä. Koululle pitäisi määrätä oikeasti vähimmäiskoko ja varsinkin yläasteelle. Mitä valinnaista siinäkin on, kun kaikkien on pakko ottaa enemmistön valinnat? Lapsellista vääntää, että pieni on hyvä..on se, jos ei itse tarvi siellä olla.

Itselläni ei ole muuta, kuin hyvää sanottavaa pienestä kyläkoulusta, oli lapsellista vääntämistä, tai ei.  Kyläkoulut takaisin!  Voi olla myös peilin paikka, jos penskat ei tule toimeen tuttujen ihmisten kanssa.
Tuttujen?? Kyllä ne tulevat toimeen kaikkien muiden, paitsi näiden, jotka väittävät olevansa Herran valittu kansa. Minulle ei ole vielä valjennut, miten se Raamattu Ry:llä luetaan, mutta ei siellä paljon lähimmäisen rakkaudesta ainakaan puhuta.

Niin siis valitettavasti pieniltä paikkakunnilta löytyy niitä joiden mielestä toiset vanhemmat jos on vaikka avioliiton ulkopuolella syntynyt lapsi niin ovat s..tanasta ja sen asenteen he istuttavat omiin lapsiinsa. Ja sitten seuraa lasten kesken pahaa jälkeä... Äpäräksi sanominen on vielä pientä...

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: Hitsin Janipetterit!
Kyläkoulu on perseestä. Koululle pitäisi määrätä oikeasti vähimmäiskoko ja varsinkin yläasteelle. Mitä valinnaista siinäkin on, kun kaikkien on pakko ottaa enemmistön valinnat? Lapsellista vääntää, että pieni on hyvä..on se, jos ei itse tarvi siellä olla.
Onneksi tämä rakennekehitys on mennyt koko ajan eteenpäin ja näitä kouluja on karsittu kovalla kädellä.

Onneksi.

tuulispää

  • Vieras
Vs: Hitsin Janipetterit!
Onpas meidän perheellä käynyt sitten tuuri tämän koulun suhteen.  :-D  Miten satuttiinkin niin mahtavaan kyläyhteisöön asettumaan. Oliskohan se hiukan itsestä ja lapsista kiinni tämä asia.  Ja asennoitumisesta koulua ja sen sääntöjä kohtaan. Hmmmmm.....

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: Hitsin Janipetterit!
Onpas meidän perheellä käynyt sitten tuuri tämän koulun suhteen.  :-D  Miten satuttiinkin niin mahtavaan kyläyhteisöön asettumaan. Oliskohan se hiukan itsestä ja lapsista kiinni tämä asia.  Ja asennoitumisesta koulua ja sen sääntöjä kohtaan. Hmmmmm.....

Sanotaan nyt vaikka näin. Että jos suhtautuu myötämielisesti naispappeuteen, homoseksuaaleihin, käyttää alkoholia ja viettää muutenkin jumalatonta elämää eli ei ole avioliitossa niin saattaa olla paikallisen kyläyhteisön kanssa suurissa vaikeuksissa. Ja minusta se ei ole oma vika? Asennoitumisessa koulua ja sen sääntöjä kohtaan ei ole mitään vikaa, sen sijaan asenne sitä muottia kohtaan johon joidenkin mielestä kaikkien pitäisi sopia on toinen juttu...

tuulispää

  • Vieras
Vs: Hitsin Janipetterit!
Onpas meidän perheellä käynyt sitten tuuri tämän koulun suhteen.  :-D  Miten satuttiinkin niin mahtavaan kyläyhteisöön asettumaan. Oliskohan se hiukan itsestä ja lapsista kiinni tämä asia.  Ja asennoitumisesta koulua ja sen sääntöjä kohtaan. Hmmmmm.....

