• Tavallinen aihe

Aihe kuorma- auto maataloudessa  (Luettu 18618 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6760
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
kuorma- auto maataloudessa
Tällainen oli joskus aiheena mutta ei oikein silloin kiinnostanut.

Nyt kuitenkin asia käväisi mielessä että olisihan tuollainen aika kätevä. Melko edukkaitahan noi on ja sitä rahdattavaa rupee oleaan aika paljon. Mitä mieltä olette. Onko tollainen auto kärryineen kasvavan karjatilan tulevaisuuden hankintalistalla.

itte aattelin siis vaikka jotain 4 akselista autoa vaijerilaitteilla ja perään kolmiakselista kärryä. Päälle sitten rahtilavat ja lietekipot. kyydissä liikuisi niin paalit, viljat, lietteet ja koneet.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2160
Vs: kuorma- auto maataloudessa
Tuppaa toi pellolle ja sieltä pois liikennöinti olemaan hieman haasteellisempaa kuin traktorilla. joskus tuli kokeiltua kuivalannan siirtoa pellolle ostopalveluna. Autona oli neliakselinen telivetoinen koukkulava, pari lavaa oli käytössä. Mukava oli tietysti kuormata maassa olevaan lavaan, mutta pellolle meno oli hiukan tarkalla.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16406
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: kuorma- auto maataloudessa
Päistetiet kun perustaa kunnolla, pintasavi pois, metrin verran 60 - 100 mm mursketta, kunnon rumpuputket salaojien kohdalla, siinä on ja kestää ajaa.

-SS-

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5342
Vs: kuorma- auto maataloudessa
Tuppaa toi pellolle ja sieltä pois liikennöinti olemaan hieman haasteellisempaa kuin traktorilla. joskus tuli kokeiltua kuivalannan siirtoa pellolle ostopalveluna. Autona oli neliakselinen telivetoinen koukkulava, pari lavaa oli käytössä. Mukava oli tietysti kuormata maassa olevaan lavaan, mutta pellolle meno oli hiukan tarkalla.
Me on ajatettu aika paljonkin kuorma-autolla + kärryllä talvisin paskaa patteriin. Aika helppoa ja suhteellisen halpaakin kun välimatkaa tulee enemmän ja isoa tietä.

Mutta kärryn kanssa oman kuorma-auton kans tarvii kaikenlaista kirjainta korttiin ym. En koe kuorma-auton omistamista mitenkään järkeväksi maataloudessa.
Kehittyvän maatilan kannattais panostaa siihen että välimatkat on sellaisia ettei tartte ajaa pitkää matkaa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6760
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: kuorma- auto maataloudessa
Itsellä pellot silleen että melkein joka paikkaan pääsee autolla ja moneen paikkaan myös kärryllä. Korttiin pitäisi olla riittävä kun eihän omiin ajoihin sentään ammattipätevyyksiä tarvita. Kuitenkin aika suuri ajansäästö jos joka kuormalla likkuu se reilu 30 tonnia ja Maks vauhti on siellä 80 kieppeillä. Toi traktorilla rullaaminen kun ei noin rahtaus mielessä ole kovin mielekästä.

Kuinkakovan kallis tollanen on pitää jos laskee hankintahinnaksi vaikka joku 40 tonnia. Eli vakuutukset, verot, katsastukset ym.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6758
Vs: kuorma- auto maataloudessa
Itsellä pellot silleen että melkein joka paikkaan pääsee autolla ja moneen paikkaan myös kärryllä. Korttiin pitäisi olla riittävä kun eihän omiin ajoihin sentään ammattipätevyyksiä tarvita. Kuitenkin aika suuri ajansäästö jos joka kuormalla likkuu se reilu 30 tonnia ja Maks vauhti on siellä 80 kieppeillä. Toi traktorilla rullaaminen kun ei noin rahtaus mielessä ole kovin mielekästä.

Kuinkakovan kallis tollanen on pitää jos laskee hankintahinnaksi vaikka joku 40 tonnia. Eli vakuutukset, verot, katsastukset ym.

Entäs rahtari ajamaan? Ajattanut kuivaa pskaa ja onhan se halpaa hupia jo reilun 10km:n siirrolla. Sama lietteellä, joka vuosi oma peltokaivo täyttyy täysperä rekalla tuoden. Ei pääse palkoille, kun laskee hintoja. Kuinka pääsisi auton ja kärryn omistalla, sillä pitää ajaa jonkinverran että saa kannattamaan. Nuo rekalla tehtävät ajot voi keskittää talveen.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Tiimo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 564
Vs: kuorma- auto maataloudessa
Kuorma-auton vuotuisilla kuluilla saa rahtarin palveluja melkoisesti.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6760
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: kuorma- auto maataloudessa
Tietenkin voi käyttää urakoitsijaa mutta jos totuus rupee olemaan että lähivuosina on melkein yksi raktori kiinni kuskaamassa milloin mitäkin johonkin suuntaan niin olisiko järkevää korvata tällainen raktori autolla.

Vaikka asia ei ole ajankohtainen niin toisaalta herää kysymys että kannattaisiko ostaa auto yhteiskäyttöön jos on lähistöllä paljon tuotteita liikuttelevia tiloja.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8048
Vs: kuorma- auto maataloudessa
Itsellä pellot silleen että melkein joka paikkaan pääsee autolla ja moneen paikkaan myös kärryllä. Korttiin pitäisi olla riittävä kun eihän omiin ajoihin sentään ammattipätevyyksiä tarvita. Kuitenkin aika suuri ajansäästö jos joka kuormalla likkuu se reilu 30 tonnia ja Maks vauhti on siellä 80 kieppeillä. Toi traktorilla rullaaminen kun ei noin rahtaus mielessä ole kovin mielekästä.