Sanotaan nyt vaikka näin. Että jos suhtautuu myötämielisesti naispappeuteen, homoseksuaaleihin, käyttää alkoholia ja viettää muutenkin jumalatonta elämää eli ei ole avioliitossa niin saattaa olla paikallisen kyläyhteisön kanssa suurissa vaikeuksissa. Ja minusta se ei ole oma vika? Asennoitumisessa koulua ja sen sääntöjä kohtaan ei ole mitään vikaa, sen sijaan asenne sitä muottia kohtaan johon joidenkin mielestä kaikkien pitäisi sopia on toinen juttu...

Kuulostaapa vähän oudolta tänä päivänä. Meidän kylällä on monenlaisia perheitä, mutta lapset siitä vähät välittää. Nykylapset ovat oikeudenmukaisia ja tasapuolisia. Jos vanhemmat puhuu esim *******stä, tai mustalaisesta, niin kovat torumiset tulee lapsilta. Sitäpaitsi, lapset tuntuvat ymmärtävän senkin, ettei se lasten vika ole, jos esim isä on juoppo, tai perhe eroaa.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Hitsin Janipetterit!
Tuo koulu jossa kansakoulun kävin ei ollut kovin pieni muistaakseni 120 oppilasta.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Hitsin Janipetterit!
Pieni kyläkoulu voi olla huono jos siellä on typerys opettamassa.
Kun lähdin isompaan kouluun numerot pomsahtivat heti ensimmäisenä vuonna .
Vanhojen piikojen opetus ja asenne oli julmaa touhua sitä jota ne alko kalvaa ne kalvo,mutta onneksi sieltä pääsi pois.
Kovia tappeluja oli kansakoulussa 60 luvulla.
Ihminen on kuitenkin aikamoinen susi toiselleen ,onhan se maapallon kovin tappaja kautta aikain ,mites se siitä muuttuisi.
Samaa kaavahan täälläkin on koko ajan tulee v....... eräitten taholta ja he ovat niin viattomia kuin olla voi,mutta täällä on järeät hartiat jotka ovat tottuneet paineeseen,
eli poikaset jatkakaa vain niin kauan kun tuntuu hauskalta.

On järeet joo...


Voi tuota päivää kun pojat huomaa että rise ei ollutkaan SAS voi sitä naurua.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Hitsin Janipetterit!
Eiköhön ne ole ykstyisasioita lapsi määrät.Selvästi näkee että et hallitse kasvatusta.
Mitä se niillä mukuloilla, kun on kasvatuksen asiantuntija.. Kukaanhan sitä hommaa ei osaa paremmin kuin lapsettomat.
Mikä siinä on että aina vastaus on tuo tuossa edellä miksi ei vastuuta lapsista oteta?

Niin minä olen omani kasvattanut yliopistotasoisiksi että minulle on aika turha tulla asiasta päätä aukomaan ainakaan sellaisen jolla ei ole omia lapsia...
Poika on maamieskoulus..Olen siis epäonnistunut vanhemmuudessa :'(

navettapiika

  • Vieras
Vs: Hitsin Janipetterit!
Eiköhön ne ole ykstyisasioita lapsi määrät.Selvästi näkee että et hallitse kasvatusta.
Mitä se niillä mukuloilla, kun on kasvatuksen asiantuntija.. Kukaanhan sitä hommaa ei osaa paremmin kuin lapsettomat.
Mikä siinä on että aina vastaus on tuo tuossa edellä miksi ei vastuuta lapsista oteta?

Niin minä olen omani kasvattanut yliopistotasoisiksi että minulle on aika turha tulla asiasta päätä aukomaan ainakaan sellaisen jolla ei ole omia lapsia...
Poika on maamieskoulus..Olen siis epäonnistunut vanhemmuudessa :'(
Älä huoli, kyllä siitäkin voi ponnistaa viekä ammattikorkeaan ihan kevyesti..eikä yliopistonkaan ovet ole vielä kiinni. Älä vielä heitä päällesi tuhkaa ja kietoudu säkkiin..toivoa on vielä.