Kuinkakovan kallis tollanen on pitää jos laskee hankintahinnaksi vaikka joku 40 tonnia. Eli vakuutukset, verot, katsastukset ym.

Varmistas tuo vielä. Joskus oli niin, että kaupassa saat käydä kuorma-autolla. Mutta esim. oman viljan ajo sinne tänne vaatii ammattipätevyyden.

En muista noita pykäliä, kun oma ammattipätevyys on vielä voimassa.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

montöör

  • Vieras
Vs: kuorma- auto maataloudessa
Kuorma-auton vuotuisilla kuluilla saa rahtarin palveluja melkoisesti.

Paljonko ne kulut oikeesti on. Usein kuulee niistä suurista pakollisista kuluista
mutta kukaan ei osaa sanoa paljonko edes voisi olla. Tietysti huomioitava jos pitkiä
yksityisteitä joutuu ajamaan, niin aina löytyy tiekunnasta se tienkäyttömaksun tarjoilija.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28359
  • für immer
Vs: kuorma- auto maataloudessa
Jos tekis oikein saatanallisen katapultin ja ampuisi paskakasat pellolle ja paalit kotiin
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5519
  • 250k
Vs: kuorma- auto maataloudessa
Jos tekis oikein saatanallisen katapultin ja ampuisi paskakasat pellolle ja paalit kotiin

https://www.youtube.com/watch?v=ysAZStF51Yg
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16943
  • YTK:FI
Vs: kuorma- auto maataloudessa
Itsellä pellot silleen että melkein joka paikkaan pääsee autolla ja moneen paikkaan myös kärryllä. Korttiin pitäisi olla riittävä kun eihän omiin ajoihin sentään ammattipätevyyksiä tarvita. Kuitenkin aika suuri ajansäästö jos joka kuormalla likkuu se reilu 30 tonnia ja Maks vauhti on siellä 80 kieppeillä. Toi traktorilla rullaaminen kun ei noin rahtaus mielessä ole kovin mielekästä.

Kuinkakovan kallis tollanen on pitää jos laskee hankintahinnaksi vaikka joku 40 tonnia. Eli vakuutukset, verot, katsastukset ym.

No eikös tuo 30 tonnia melkein liiku jo nykyisilläkin traktoreilla? Kulkevat kohta 60km/h ja osa jopa 80km/h. Melkein järkevämpi ostaa tuolainen nopea traktori kuin kuorma-auto tai yhdistelmä. Paskan ajossa tai viljan ojossa menee, mutta paalin ajo alkaa jo tuntua työläältä. Pitäs olla hiabi nostelemaan paalia kyytiin, vai meinasitko lavetilla vetää sen etukuormain traktorin pellolle?
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6760
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: kuorma- auto maataloudessa
Itsellä pellot silleen että melkein joka paikkaan pääsee autolla ja moneen paikkaan myös kärryllä. Korttiin pitäisi olla riittävä kun eihän omiin ajoihin sentään ammattipätevyyksiä tarvita. Kuitenkin aika suuri ajansäästö jos joka kuormalla likkuu se reilu 30 tonnia ja Maks vauhti on siellä 80 kieppeillä. Toi traktorilla rullaaminen kun ei noin rahtaus mielessä ole kovin mielekästä.

Kuinkakovan kallis tollanen on pitää jos laskee hankintahinnaksi vaikka joku 40 tonnia. Eli vakuutukset, verot, katsastukset ym.

No eikös tuo 30 tonnia melkein liiku jo nykyisilläkin traktoreilla? Kulkevat kohta 60km/h ja osa jopa 80km/h. Melkein järkevämpi ostaa tuolainen nopea traktori kuin kuorma-auto tai yhdistelmä. Paskan ajossa tai viljan ojossa menee, mutta paalin ajo alkaa jo tuntua työläältä. Pitäs olla hiabi nostelemaan paalia kyytiin, vai meinasitko lavetilla vetää sen etukuormain traktorin pellolle?

Kait sitä tukkinosturi pitäisi olla millä ne paalit noukkisi kyytiin jos ei sitten sitä raktoria sinne pellolle veisi.

Sekin on aika utopiaa että raktorilla pääsisi ikinä niihin vauhteihin ja tehokkuuteen mitä autolla pääsee. Jo rengastus rajoittaa menemisiä tiellä raktorilla kun niillä pitää kuitenkin myös pellolla päästä kulkemaan. Samoin aika usein hyötykuorma jää aika mitättömäksi jos pitää laillisin vehkein haluaa kulkea. Varsin rajut laitteet on jo jos 20 tonnia saa hyötykuormaa matkaan.

Yllättävän monella ruppee muuten olemaan autoa käytössä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Rockmaple

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 413
Vs: kuorma- auto maataloudessa
Itsellä pellot silleen että melkein joka paikkaan pääsee autolla ja moneen paikkaan myös kärryllä. Korttiin pitäisi olla riittävä kun eihän omiin ajoihin sentään ammattipätevyyksiä tarvita. Kuitenkin aika suuri ajansäästö jos joka kuormalla likkuu se reilu 30 tonnia ja Maks vauhti on siellä 80 kieppeillä. Toi traktorilla rullaaminen kun ei noin rahtaus mielessä ole kovin mielekästä.

Kuinkakovan kallis tollanen on pitää jos laskee hankintahinnaksi vaikka joku 40 tonnia. Eli vakuutukset, verot, katsastukset ym.

Varmistas tuo vielä. Joskus oli niin, että kaupassa saat käydä kuorma-autolla. Mutta esim. oman viljan ajo sinne tänne vaatii ammattipätevyyden.

En muista noita pykäliä, kun oma ammattipätevyys on vielä voimassa.

Vaatii ammattipätevyyden. Maatalouden kuljetukset eivät ole omaa ajoa.